Opinie użytkownika
"The Office Party. Firmowa Gwiazdka" to króciutka nowela, po którą sięgnęłam bo potrzebowałam czegoś do wysłuchania na raz (audiobook bez przyspieszenia to niecałe trzy godziny) i po dwóch niezbyt udanych spotkaniach z Whitney G. chciałam się przekonać czy Autorka ma jeszcze to coś za co pokochałam jej wcześniejsze powieści.
Tak jak już wielokrotnie w przypadku tej pisarki...
Isabella Shay właśnie ma zacząć nową pracę, do której może się spóźnić już pierwszego dnia, ponieważ kolejka po kawę jest doprawdy imponująca. Dlatego, gdy nikt nie zgłasza się po dyniowe latte Isabella bierze kubek i... wylewa całą jego zawartość na mężczyznę stojącego za nią. Trzeba przyznać, że wywarła na Blake'u odpowiednie wrażenie. Gdy para spotyka się po raz kolejny...
więcej Pokaż mimo toJeśli wcześniej nie pisałam to teraz mam okazję - uwielbiam książki Anny Krystaszek. Autorka zachwyciła mnie już swoją debiutancką powieścią, a z każdą kolejną było tylko lepiej. "Błędne koło. Nieumiarkowanie" to powieść z gatunku tych, które nie tylko wstrząsną czytelnikiem, ale też zmuszą go do refleksji nad otaczającym nas światem, a zagadka kryminalna dodatkowo sprawi,...
więcej Pokaż mimo toNa jednym z placów budowy, w kontenerze na śmieci zostają znalezione zwłoki bezdomnej kobiety. Była ona dość dobrze znana okolicznym mieszkańcom jako osoba miła i uczynna, która zwracała szczególną uwagę na przestrzeganie zasad. W swoim notesie notowała każde przewinienie: od wyrzucenia papierka na chodnik po przejście na czerwonym świetle. Teraz notes zniknął, a detektyw...
więcej Pokaż mimo to"Nielat" oparty jest na podobnym schemacie jak powieść "Szymek". Tu również za punkt wyjścia fabuły Autor wybrał nastolatka, którego życie skończyło się w sposób tragiczny. Następnie, w narracji trzecioosobowej mamy ukazane śledztwo oraz pracę policjantów w latach 90. oraz, w narracji pierwszoosobowej, poznajemy życie głównego bohatera i wydarzenia, które doprowadziły do...
więcej Pokaż mimo toNie mogę powiedzieć, że nikt mi nie polecał serii kryminalnej z Olgą Balicką autorstwa Katarzyny Wolwowicz, że nie pisano, że to coś idealnie w moim guście i skoro lubię mroczne kryminały to będę zachwycona. Bo polecano. I fakt, że dopiero teraz poznałam tę serię jest tylko i wyłącznie moją winą. Ponieważ "Niewinne ofiary" spełniają wszystkie kryteria jakie stawiam...
więcej Pokaż mimo toPo zapoznaniu się z książką Mariusza Sampa "Szach-mat. Jak umierali władcy Rosji" można dojść do wniosku, że Rosjanie nie lubili swoich władców, bo właściwie nie mieli ku temu podstaw. Książka skupia się nie tylko na ostatnich latach życia, ale pokazuje dlaczego poszczególni władcy skończyli tak a nie inaczej. Ja po lekturze miałam nieodparte wrażenie, że carowie i caryce...
więcej Pokaż mimo to
Ewelina Dobrzycka straciła pamięć. Teraz to jej najbliżsi są odpowiedzialni za próby przypomnienia jej czegokolwiek z przeszłości. A jednak kobieta ma nieodparte wrażenie, że nie wszyscy mówią prawdę. Komy może zaufać? Komu zależy, by przekazać jej poprawioną wersję jej życia?
Było to moje drugie spotkanie z twórczością Kamili Bryksy, jej debiut "Sowniki" podobał mi się,...
"Blizna" została wydana trzy lata wcześniej niż "Reina Roja", więc można od niej zacząć swoją przygodę z twórczością Juana Gómez-Jurado będąc absolutnie pewnym, że nie trafi się na żaden spoiler. Już po kilku stronach książki uświadomiłam sobie jak bardzo brakowało mi stylu Autora, który zachwycił mnie w zeszłym roku.
Tym razem wydarzenia skupiają się na Simonie,...
