Najnowsze artykuły
- ArtykułyHłasko, powrót Malcolma, produkcja dla miłośników „Bridgertonów” i nie tylkoAnna Sierant1
- ArtykułyAkcja recenzencka! Wygraj książkę „Cud w Dolinie Poskoków“ Ante TomiciaLubimyCzytać1
- Artykuły„Paradoks łosia”: Steve Carell i matematyczny chaos Anttiego TuomainenaSonia Miniewicz2
- ArtykułyBrak kolorowych autorów na liście. Prestiżowy festiwal w ogniu krytykiKonrad Wrzesiński13
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Olga Onojko
2
6,7/10
Pisze książki: fantasy, science fiction, czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
6,7/10średnia ocena książek autora
103 przeczytało książki autora
199 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Nowa Fantastyka 426 (03/2018) Catherynne M. Valente
7,7
Ten "kobiecy" numer czasopisma ma sporo do zaoferowania. Opowiadania są wyłącznie pióra autorek a i w publicystyce znajdą się zarówno żeńskie bohaterki (Barbarella),jak i autorki.
Numer planowano pewnikiem na Dzień Kobiet, ale śmierć Ursuli K. Le Guin i napisany z tego smutnego powodu artykuł nadają tej edycji "Nowej Fantastyki" zupełnie inne znaczenie. Z kurtuazyjnego ukłonu w kierunku Pań powstał hołd dla jednej z najważniejszych autorek literatury fantastycznej.
Czytelnik ma z czego wybierać a teksty, choć tym razem raczej krótkie, trzymają poziom. Catherynne M. Valente udowadnia ponownie, że zasłużenie jest wysoko cenioną autorką. Sonia Korta debiutuje bardzo klimatycznym tekstem, który chciałbym kiedyś przeczytać jako pierwszy rozdział powieści. Reszta tekstów jest absolutnie OK a ich tematyka różnorodna, więc każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie.
Publicystyka być może nie aż tak dobra, ale artykuł Pawła Deptucha o Barbarelli bardzo przypadł mi do gustu. Autor zebrał w nim sporo ciekawych informacji o tej bardzo ważnej dla popkultury amazonce.
Nowa Fantastyka 426 (03/2018) Catherynne M. Valente
7,7
Publicystyka: (7/10)
- polecane: Zastrzyk Przyszłości (o zapisie danych na molekułach DNA, choć chciałbym nieco więcej),Fantastyka dla opornych (zestaw, oczywiście subiektywnych:),pozycji dla przyszłego SF-fila, jest pare kawałków, które z chęcią bym spróbował) i stałe trio RK, TK i ŁO, do którego dołącza Peter W. (wygląda, że na stałe (ponownie))
- pozostałe, pewnie trafiają w gusta innych
Proza polska, marcowe Panie:
- "Demon Zapory" Anny Łagan - 5/10, niby fantasy, a jednak nie.. czyta się całkiem smacznie
- "Czas deszczów" Soni Korty - 5/10, że pozwolę sobie zacytować "maźnięte estetyką SF" historia kosmodrwala
- "Mechanizm gojenia" Magdaleny Kucenty - 6/10, całkiem, całkiem...
- "Wszystkie..." Magdaleny Świerczek-Gryboś - 7/10, jak to się ładnie nazywa: postapo. I równie dobrze czyta.
Proza zagraniczna, również same lejdis:
- "Skraj" Olgu Onojko - 7/10, tak przejmująco... sowiecko
- "Przyszłość..." Catherynne Valente - 5/10, Catherynne, Catherynne... podbiła me podniebienie w Wydaniu Specjalnym, tu chyba specjalnie przesoliła zupę, ale i tak ma u mnie fory