Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF
6,5 (8 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
3
6
2
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-60501-36-8
liczba stron
204
słowa kluczowe
gry, online, mmo, everquest, kultura, media
język
polski
dodała
Paulina

Książka o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media, skierowana nie tylko do osób interesujących się grami - może stanowić punkt wyjścia do dalszych refleksji nad kulturą, której nie można zrozumieć w oderwaniu od współtworzących ją mediów. "Gry sieciowe nie są nowotworem kulturowym, wprost przeciwnie: stanowią logiczny wytwór dawnych gier,...

Książka o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media, skierowana nie tylko do osób interesujących się grami - może stanowić punkt wyjścia do dalszych refleksji nad kulturą, której nie można zrozumieć w oderwaniu od współtworzących ją mediów.

"Gry sieciowe nie są nowotworem kulturowym, wprost przeciwnie: stanowią logiczny wytwór dawnych gier, używając przy tym najnowszych dostępnych technologii. Mamy do czynienia z książką o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media. Mniej ważna staje się odpowiedź na pytanie: grasz czy nie grasz. Szeregi niegrających, nie takie znowu liczne, topnieją bardzo szybko. Ale co więcej: gry stają się kontekstem dla wielu innych mediów i kontekstów rozmaitych kulturowych aktywności. Tak więc dylemat polega na tym, że nasze oglądanie filmów i czytanie książek staje się czynnością relatywną wobec wcielania się w postać gry. Ani lepszą, ani gorszą - po prostu równoważną".

(z wstępu prof. dr hab. Wiesława Godzica)

 

źródło opisu: http://www.losgraf.pl/s/karta/id/251

źródło okładki: http://www.losgraf.pl/s/karta/id/251

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (21)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 36
Fankman | 2015-10-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 02 stycznia 2014

Kupiłem to dziadostwo co zawiera dużo kluczy , slangów używanych w grach mmo i ogolna kulture .

Ale nie zdzierżę tego co napisał w przedmowie :

"W gry nie gram , ale z wielką przyjemnością obserwuję ( a nawet -podglądam ) użytkowników zatopionych w nich po czubek nosa ."


Jak nie grałeś to po co oceniasz i piszesz głupkowate głupoty wypisując hasła z wikipedii PvP i dungeony ?
To tak jakby magister po szkole poszedł do firmy gdzie degustuje się piwa i na bazie czyiś opinni ważył recepture. ( już nie piszę o emocjach )

Pozdrawiam Fanów ,, Gier Sieciowych ''

książek: 231
laxman | 2016-01-20
Na półkach: Przeczytane
książek: 129
Damian | 2015-04-20
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2013 rok
książek: 712
Błażej | 2014-01-19
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2007 rok
książek: 1878
linka35 | 2013-12-29
Na półkach: Przeczytane
książek: 76
Leszek Trela | 2013-06-11
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 368
Calen Lambewen | 2013-01-17
Na półkach: Przeczytane
książek: 183
Andrev01 | 2012-10-12
Na półkach: Przeczytane, Fragmenty
książek: 3
barbara | 2017-12-27
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2363
Emszi | 2017-12-09
zobacz kolejne z 11 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd