Opinie użytkownika
http://niebieska-sukienka.pl/ostre-przedmioty-gillian-flynn/
Po "Ostre przedmioty" sięgnęłam, bo widziałam wcześniej film "Zaginiona dziewczyna". Na co dzień raczej nie sięgam po powieści z tego gatunku, a po tej autorce spodziewałam się czegoś naprawdę mocnego. Poprzeczkę postawiłam dość wysoko, ale i tak ta książka mocno mnie zaskoczyła i praktycznie do samego końca nie...
http://niebieska-sukienka.pl/twoj-dobry-rok-agnieszka-maciag/
Książki Agnieszki Maciąg od zawsze oceniam bardzo wysoko, a "Twój dobry rok" to właściwie ich esencja - zbiór najlepszych fragmentów uporządkowanych według pór roku i miesięcy. Maciąg w każdym rozdziale inspiruje, serwuje czytelnikom mnóstwo cennych przemyśleń, a na dokładkę dodaje przepisy na smaczne i pyszne...
http://niebieska-sukienka.pl/slow-fashion-modowa-rewolucja-joanna-glogaza/
Fajny poradnik o modzie i ubieraniu się, w którym w końcu dużo jest treści i wartości, a niewiele zdjęć - co w grupie takich książek to prawdziwy fenomen. Glogaza bardzo fajnie pisze, zachęca do przemyślenia i stworzenia swojego stylu, opowiada o odpowiedzialnej modzie i zwraca uwagę na zagadnienia,...
http://niebieska-sukienka.pl/tajemna-historia-czarownic-louisa-morgan/
Lubię powieści historyczne, a jeśli pojawiają się w nich czarownice, to potrafią przykuć moją uwagę jeszcze bardziej. Niestety historia + czarownica to jednocześnie genialny pomysł na powieść, ale i sprawdzona recepta, żeby stworzyć książkowego gniota. "Tajemna historia czarownic" jest dla mnie książką...
http://niebieska-sukienka.pl/fenomen-poranka-hal-elrod/
Kiedy sięgam po książki takie jak "Fenomen poranka" liczę przede wszystkim, że dostanę motywacyjnego kopa. Właśnie tak się stało, bo książka jest napisana z typowo amerykańskim zacięciem, ale pomijając to, sporo jest w niej refleksji i rad, które faktycznie mocno dają do myślenia i każą się zastanowić nad sobą i swoim...
http://niebieska-sukienka.pl/recenzje-w-pigulce-marzec/
Z wielką niecierpliwością czekałam na tę książkę, wiązałam z nią wielkie nadzieje i oczywiście się nie zawiodłam. Znalazłam w niej wszystko, co w Michniewiczu cenię najbardziej: żywy język, świetne historie z ciekawymi (chociaż jak nie spojrzeć zwyczajnymi) bohaterami i komentarze oraz styl narracji, które tak bardzo...
http://niebieska-sukienka.pl/recenzje-w-pigulce-kwiecien/
"Samsarę" nietypowo "przeczytałam" w formie e-booka i bardzo pozytywnie się zaskoczyłam. Nagranie to nie tylko przeczytana książka, ale i wspaniała muzyka i dźwięki Azji, które całości dodają jeszcze więcej uroku i tworzą wspaniały klimat. Książki Michniewicza czytam już od dawna i nie trzeba mnie do nich specjalnie...
http://niebieska-sukienka.pl/zyj-wabi-sabi-japonska-sztuka-odnajdywania-piekna-w-niedoskonalosci-julie-pointer-adams/
Były już książki o hygge i lagom, teraz pora na wabi-sabi, w którym istotne są podobne wartości. Chociaż w książkach tego typu coraz trudniej jest znaleźć coś odkrywczego, to "Żyj wabi-sabi" w wielu miejscach okazała się dla mnie bardzo inspirująca. To...
http://niebieska-sukienka.pl/smierc-komandora-haruki-murakami/
Murakami kolejny raz pokazuje, że jest w świetnej formie, a jego styl pisania i opowiadania są już tak wyraziste, że stały się jego znakiem firmowym. W "Śmierci Komandora" Murakami opowiada historię malarza na życiowym zakręcie. Właśnie bez podania powodu porzuciła go żona, a on musi się zmierzyć z przeszłością...
http://niebieska-sukienka.pl/smierc-komandora-haruki-murakami/
W "Śmierci Komandora" jest dokładnie wszystko to, za co pokochałam jego książki. Wracają motywy znane z poprzednich książek, ale Murakami tym razem opowiada zupełnie inną historię. Jego bohater jest na życiowym zakręcie i musi poukładać sobie życie na nowo. Szybko okazuje się, że nie jest to takie proste, bo na...
http://niebieska-sukienka.pl/recenzje-w-pigulce-kwiecien/
Niewielka książeczka z czarującą okładką i dającą mocno do myślenia treścią. Fres podpowiada, jak pomagać dziecku pracować z emocjami - rozumieć je, pracować z nimi, oswajać je i przede wszystkim nazywać. Na rynku mnóstwo jest teoretycznych książek na ten temat. W "Misiątku" zamiast teorii są krótkie opowieści,...
