Opinie użytkownika
Bardzo realistyczna i dobrze napisana powieść.
Historia Mady porusza i budzi silne emocje. Spotkałam się z opiniami, że jest to powieść o tym, że nie można uciec przed własnym przeznaczeniem. Możliwe. Ale ponieważ z dużym dystansem odnoszę się do czegoś takiego jak przeznaczenie, dla mnie jest to powieść o bezsilności wobec zła i niesprawiedliwości.
Główna bohaterka Mada,...
Mam bardzo mieszane uczucia po przeczytaniu tej książki.
Jeśli chodzi o wątek kryminalny i motyw samego śledztwa to oceniam książkę bardzo wysoko. Jest to dokładnie taki rodzaj powieści kryminalnej jaka lubię.
Zbrodnia przedstawiona jest tu w bardzo wyważony sposób. Autorka ukazuje ludzkie okrucieństwo bez zbędnego epatowania tandetną makabrą, ale jednocześnie bez...
Bardzo podoba mi się sposób budowania opowieści przez autorkę.
Nieśpiesznie, stopniowo odkrywa przed nami historię przeciętnej rodziny złożonej z nieprzeciętnych dla niej samej drobnych i wielkich dramatów.
Hanne przyjeżdża do rodzinnego domu na konfirmację bratanicy. Hanne jest odmieniona fizycznie, bardzo schudła, temu nie da się zaprzeczyć. Ma ona jednak nadzieję, ze...
Błyskotliwa i napisana z dystansem powieść o wielu aspektach pisarstwa.
Autorka porusza m.in. kwestię granic autonomii pisarza w tworzeniu swojego dzieła. Granice te naruszane są nie tylko przez wydawnictwa, ale również w pewnym sensie przez oczekiwania czytelników. Można natomiast zadać pytanie czy to wydawnictwa kreują trendy, wpływając w ten sposób na kształtowanie...
Miłe zaskoczenie. "Asymetria" to dowód na to, że można stworzyć dobry polski kryminał bez wulgarnego epatowania przemocą, makabrycznych morderstw i tandetnej warstwy obyczajowej.
Książka Szczygielskiego jest dobrze wyważona, nie ma tu bardzo szybkiego tempa akcji, czy nagłych zaskakujących wydarzeń, a mimo to powieść trzyma w napięciu i przykuwa uwagę. To przede wszystkim...
Piękna i poruszająca opowieść o pragnieniu miłości i wojnie bezwzględnie wdzierającej się w ludzkie życie.
Tytułowa Sońka żyje w małej wiosce, gdzieś na Kresach. To nie jest spokojne życie. To nie jest też dobre życie. Sońka czuje, że nie znaczy nic, dla nikogo. I wtedy pojawia się On i przynosi ze sobą miłość i wojnę.
"Sońka" to opowieść o miłości niemożliwej, a w...
Niestety jest to najsłabsza książka Liane Moriarty, jaka do tej pory przeczytałam.
W ekskluzywnym i dość nietypowym SPA spotyka się dziewięcioro nie do końca nieznajomych osób, bo znajdują się wśród nich dwa małżeństwa, w tym jedno z córką. Miejsce otacza aura tajemniczości i oferuje ono dość enigmatycznie określoną przemianę duchową i fizyczną. Żywą reklamą i swoistą...
Bardzo ciekawa książka. Autorka porusza w niej przede wszystkim problem rasizmu, pokazując go jednak z innej perspektywy, niż często prezentowana w literaturze. Jest to spojrzenie bardzo współczesne i w zasadzie nie nacechowane dramatyzmem.
Kiley Reid skupia się na codzienności, zwykłych sytuacjach które spotykają każdego z nas, pokazując że nawet w takiej codziennej...
Gdyby powstawało więcej takich reportaży, jak ten Davida Grann'a to zdecydowanie częściej sięgałabym po ten gatunek.
Choć interesuję się historią USA to losy plemienia Osagów były mi do tej pory w zasadzie nieznane. Osagowie byli kiedyś jednym z najsilniejszych plemion w Ameryce Północnej. W drugiej połowie XIX w., kiedy ich potęga była już tylko wspomnieniem zostali...
Bardzo poruszająca lektura. To głos oddany kobietom, którym go odmawiano.
Ta książka nie pokazuje tylko trudu życia na wsi, ale przede wszystkim miejsce i rolę jaką przypisywano kobiecie, poza jej wolą i poza jej wyborem. Uznawanie kobiety za istotę niższą, gorszą, próba jej zdominowania i podporządkowania nie była i nie jest wyłącznie domeną wsi. Jednak bieda, brak...
