Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF
- Data wydania:
- 2006-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2006-01-01
- Liczba stron:
- 204
- Czas czytania
- 3 godz. 24 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-60501-36-8
- Tagi:
- gry online mmo everquest kultura media
Książka o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media, skierowana nie tylko do osób interesujących się grami - może stanowić punkt wyjścia do dalszych refleksji nad kulturą, której nie można zrozumieć w oderwaniu od współtworzących ją mediów.
"Gry sieciowe nie są nowotworem kulturowym, wprost przeciwnie: stanowią logiczny wytwór dawnych gier, używając przy tym najnowszych dostępnych technologii. Mamy do czynienia z książką o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media. Mniej ważna staje się odpowiedź na pytanie: grasz czy nie grasz. Szeregi niegrających, nie takie znowu liczne, topnieją bardzo szybko. Ale co więcej: gry stają się kontekstem dla wielu innych mediów i kontekstów rozmaitych kulturowych aktywności. Tak więc dylemat polega na tym, że nasze oglądanie filmów i czytanie książek staje się czynnością relatywną wobec wcielania się w postać gry. Ani lepszą, ani gorszą - po prostu równoważną".
(z wstępu prof. dr hab. Wiesława Godzica)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 14
- 13
- 6
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Książka ta jest kolejnym opracowaniem teoretycznym na temat gier komputerowych, po jakie sięgnąłem w czasie pisania pracy licencjackiej. Jest ponoć pierwszą naukową pozycją o tej tematyce wydaną w Polsce. Czy jest dobra? Niech się zastanowię…
Podkreślić trzeba tu jej zakres – jest to stosunkowo niewielkie dziełko, które niemal w całości poświęcono fenomenowi gier online. Autor poświęca kilka pierwszych stron na analizę gier jako takich, by zgrabnie przejść od nich w stronę gatunku MMO i jej pochodnych. Filiciak wydał tę książkę w 2006 r. i trzeba docenić to, że przetarł pewne szlaki. Z drugiej strony pozycja ta nie wnosi nic nowego i wypada bardzo blado, jeśli porównać ją ze „Światami z pikseli” czy „Grami komputerowymi w perspektywie antropologii codzienności”. Konkretów jest tu niewiele – to bardziej zarys lub wstęp do problematyki gier sieciowych niż wyczerpujące opracowanie naukowe. Jedynym, z czym wcześniej się nie zetknąłem, była lista najpopularniejszych zwrotów używanych w grach sieciowych.
Czytało mi się z pewnym dyskomfortem. Być może dlatego, że doskonale wiedziałem już, co w tej książce się znajdzie? Styl autora jest bardzo rzeczowy, najbardziej pasowałby chyba do streszczeń. Podsumowując to wszystko – pięć na dziesięć gwiazdek.
Książka ta jest kolejnym opracowaniem teoretycznym na temat gier komputerowych, po jakie sięgnąłem w czasie pisania pracy licencjackiej. Jest ponoć pierwszą naukową pozycją o tej tematyce wydaną w Polsce. Czy jest dobra? Niech się zastanowię…
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPodkreślić trzeba tu jej zakres – jest to stosunkowo niewielkie dziełko, które niemal w całości poświęcono fenomenowi gier online....
Kupiłem to dziadostwo co zawiera dużo kluczy , slangów używanych w grach mmo i ogolna kulture .
Ale nie zdzierżę tego co napisał w przedmowie :
"W gry nie gram , ale z wielką przyjemnością obserwuję ( a nawet -podglądam ) użytkowników zatopionych w nich po czubek nosa ."
Jak nie grałeś to po co oceniasz i piszesz głupkowate głupoty wypisując hasła z wikipedii PvP i dungeony ?
To tak jakby magister po szkole poszedł do firmy gdzie degustuje się piwa i na bazie czyiś opinni ważył recepture. ( już nie piszę o emocjach )
Pozdrawiam Fanów ,, Gier Sieciowych ''
Kupiłem to dziadostwo co zawiera dużo kluczy , slangów używanych w grach mmo i ogolna kulture .
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toAle nie zdzierżę tego co napisał w przedmowie :
"W gry nie gram , ale z wielką przyjemnością obserwuję ( a nawet -podglądam ) użytkowników zatopionych w nich po czubek nosa ."
Jak nie grałeś to po co oceniasz i piszesz głupkowate głupoty wypisując hasła z wikipedii PvP i...