Wielka książka na wielki temat. Przeczytałam ją, żeby oswoić się z myślą o porodzie i lepiej się do niego przygotować. Gaskin zawarła w tej książce mnóstwo pięknych opisów porodów, ale nieoceniona jest też w niej część teoretyczna, adresowana głównie do położnych i obejmująca chyba większość zagadnień związanych z ciążą, porodem i pielęgnacją dziecka w pierwszych...
więcej Pokaż mimo to
http://niebieska-sukienka.pl/stowarzyszenie-milosnikow-literatury-i-placka-z-kartoflanych-obierek-fragmenty-ubrane-cz-38/
Urocza jest ta książka. Zabawna, mądra, ciepła, ale na pewno nie naiwna. W dodatku tak pięknie opowiada o miłośnikach książek i o tym, jak książki wspaniale zbliżają, pozwalają poznać siebie, odmienić swoje życie i nie jest to pusty frazes. Autorki w tę...
http://niebieska-sukienka.pl/recenzje-w-pigulce-marzec/
Jeśli ktoś nie czytał jeszcze nic z tematyki zero waste, "Jak zerwać z plastikiem" może być dla niego odkryciem. I tak jednak zachęcam, żeby zamiast po książkę Willa McCalluma sięgnąć po książkę Katarzyny Węgorowskiej - są w niej te same informacje i znacznie więcej, łącznie z gotowymi pomysłami na ograniczenie śmieci...
Kolejna książka z gatunku "jak żyć przyjemnie". Duńczycy sprzedawali ją pod tytułem "Hygge", Japończycy - "Ikigai" i "Wabi Sabi", Szwedzi nadali jej tytuł "Lagom". W zasadzie można powiedzieć, że niczego odkrywczego się w niej nie znajdzie, ale czy zawsze o to musi chodzić? Po książki takie jak "Żyj lagom" lubię od czasu sięgnąć, żeby poprawić sobie nastrój i przypomnieć...
więcej Pokaż mimo to
http://niebieska-sukienka.pl/prowadz-swoj-plug-przez-kosci-umarlych-olga-tokarczuk/
Wspaniała powieść. Tokarczuk tym razem porusza ważny i trudny temat kłusownictwa i odważnie staje po stronie zwierząt. Jest jednak daleka od moralizatorstwa - w powieści giną ludzie, a policja bezskutecznie próbuje znaleźć winnego. Tokarczuk stworzyła świetny nastrój - momentami w tej...
Uwielbiam czytać książki. Jestem książkowym molem i jak rasowy mól, ile bym nie przeczytała, zawsze żałuję, że nie mogę więcej. Książka Buzana miała mi w tym pomóc. Przede wszystkim dowiedziałam się z niej wielu faktów o procesie czytania i różnych technikach. Buzan zawarł w swoim podręczniku mnóstwo ćwiczeń, porad i ciekawostek, które naprawdę pozwalają uwierzyć w siebie i...
więcej Pokaż mimo to
http://niebieska-sukienka.pl/male-zycie-fragmenty-ubrane-cz-36/
"Małe życie" to jedna z tych książek, które długo siedzą w głowie.Długo nie mogłam się za nią zabrać, robiłam do niej dwa podejścia, a początki wcale łatwe nie były. Tym bardziej, że objętość budzi słuszny respekt. Im dalej jednak wchodziłam w tę opowieść, tym bardziej nie mogłam się od niej oderwać. Jej...
http://niebieska-sukienka.pl/recenzje-w-pigulce-kwiecien/
To chyba najbardziej osobista z książek Michniewicza. Jak zawsze świetnie napisana, żywa, dynamiczna. Czytając jego książki, mam czasami wrażenie, że siedzę w plecaku autora i wszystko, o czym opowiada, widzę, czuję i słyszę. "Swoją drogą" to tym razem opowieść o trzech podróżach życia, zabarwiona refleksją na temat...
http://niebieska-sukienka.pl/recenzje-w-pigulce-kwiecien/
Taką książkę o modzie zawsze chciałam przeczytać :) Nie ma w niej standardów jak w poradnikach blogerek modowych, które zawsze przekonują, że: UWAGA: klasyczna garderoba się sprawdza. W "Pod podszewką" jest znacznie więcej naprawdę wartościowych treści. Pisarze zaproszeni do tego projektu i autorki książki...