Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier

Okładka książki Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier
Richard Hill-Whittall Wydawnictwo: Merlin Publishing poradniki
332 str. 5 godz. 32 min.
Kategoria:
poradniki
Tytuł oryginału:
The Indie Game Developer Handbook
Wydawnictwo:
Merlin Publishing
Data wydania:
2017-05-31
Data 1. wyd. pol.:
2017-05-31
Data 1. wydania:
2015-02-15
Liczba stron:
332
Czas czytania
5 godz. 32 min.
Język:
polski
ISBN:
9788365845009
Tagi:
gry gry komputerowe gry wideo
Średnia ocen

                6,2 6,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,2 / 10
22 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
113
113

Na półkach: ,

Książka ukazała się w 2015 roku (polskie tłumaczenie w 2017, więc na koniec redakcja i tłumacz dopisali kilka uwag), z tego powodu niektóre informacje w niej zawarte są już nieaktualne, np. Steam Greenlight w czerwcu 2017 roku został zastąpiony przez Steam Direct, Flash zakończył swój żywot 31 grudnia 2020. Jako że książka składa się z aż ponad 300 linków, to pojedyncze z nich obecnie już nie działają (oczywiście nie sprawdzałem wszystkich, ale wystarczy sam fakt, że co najmniej kilka na pewno nie działa z tych, w które wszedłem).
"Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier" poświęcony jest głównie marketingowi gier, ich reklamowaniu i wydawaniu, wręcz można rzec, że budowaniu swojej marki, pomimo że nie przekazuje żadnych informacji o samym tworzeniu gier. Co prawda jest w książce rozdział o silnikach i zasobach do tworzenia gier, lecz to wszystko. Nie ma tutaj dokładnego i jasnego opisu, który z nich warto wybrać na początek. Wydaje mi się, że ten rozdział został umieszczony tylko dlatego, że w zamieszczonych ankietach pewne studia deklarują korzystanie z niektórych technologii, więc zapewne przydałoby się mieć rozeznanie o tych silnikach, ale mimo wszystko kompletnie zbędny rozdział, skoro to nie jest podręcznik do tworzenia gier, tylko tak naprawdę podręcznik o publikowaniu gier. Wracając jeszcze do ankiet, to akurat one są ciekawą częścią książki, za co plus, gdyż każda z nich zawiera inne wskazówki. Łącznie jest ich 24, każda z nich składa się z 11 pytań, z czego tylko 3 są warte uwagi: rady dla nowego studia, sposoby marketingu oraz błędy, których lepiej unikać, ponieważ pozostałe pytania tyczą się już bezpośrednio samych deweloperów.
Autor chociaż zwykle stara się tłumaczyć omawiane pojęcia, to jednak dopuścił do absurdu, gdzie wyjaśnia co to jest niezwykle popularny model F2P (nawet sam dodaje, że robi to na wszelki wypadek, bo nie posądza czytelnika, żeby tego nie wiedział), a już słowa takiego jak poligon nie tłumaczy.
Ogółem, czy poleciłbym tę publikację? Nie do końca, gdyż początkującemu twórcy gier zamieszczone w niej informacje nie przydadzą się w żaden sposób do tworzenia gier, ponieważ takich tutaj kompletnie nie ma. Nie sądzę również, żeby taka osoba myślała od razu na poważnie o próbie wydania swojej gry na wielką skalę, zwłaszcza że taki sukces osiągają tylko nieliczni i to też ze względu na swój wielki trud włożony w dążeniu do celu (najlepszy przykład Eric Barone i jego Stardew Valley), ale oni sami nigdy by się nie spodziewali, że nagroda za ich poświęcenie przerośnie ich najśmielsze oczekiwania. Z drugiej strony często osoby, które nastawiały się na sukces, kończą porażką. Dlatego na początku najlepiej podejść do tego tylko hobbistycznie (nawet niektórzy z deweloperów w ankietach dają to jako poradę) i nie nastawiać się na spełnienie swoich marzeń, ale jednocześnie nie poddawać się od razu i starać się dążyć do celu.
Ale czy to znaczy, że ta książka jest nieprzydatna? Również nie do końca, gdyż ogólne informacje o reklamowaniu swojej gry, założeniu forum, kontakcie z graczami itd. w jakiś sposób mogą być przydatne, gdyby w przyszłości faktycznie chcieć tym zajmować się bardziej na poważnie. Jednocześnie też nie ma zbyt wielu publikacji na ten temat, ale możliwe że w przyszłości pojawi się coś lepszego i aktualniejszego, zatem "Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier" można potraktować jako ciekawostkę, ale nie jako podręcznik, ani cokolwiek, co pomoże w tworzeniu gry lub osiągnięciu jakiegokolwiek sukcesu - autor stworzył gry takie jak Life of Pixel (https://store.steampowered.com/app/327260/Super_Life_of_Pixel/) i Vektor Wars (https://store.steampowered.com/app/365760/Vektor_Wars/). Słyszeliście o nich kiedykolwiek? Wątpię. Czy są to dobre gry? Po ocenach może nie są złe, ale nie wyróżniają się również w żaden sposób.
Jako ciekawostkę odsyłam do portfolio autora: https://richardhw.myportfolio.com/

Książka ukazała się w 2015 roku (polskie tłumaczenie w 2017, więc na koniec redakcja i tłumacz dopisali kilka uwag), z tego powodu niektóre informacje w niej zawarte są już nieaktualne, np. Steam Greenlight w czerwcu 2017 roku został zastąpiony przez Steam Direct, Flash zakończył swój żywot 31 grudnia 2020. Jako że książka składa się z aż ponad 300 linków, to pojedyncze z...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    35
  • Przeczytane
    32
  • Posiadam
    11
  • Teraz czytam
    4
  • Informatyka
    2
  • 2020
    1
  • Do oddania
    1
  • X.X Do przypisania
    1
  • Przydatne do nauki
    1
  • Tworzenie gier
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier


Podobne książki

Przeczytaj także