Kształtowanie cen
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- BL info Polska
- Data wydania:
- 2009-06-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2009-06-01
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788389537546
KSZTAŁTOWANIE CEN to książka, która traktuje o trudnej sztuce ustalania cen na oferowane produkty - towary i usługi. Właściwe kształtowanie cen jest niezmiernie ważnym, choć często pomijanym i niedocenianym czynnikiem wpływającym na zwiększenie wielkości i opłacalności sprzedaży.
Nie istnieje chyba żaden inny zabieg, który miałby tak duży wpływ na wynik przedsiębiorstwa, a kosztował tak niewiele - przecież ustalenie albo zmiana ceny w praktyce nic nie kosztuje. A korzyści, jakie wiążą się z wyznaczeniem odpowiedniej ceny na produkt, są nie do przecenienia. Książka ta pomoże Ci obliczyć właściwą cenę i wybrać odpowiednią strategię cenową dla Twoich produktów
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Już dawno nie czytałam tak nudnej książki. Kształtowanie cen. Praktyczny poradnik to lektura tylko dla uparciuchów, którzy naprawdę, ale to naprawdę potrzebują wiedzy na temat tego, w jaki sposób kreować politykę cenową w firmie. Po co się za to brałam? Bo właśnie potrzebowałam takiej wiedzy…
Uprzedzam, że to nie jest super krótka recenzja, o ile to w ogóle jest recenzja. Chcę tu głównie zachować najważniejsze rzeczy ze swoich notatek, żeby nie zapomnieć tej wiedzy. Albo przynajmniej zapomnieć mniej.
SKĄD SIĘ BIORĄ CENY?
Cena jest jednym z czterech elementów (poza produktem, lokalizacją i oddziaływaniem), którymi możemy budować swoją przewagę nad konkurencją. Przy czym właśnie ją, z tych wszystkich czterech, ustalić najtrudniej.
Do tego zadania trzeba wziąć pod uwagę bardzo wiele składników: koszty firmy, ceny konkurencji, opinie klientów i ich elastyczność cenową, wszelkie promocje oraz kontrolować, co się ogólnie dzieje na rynku i pamiętać, że cena nie jest nigdy ustalona raz na zawsze.
Idealna cena, nie jest ani za niska ani za wysoka. Co ciekawe, jak usłyszałam niedawno na jednej z konferencji, w których uczestniczyłam, ceny produktów i usług są zwykle niedoszacowane o 20-30%. W skrócie, sprzedajemy się zwykle za tanio. Jakkolwiek to brzmi… 😉
Na szczęście z pomocą w trudnym zadaniu wyceniania przychodzą nam książki, takie jak ta. 😉 Znajdziemy tu podstawowe informacje na temat modeli kształtowania cen, czyli w uproszczeniu garść sposobów na to, żeby wybrać je w miarę sensownie.
TRZY GŁÓWNE STRATEGIE CENOWE
Są trzy główne strategie cenowe – można je układać na podstawie kosztów, działań konkurencji, czy reakcji klientów. Najlepiej jeśli uwzględniamy po części wszystkie trzy elementy, choć to też zależy od tego, co sprzedajemy i w jakiej branży.
Najważniejszą wydaje się jednak ta strategia, która bierze pod uwagę potrzeby i możliwości klienta – ponieważ to on ostatecznie będzie musiał zapłacić (rodzaje: strategia zbierania śmietanki, cen penetracyjnych, cen linii produktów, cen pakietowych, produktu uzupełniającego). Drugą pod względem wartości jest kształtowanie cen w oparciu o konkurencję. Wg. autora najsłabszą jest trzecia, najbardziej popularna metoda kosztowa (koszt-plus).
Jest tu także dużo innych ważnych informacji, np. porady na temat targowania się, wiele sposobów na obliczanie różnych niezbędnych danych, informacje o tym, jak radzić sobie z sytuacjami, w których sama produkcja jest droższa niż to, co klienci są w stanie zapłacić (zmniejszanie przepaści kosztowej – oszczędności na projekcie i wyglądzie, materiałach, funkcjonalności, jakości, poddostawcach, zamawianie większych ilości bądź efektywizacja procesu produkcji). Dowiemy się także jak reagować na zmiany cen konkurencji, w tym wojny cenowe (np. obniż cenę [najgorsza opcja], zwiększ jakość, podnieś cenę i zwiększ jakość, postaw na wariant niskocenowy).
Ważne są także opisy dotyczące ustalania elastyczności cenowej (produkt elastyczny – podwyższenie ceny o 5% skutkuje zmniejszeniem sprzedaży >5%, produkt neutralny – podwyższenie ceny o 5% skutkuje zmniejszeniem sprzedaży o równo 5%, produkt nieelastyczny – podniesienie ceny o 5% skutkuje zmniejszeniem sprzedaży <5%).
W całej książce są tylko dwie części naprawdę interesujące, ta mówiąca o czynnikach wartości, czyli dlaczego klient jest w stanie zapłacić za coś więcej oraz ta o psychologii, która także może pomóc w ustaleniu właściwego kosztu. Co ma psychologia do cen? A to, że np. Wiele badań pokazało, że o wiele chętniej kupujemy produkty z ceną kończącą się na 99, albo to, że czasami wysoka cena jest wyznacznikiem statusu danej osoby. To wszystko można wykorzystać w zwiększaniu sprzedaży.
NUDY NA PUDY
Książka jest napisana trudnym, branżowym językiem i nie sądzę, żeby to była „zasługa” jedynie tłumaczenia… Czyta się to żmudnie i ciężko. Pisząc tą recenzję korzystałam z własnych notatek (chcąc nie chcąc) napisanych w podobnym stylu i musiałam się mocno kontrolować, żeby sama nie wpadać w takie ciężkie tony. Nie jest to proste. What has been seen…
W skrócie książka tylko dla tych, którzy naprawdę muszą. Pewnie są jakieś inne, które są mniej nudne pozycje, ale akurat ta była pod ręką.
Btw. taka myśl na koniec – co by było, jaka rewolucja, gdyby eksperci umieli pisać o trudnych tematach w ciekawy sposób?!
Już dawno nie czytałam tak nudnej książki. Kształtowanie cen. Praktyczny poradnik to lektura tylko dla uparciuchów, którzy naprawdę, ale to naprawdę potrzebują wiedzy na temat tego, w jaki sposób kreować politykę cenową w firmie. Po co się za to brałam? Bo właśnie potrzebowałam takiej wiedzy…
więcej Pokaż mimo toUprzedzam, że to nie jest super krótka recenzja, o ile to w ogóle jest recenzja....