Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Edukacja to więcej niż uczenie się

Wydawnictwo: Impuls
0 (0 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788375870824
liczba stron
166
język
polski
dodała
kasandra_85

Wszystkie tematy poruszone w książce obracają się wokół kwestii: jak należy przeorganizować proces przechodzenia dziecka z przedszkola do szkoły? Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w Niemczech zrodziło się powszechne przekonanie, jakoby w wychowaniu przedszkolnym przekazywano dzieciom za mało wiedzy, dzieci tylko się bawiły, a za mało uczyły. Sięgnięto więc po programy edukacyjne...

Wszystkie tematy poruszone w książce obracają się wokół kwestii: jak należy przeorganizować proces przechodzenia dziecka z przedszkola do szkoły? Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w Niemczech zrodziło się powszechne przekonanie, jakoby w wychowaniu przedszkolnym przekazywano dzieciom za mało wiedzy, dzieci tylko się bawiły, a za mało uczyły. Sięgnięto więc po programy edukacyjne opracowane przez dwóch teoretyków wychowania: Gerarda Schäfera (wypracowanie działania wychowawczego zgodnego z naturą dziecka, a nie oczekiwaniami społeczeństwa) oraz Wassilosa E. Ethanakisa (podejście metakognitywne w edukacji, gdzie chodzi o bardziej efektywne przyswajanie treści).

Książka podsumowuje wyniki konferencji ekspertów, na której przedstawiono argumenty na rzecz szerszych metod nauczania. Zawiera ona między wypowiedzi skoncentrowane wokół znaczenia dzieciństwa, dróg rozwoju małego dziecka oraz zadań wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny, przejścia z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy, kształcenia metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja, zmienionej konstrukcji organizmu i „nowych chorób dziecięcych (ADHD, anorexia nervosa, otyłość, nabyty deficyt odporności wobec przemocy) oraz pedagogiki waldorwskiej.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Impuls, 2009

źródło okładki: http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&id=997

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (5)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2283
kasandra_85 | 2011-07-19
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2011

http://kasandra-85.blogspot.com/2011/07/edukacja-to-wiecej-niz-uczenie-sie.html

książek: 551
mrta_k | 2012-12-31
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 4327
Nine | 2012-03-18
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2165
Iwona | 2011-09-15
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 686
julia | 2011-07-20
Na półkach: Chcę przeczytać
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd