Opinie użytkownika
"Byliśmy głupi. Piekło to nie diabły, ale zwyczajni ludzie o niewinnych twarzach. I to jest najstraszniejsze."
Sabina Waszut po przez fikcyjną fabułę opowiada historię niesprawiedliwie osadzonych w powojennym Obozie Zgoda.
Karol Ploch wraz ze swoją żoną Margot tworzą polsko - niemieckie małżeństwo, jedno z wielu z resztą. Wraz ze zbliżającym się końcem wojny do Katowic...
Bardzo lubię styl pisania autora, jest charakterystyczny, otrzymujemy tu trochę trillera, odrobinę kryminału, fantasy, a nawet odrobinę przemysłeń z dziedziny filozofii bytu, wątek miłosny, a i tym razem autor pokusił się także o bardzo subtelnie wyrażony komentarz odnośnie obecnej sceny politycznej w naszym kraju na tle wydarzeń z przeszłości. Wszystko to połączone w...
więcej Pokaż mimo toTym razem spotykamy Annę Marię Kier w momencie kiedy zakłada razem z Wandą Lechicką, specjalistką od cyberprzestępczosci, agencję detektywistyczną. Kobiety dostają zlecenie od Lukrecji Woźniak - Bąk, byłej prostytutki, a obecnie pisarki ukrywającej się pod pseudonimem Looka Wood. Nikt nie może się dowiedzieć, że Lukrecja wynajmuje dublerkę, Katarzynę Woźniak do prowadzenia...
więcej Pokaż mimo to
Co roku w Polsce ginie nawet 18 tys. osób. Podobno co pół godziny gdzieś na świecie ginie bez wieści jedna osoba. Ze statystyk jednak wynika(przynajmniej w Polsce), że udaje się odnaleźć ok 80% zaginionych. Ile jest osób, którym nikt nie wierzy, że zostały porwane?
"Upadek" Olgi Kruk to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, niejako jest to moje małe odkrycie....
"Społeczeństwo przestało się ze sobą komunikować, skrajnie się spolaryzowało i przy każdej okazji wzajemnie opluwało jadem. Ludzie się znienawidzili i okopali po dwóch stronach barykady, w przeciwnikach widząc nie partnerów do rozmowy, lecz wrogów, których trzeba zniszczyć."
Tym razem autor oferuje nam książkę o jakże wymownym tytule w kontekście fabuły.
Igora Brudnego...
Moim zdaniem to najlepsza część! Bardzo ciekawa, ze świetnym pomysłem na Świat Równoległy. Pełna lekkich, zabawnych dialogów, przez treść się po prostu płynie jednym tchem. Dostajemy po trochu fantasy, przygody i sensacji.
Pokaż mimo to
Wspaniała pozycja na przełamanie kryzysu czytelniczego ❤️
Śledzimy perypetie sióstr Kingi i Jagody oraz ich mamy Heleny. Kobiety otrzymują bardzo nietypowy spadek po ojcu i mężu, człowieku, którego właściwie nie znały, ponieważ spędził prawie całe życie na morzu.
Co mają znaczyć otrzymane pionek szachowy, bilet na stary seans kinowy i garść nasion?
To świetna lektura na...
Nie miałam przyjemności czytania poprzednich dwóch części, z tego co doczytałam to jest to pozycja zamykająca serię. Jest ona końcem, ale i niejako początkiem historii.
Jak już po tytule można zgadnąć, fabuła toczy się jesienią. Jest rok 1966, naszą bohaterką jest Krystyna, studentka prawa. Córka, która próbuje zapełnić rodzicom lukę po zaginionym trzy lata wcześniej...
"Modlitwa do Boga złego" jest kontynuacją serii o "Kapłanie", autorstwa Krzysztofa Kotowskiego.
Pieć lat od wydarzeń przedstawionych w pierwszej części, Bzdet i Cipucha znajdują na progu swojego domu tajemniczego nastolatka. Chłopiec okazuje się być zupełnie niezwykłą osobą. Kapłan i Hajku muszą wrócić do Polski, tylko oni mogą, pomoc chłopcu, któremu grozi śmiertelne...
"Król" Dagmary Andryki to pierwsza część przygód Anny Marii Kier, policjantki, która przeszła właśnie na emeryturę i próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Sprawy nie ułatwiają na pewno trudne kontakty z chorym ojcem i niespodziewana choroba syna.
Zdążyłam zauważyć, że zdania na temat tej książki są mocno podzielone. Na pewno zgodzę się, że nie jest to porywający...
Joanna jest popularną fotografką. Kobieta w końcu osiągnęła międzynarodowy sukces i przygotowuje wystawę swoich prac w Holandii, jednak zdjęcie pewnej osoby w przeglądanej pobieżnie gazecie wywraca jej życie do góry nogami. Kobieta wkrótce znika....
Lia Kornmann prowadzi bardzo popularne holenderskie czasopismo. Prywatnie jest samotną matką nastolatka i partnerką Tomasza,...
W ostatnim czasie wpadła w moje ręce "Stacja jedenasta" Emily St. John Mandel. Opowiadająca o życiu przed i po śmiertelnej pandemii.
Wędrowna grupa aktorów i muzyków przemierza osady zamieszkane przez ocalałych, aby uratować resztki sztuki i człowieczeństwa w wymarłym, pogrążonym w haosie Świecie.
Tematyka książki jest bardzo aktualna w obecnych czasach. Mamy tutaj wizję...
Poznajcie Nadzieję, Nadzieję od zwierząt, rudowłosą, niezwykłą dziewczynę, która rozumie zwierzęta i czuje ich ból...
"Nadzieja od zwierząt" jest kontynuacją przepięknej "Florentyny od kwiatów", historii, która jakiś czas temu zauroczyła mnie całkowicie 💚 Od momentu przeczytania ostatniej strony "Florentyny..." wyglądałam kolejnej pozycji napisanej przez autorkę, która z...
"Zimno, zimniej, zbrodnia" to antologia, której motywem przewodnim jest zbrodnia w zimie. Znajdziecie tu opowiadania takich autorów jak Chmielarz, Ćwirlej, Rozenberg czy Szczygielski.
Nie często sięgam po antologie, ale ta jest bardzo ciekawa, mocno zróżnicowana. Nie wszystkie opowiadania przypadły mi oczywiście do gustu, ale to chyba normalne.
Najmocniej zapadły mi w...
To było dla mnie bardzo odświeżające przeżycie, ciężko zamknąć tę pozycję w ścisłych ramach jednego gatunku. Spotkamy tu na ulicach centrum miasta walczących na miecze mnichów, skorumpowanych policjantów, potężny zakon, usłyszymy niesamowite historie z dalekiej przeszłości. Wszystko to zaczyna się od domniemanej choroby psychicznej księdza Krzysztofa Lorenta, który trafia...
więcej Pokaż mimo to
"Tam gdzie las spotyka się z niebem" od Glendy Vanderah to pozycja łącząca w sobie kilka elementów. Autorka serwuje nam porządną obyczajówkę okraszoną nutką realizmu magicznego, z elenentami romansu i niezliczoną liczbą problemów dwójki bohaterów.
Pierwsze co zwróciło moją uwagę to bardzo ładna szata graficzna okładki ❤️
Mam ambiwalentne odczucia względem tej pozycji,...
Wiecie co? To mogła być niezła książka, ale było kilka rzeczy, które zaprzepaściły tę szanse. Przede wszystkim autor chyba bardzo nie lubi miasta Ciechanów, w którym toczy się główna historia i bardzo dobitnie stara się pokazać malomiasteczkowość tego miejsca. Podkomisarz Rowicki, czyli nasz główny bohater, jest mało wiarygodny, płaski. I przede wszystkim, fabuła nie do...
więcej Pokaż mimo to
"To wszystko dla ciebie" Louise Jensen, to książka której wiele osób zarzuca głównie chaotyczność, brak chronologiczności.
Ja jednak doskonale odnalazłam się w fabule tej książki, pewnie miał na to wpływ fakt, że sama jestem dość chaotyczna 😁 Bardzo mi się podobała, nie mogłam jej odłożyć❣️ Dzieje się tu na prawdę dużo. Wszyscy kłamią, ukrywają coś przed bliskimi. Każdy...
Amon Göth, komendant niemieckiego obozu pracy przymusowej, później przekształconego w obóz koncentracyjny w Płaszowie, urzędujący w latach 1943 - 1944. Podążamy za bohaterem od wczesnej młodości, śledząc "ścieżkę kariery", aż do śmierci, po drodze zobaczymy wiele okrutnych scen. Tytułowy kat słynął bowiem z niebywałego okrucieństwa...
Otrzymujemy historię przedstawioną w...
"Twarz Bestii" jest drugą częścią przygód o dziennikarzu, Pawle Wolskim, który tym razem zostaje wplątany w tajemnicę śmierci nastolatki, której ciało wyłowiono z jednej z sądeckich rzek.
Wolski otrzymuje tajemniczego maila z prośbą o ratunek. Mężczyzna wyrusza do górskiej miejscowości Rytro, gdzie mieszka rzekoma adresatka wiadomości. Na miejscu okazuje się jednak, że...