Nie jestem pewna czy zakwalifikowanie najnowszej powieści Anny H. Niemczynow jako literatura obyczajowa jest najszczęśliwszym rozwiązaniem. Dla mnie to książka motywacyjna, więc "wrzucenie" jej do kategorii poradniki byłoby odpowiedniejsze i mniej mylące. Od razu zaznaczę też, że trochę cieszę się z takiego obrotu sprawy, bo po poradniki nie sięgam, co sprawiłoby, że...
więcej Pokaż mimo to"Bogobójczyni" to pierwszy tom trylogii, a zarazem debiut literacki Hannah Kaner. Wydarzenia przedstawione są z kilku perspektyw: bogobójczyni Kissen, dawnego rycerza Elogasta oraz Inary i bożka Skedicetha. Tej czwórki nic nie łączy, ale wspólnie odbędą pielgrzymkę do Blenradenu, zniszczonego miasta, dawniej siedziby wielu bogów, dziś zakazanego dla ludzi. W trakcie...
więcej Pokaż mimo toOd wydarzeń, którymi zakończyło się "Wotum nieufności" minął miesiac. Zmiany, na które szykował się kraj nie nadeszły, nadal na czele rządu stoi skorumpowany polityk, a sytuacja na szczytach władzy jest niepewna. Międzynarodowy szczyt, który ma odbyć się w Malborku może być albo ogromną szansą dla Polski albo kolejną kompromitacją. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej,...
więcej Pokaż mimo toByło to moje pierwsze spotkanie z twórczością Piotra Kościelnego i trochę nie wiedziałam czego się spodziewać. Teraz nie bardzo wiem, co napisać. Bo "Szymek" to powieść, która wywoływała we mnie ogromny dyskomfort. Chodzi tu o rozdziały pisane w narracji pierwszoosobowej, z perspektywy chłopca. I chociaż chciałam dowiedzieć się, co go skłoniło do podjęcia takiej a nie innej...
więcej Pokaż mimo toCiche cuda to powieść z pogranicza literatury obyczajowej, autobiografii i poradnika. Autorka mocno posiłkując się własnymi przeżyciami uświadamia czytelnikom jak wiele zależy od nas samych i naszej postawy. Dla Anny H. Niemczynow nie ma tematów tabu, otwarcie mówi, co w jej życiu dotknęło ją najmocniej, co niejednokrotnie mocno zatrzęsło jej światem. A jednak nadal patrzy...
więcej Pokaż mimo to
Sięgając po książkę nie wiedziałam czego się spodziewać, bo choć mity znałam swego czasu dość dobrze to ten zatarł się w mojej pamięci, a jedyne co zapamiętałam to fakt, że przecież mity z zasady kończą się tragicznie. Więc z jednej strony interesował mnie ten retelling, a z drugiej się go bałam.
Autorka zdecydowała się na szersze przedstawienie czytelnikowi opowieści o...
Z ponowną lekturą Księcia Półkrwi miałam czekać do ukazania się wersji ilustrowanej. Ale kiedy okazało się, że brytyjski wydawca nie podał jeszcze daty premiery stwierdziłam, że nie czekam. Cóż mogę powiedzieć o czym już setki osób przede mną nie wspomniały? Zapewne niewiele...
Zwrócę uwagę przede wszystkim na dwie rzeczy. Po pierwsze zmienił się mój odbiór tej historii....
Muszę przyznać, że "Szczurzy szlak" pozytywnie mnie zaskoczył. Owszem, książka ma parę mankamentów, ale fabularnie nie mogę jej nic zarzucić i jest dla mnie o wiele ciekawsza od swojej poprzedniczki. W "Sierocińcu janczarów" spodobał mi się sposób, w jaki Autor opisywał wydarzenia rozgrywające się w przeszłości i to właśnie z tego powodu sięgnęłam po jego najnowszą powieść....
więcej Pokaż mimo toCo roku emerytowana bibliotekarka, Flora Majewska, wysyła swoim sąsiadom ręcznie robione kartki świąteczne. Ten rok ma być wyjątkowy, gdyż Flora zdecydowała się na opuszczenie ulicy Wierzbowej i zamieszkanie w domu spokojnej starości, w związku z czym zamiast kartki chce wysłać im listy mające być nie tylko formą pożegnania, ale też zawierające drobne rady i...
więcej Pokaż mimo toNie jestem zwolenniczką ponownego czytania znanych już książek. Seria o Harrym Potterze jest wyjątkiem. Nie zliczę ile razy czytałam pierwsze cztery tomy, ale Kamień Filozoficzny minimum 10 (był okres, gdy wracałam do niego co roku). Jednak Zakon Feniksa i dwie późniejsze książki znam już o wiele słabiej, niektóre szczegóły zatarły się w mojej pamięci, a inne zostały...
więcej Pokaż mimo to"Wiedźmikołaj" to książka, którą przeczytałam podczas świąt, czyli w okresie idealnym na taką lekturę. Jest to pratchettowska wersja naszej ludzkiej wiary w Świętego Mikołaja. A skoro Pratchett to musi być przewrotnie. Tym razem w świecie Dysku nadchodzi Noc Strzyżenia Wiedźm, a jednak najważniejsza osoba się nie pojawia... co skutkuje tym, że ktoś musi ją zastąpić....
więcej Pokaż mimo to