Dynastie, które stworzyły luksus
- Kategoria:
- sztuka
- Wydawnictwo:
- Świat Książki
- Data wydania:
- 2012-01-21
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-01-21
- Liczba stron:
- 528
- Czas czytania
- 8 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377992814
- Tłumacz:
- Joanna Józefowicz-Pacuła
- Tagi:
- chanel Gucci Vuitton moda
Vuitton, Chanel, Gucci... świat luksusu widziany z innej, mniej oficjalnej strony. Historia siedmiu spośród wielu prestiżowych marek, które stały się miarą zamożności, dobrego smaku, hierarchii społecznej tych, którzy mogą sięgać po ich produkty. Jaką drogę przebyli twórcy wielkich dynastii, ile dramatycznych zwrotów, pułapek i bezlitosnych wojen o przetrwanie przeżyli, by wreszcie wspiąć się na sam szczyt? Dzieje rodzin budujących imperia, ich nierzadko trudnych początków, wzlotów i upadków, historie, w których jak w zwierciadle przegląda się wiek XIX, a zwłaszcza XX - stulecia wielkich tragedii i nieprawdopodobnych zmian we wszystkich dziedzinach życia...
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 183
- 73
- 28
- 6
- 5
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
Cytaty
Kobieta bez perfum jest kobietą bez przyszłości. Tajemnica elegancji kryje się właśnie w perfumach. To niewidzialny, a mimo to najważniejszy i niezapomniany dodatek.
Opinia
Dynastie, które stworzyły luksus to ciekawa pozycja na naszym rynku wydawniczym. Przedstawia w skrócie historie stworzenia siedmiu marek, które są obecnie synonimami bogactwa i luksusu: Cartier, Chanel, Ferragamo, Gucci, Hermes, Vuitton, Rolls-Royce. Podstawowym pytaniem postawionym przez autora jest pytanie: „w czym tkwi tajemnica sukcesu albo porażki luksusowej marki”, jednak nie zawsze udaje mu się znaleźć na nie odpowiedź. Kerlau bowiem prześlizguje się po poszczególnych historiach, galopuje przez fakty i dziesięciolecia, ukazując nam raczej konsekwencje niż przyczyny. Być może chęć zmieszczenia w jednej książce kilku historii spowodowało zbyt skrótowe potraktowanie tematu. Zadawałam sobie pytanie jacy naprawdę byli opisywani ludzie, co stało za podejmowanymi przez nich decyzjami i wreszcie co było kluczem do ich sukcesu. Dlaczego z firmy założonej przez skromnego rzemieślnika wyrosło imperium? W wielu przypadkach tego się nie dowiadujemy, tak więc Dynastie pozostawiają uczucie niedosytu i chęć uzupełnienia wiedzy na temat historii opisanych marek. Szczególnie widać to w dwóch pierwszych rozdziałach, poświęconych Cartierowi i Chanel. Potem jest lepiej - historia Ferragamo to prawie esej, w którym widać fascynację życiem Salvatore. Dominuje tu lekki, momentami niemal poetycki i górnolotny styl narracji, dzięki któremu bohaterowie zostali pokazani w bardzo plastyczny sposób. Przed oczami miałam dylematy młodego Salvatore Ferragamo czy rodzinne dramaty Guccich, a w tle zaułki biednego Neapolu, czy piękną Florencję. Z kolei rozdział o Louis Vuitton to świadectwo przeobrażania się XIX-wiecznego Paryża, rewolucji przemysłowej, choć nie wiadomo dlaczego zaczyna się od końca, co jest zgrzytem w ustalonym porządku narracji.
Mimo, iż Dynastie mają nierówne momenty, przeczytałam je z przyjemnością – stanowią one ciekawą przekąskę nie tylko dla fascynatów mody, ale i historii XIX i XX wieku.
Dynastie, które stworzyły luksus to ciekawa pozycja na naszym rynku wydawniczym. Przedstawia w skrócie historie stworzenia siedmiu marek, które są obecnie synonimami bogactwa i luksusu: Cartier, Chanel, Ferragamo, Gucci, Hermes, Vuitton, Rolls-Royce. Podstawowym pytaniem postawionym przez autora jest pytanie: „w czym tkwi tajemnica sukcesu albo porażki luksusowej marki”,...
więcej Pokaż mimo to