Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Miraklet i LEGO
- Wydawnictwo:
- Agora
- Data wydania:
- 2019-08-14
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-08-14
- Liczba stron:
- 440
- Czas czytania
- 7 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788326829109
- Tłumacz:
- Agnieszka Świerk
- Tagi:
- historia biznes Lego Dania firma literatura duńska literatura faktu
Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie. Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała narodzić się na nowo.
Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.
Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy Jorgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.
Autorem „Lego” jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Borsen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie LEGO i poza nią.
To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych LEGO. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego czym właściwie jest firma LEGO, jak i ich zmagania z zarządem firmy, sprawiły że duński twórca zabawek kilkakrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku – i z powrotem.
Słynna już „kuracja Knudstorpa” która wyprowadziła legendarnego producenta zabawek ze strat ku rekordowym zyskom jest do dziś obiektem analiz i inspiracją niejednego lidera – i nigdzie nie opisano jej tak drobiazgowo, jak w tej właśnie książce.
Paweł "Sariel" Kmieć, AFOL
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 280
- 160
- 42
- 13
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
Dodaj cytat
Opinia
No cóż. Spodziewałem się czegoś więcej.
Wiadomo, że fani klocków nie znajdą to wiele dla siebie. Ja szukałem tu informacji o biznesie, zarządzaniu, historii która opowie o tym skąd wzloty i upadki.
A materia może być ciekawa, bo firma światowa o długiej historii i musiało być raz lepiej, raz gorzej.
Nie znajdziesz tu ciekawych historii i analiz DLACZEGO. Autor raczej "płynie" po wierzchu opisując zmiany w Zarządzie, pojawianie się i odejścia kolejnych osób Dyrekcji. Ale znów DLACZEGO?
Znalazłem u kogoś określenie: dla encyklopedystów. Zgadza się.
No cóż. Spodziewałem się czegoś więcej.
więcej Pokaż mimo toWiadomo, że fani klocków nie znajdą to wiele dla siebie. Ja szukałem tu informacji o biznesie, zarządzaniu, historii która opowie o tym skąd wzloty i upadki.
A materia może być ciekawa, bo firma światowa o długiej historii i musiało być raz lepiej, raz gorzej.
Nie znajdziesz tu ciekawych historii i analiz DLACZEGO. Autor raczej...