Jest to moje pierwsze spotkanie z prozą Isabel Allende. Miałam spore oczekiwania, co do tej powieści, które w pewnym stopniu zostały zaspokojone.
"Violeta" jest zapisem życia głównej bohaterki. Życia długiego i naznaczonego burzliwą historią jej kraju. Powieść ma formę listu pisanego przez Violetę do osoby, której tożsamość stopniowo odkrywamy.
Violeta przychodzi na...
Kilka poprzednich powieści Musso dość mocno mnie rozczarowało i w końcu w ogóle przestałam sięgać po książki tego autora. Dobre opinie o "Gdzie jest Angelique?" zachęciły mnie jednak do dania mu szansy i było warto.
W swojej ostatniej powieści Musso zdecydowanie wraca do formy, może jeszcze nie do takiej jak za najlepszych lat, ale jest dobrze.
Główny bohater Mathias, były...
Po lekturze "Słuchacza" stwierdziłam, że chcę przeczytać wszystko co napisał ten autor. Ma on niezwykłą umiejętność posługiwania się słowem, dzięki czemu wręcz przenosi czytelnika do swojej powieści.
Akcja książki rozgrywa się w latach 30 - tych XX w. w Luizjanie, której klimat został fantastycznie oddany. Czujemy wręcz dławiący kurz na drodze i oblepiającą wilgoć...
Ta powieść jest wypełniona ciepłem, nadzieją i humorem. No i jest jeszcze Ove.
Ove w kontaktach z ludzmi bywa trochę... szorstki. W kontaktach z kotami również.
Ove wierzy w przestrzeganie zasad, w bardzo, bardzo skrupulatne przestrzeganie zasad, bo przestrzeganie zasad, tzn. bardzo, bardzo skrupulatne przestrzeganie zasad sprawia, że świat staje się trochę bardziej...
Cieszę się, że "Czarne skrzydła czasu" nie były pierwszą powieścią Diane Setterfield jaką przeczytałam, bo po ich lekturze raczej nie sięgnęłabym po inne jej książki. Nie uważam, że jest to jakaś dramatycznie zła powieść, ale moim zdaniem odbiega ona znacznie poziomem od "Trzynastej opowieści", czy świetnej "Była sobie rzeka".
Główny bohater powieści, William Bellman jest...
Bardzo interesująca powieść, choć chwilami budząca ambiwalentne odczucia.
Przede wszystkim bardzo podoba mi się język i styl w jakim powieść jest napisana. Oba są bardzo dopracowane i świetnie wkomponowane w charakter opisywanej historii.
Tytułowa Pani March jest żoną i matką. To jej dwie główne życiowe role, choć wydaje się, że w żadnej z nich nie czuje się pewnie. Całą...
Bardzo zaskoczyła mnie ta książka. Rzadko sięgam po gatunek fantasy, a określenie "cosy fantasy" było mi zupełnie obce. Ale dokładnie taka jest ta książka, przytulna, bajkowa i kojąca.
"Legendy i latte" to niezwykle urocza historia ogrzycy, która porzuca fach najemniczki, aby otworzyć kawiarnię. Wiem, że taki zarys fabuły może brzmieć co najmniej zaskakująco, ale to...
To pierwsza książka Michała Śmielaka, jaką przeczytałam, ale na pewno nie ostatnia.
"Ucichły ptaki, przyszła śmierć" to przede wszystkim przykład świetnie budowanej atmosfery napięcia i tajemniczości.
Książka opowiada historię czwórki przyjaciół, którzy wybierają się na wędrówkę po Beskidach. Wycieczka ma być jednocześnie formą wieczoru kawalerskiego jednego z nich. Nie są...
Jestem zachwycona wrażliwością autorki oraz wnikliwością i dojrzałością jej obserwacji. "Coraz mniej światła" to poruszająca powieść, napisana z niezwykłą starannością, pięknym językiem.
Akcja powieści toczy się przede wszystkim w Gruzji na przełomie lat 80-tych i 90-tych XX w. To czasy mroku. Najpierw życie w ponurej rzeczywistości satelickiego państwa ZSRR, a po jego...
Ta powieść mówi o przemocy w różnych jej formach, często nieoczywistych, a jednocześnie jest to opowieść niezwykle subtelna i klimatyczna.
Połowa XVII w., terytorium dzisiejszej Kanady. Rdzenna ludność żyje już pod panowaniem europejskich władców. Biali osadnicy czują się jak u siebie i biorą wszystko jak swoje. Ziemię, zwierzynę, kobiety. W zamian oferują...