rozwińzwiń

Głowa pełna gier

Okładka książki Głowa pełna gier Adam Kwapiński
Okładka książki Głowa pełna gier
Adam Kwapiński Wydawnictwo: Bomba Games poradniki
245 str. 4 godz. 5 min.
Kategoria:
poradniki
Tytuł oryginału:
Głowa pełna gier
Wydawnictwo:
Bomba Games
Data wydania:
2021-09-01
Data 1. wyd. pol.:
2021-09-01
Liczba stron:
245
Czas czytania
4 godz. 5 min.
Język:
polski
Tagi:
GRY PLANSZOWE PLANSZÓWKI
Średnia ocen

7,8 7,8 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,8 / 10
12 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
322
19

Na półkach: , , , ,

Najlepsza książka, jaką do tej pory przeczytałem w temacie projektowania i wydawania gier planszowych. Autor zjadł na tym temacie zęby i jednocześnie potrafił opowiedzieć o tym w sposób interesujący, wyczerpujący i skromny. Opisał proces od pomysłu, przez prototypy, testy, zmiany, kontakty z wydawcą i różne sposoby wydawania po umowy i prawa autorskie. Dużo przykładów z doświadczenia własnego oraz innych przedstawicieli branży. Mnóstwo porad, tricków i podpowiedzi. Całość czyta się przyjemnie, płynie jak rozmowa z dobrym znajomym.

Najlepsza książka, jaką do tej pory przeczytałem w temacie projektowania i wydawania gier planszowych. Autor zjadł na tym temacie zęby i jednocześnie potrafił opowiedzieć o tym w sposób interesujący, wyczerpujący i skromny. Opisał proces od pomysłu, przez prototypy, testy, zmiany, kontakty z wydawcą i różne sposoby wydawania po umowy i prawa autorskie. Dużo przykładów z...

więcej Pokaż mimo to

avatar
55
26

Na półkach:

Świetne, ale dla młodych twórców gier bez prądu.

Świetne, ale dla młodych twórców gier bez prądu.

Pokaż mimo to

avatar
492
388

Na półkach:

Adam Kwapiński, jeden z najbardziej cenionych (nie tylko w Polsce, ale i na świecie) twórców gier planszowych w książce dzieli się z się czytelnikami swoimi przemyśleniami na temat procesu tworzenia gier i zdradza trudności z którymi można napotkać podczas tworzenia gier. Jest osoba która stworzyła ok. 150- 200 prototypów, lecz tylko ok. 20 % zostało wydanych. Min. Twórca takich gier: Nemesis, Heroes, Lords of Hellas oraz InBetween. Trzeba jednak podkreślić, że Frostpunk - podobnie jak jego komputerowy pierwowzór - w swoim trzonie jest grą o zarządzaniu zasobami. To szalenie istotny element rozgrywki i mimo, że jakieś elementy losowe w grze występują, to z racji na fakt, iż będą to raczej wydarzenia niesprzyjające, musimy mieć jakiś plan na ich przetrwanie.

Ta nietuzinkowa książka ukazuje sposób w jaki można stworzy grę planszową lecz ukazuje w sposób praktyczny na co warto zwrócić przy tworzeniu gry. W książce można znaleźć elementy które projektant mógł pominąć lub zapomniał....Także zauważa sama autor iż dla niektórych użytkowników jest smutny lub też przykrym obowiązkiem. Przeczytaniu instrukcji i zrozumienie, a później wdrożenie w użytkowanie podczas grania w daną grę planszową. Dlatego niektóry influencerzy tworzą swoją instrukcje na platformie YouTube aby pokazać w formie krótkiej instrukcji. Zauważyć można iż spotkać można gry na zasadzie „ open & play” czyli stworzenia gry w której otwieramy wieczko pudełka i gramy bez użycia instrukcji.

Od roku 2020 przyniósł rewolucje w grach planszowych ponieważ nie trzeba wydawać pokaźnych sum na prototypy gry lecz można użyć wirtualnego stołu za pomocą Tabletop simulator (TTS) albo tabletopia. A pro po warsztatu ważne aby został rozpisany cały konspekt gry planszowej w której zawarte są wszystkie elementy i komponenty czyli np. karty z ilością surowców, obrony, ataku, morali itd. Do takich narzędzi świetnie się nadaje arkusz kalkulacyjny np. Excel lecz sam preferuje narzędzie jakim jest airtable - inaczej rzecz ujmując Excel na sterydach. Airtable to łatwa w użyciu aplikacja internetowa do tworzenia i udostępniania baz danych. Interfejs jest prosty i intuicyjny, pozwala każdemu uruchomić bazę danych w ciągu kilku minut. Przy współpracy z bootami się bardzo pomocny.

Adam Kwapiński, jeden z najbardziej cenionych (nie tylko w Polsce, ale i na świecie) twórców gier planszowych w książce dzieli się z się czytelnikami swoimi przemyśleniami na temat procesu tworzenia gier i zdradza trudności z którymi można napotkać podczas tworzenia gier. Jest osoba która stworzyła ok. 150- 200 prototypów, lecz tylko ok. 20 % zostało wydanych. Min. Twórca...

więcej Pokaż mimo to

avatar
544
2

Na półkach:

Całkiem ciekawa pozycja na temat gier planszowych.

Całkiem ciekawa pozycja na temat gier planszowych.

Pokaż mimo to

avatar
1078
424

Na półkach: , , ,

Mądrego to zawsze miło poczytać. Trochę technicznego, zakulisowego spojrzenia na proces twórczy planszówek i niesamowite doświadczenie autora. Szkoda, że nie ma zbyt wielu podobynych pozycji.

Kwapiński od razu przestrzega przed traktowaniem książki jako poradnika. To raczej spis pewnych technik, porad, ale i masy inspiracji. Zmienia perspektywę odbiorcy.

Styl momentami zbyt śmieszkowy, czasem miałem wrażenie, że jakaś autocenzura się pojawia. Cenna rzecz

Mądrego to zawsze miło poczytać. Trochę technicznego, zakulisowego spojrzenia na proces twórczy planszówek i niesamowite doświadczenie autora. Szkoda, że nie ma zbyt wielu podobynych pozycji.

Kwapiński od razu przestrzega przed traktowaniem książki jako poradnika. To raczej spis pewnych technik, porad, ale i masy inspiracji. Zmienia perspektywę odbiorcy.

Styl momentami...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    19
  • Przeczytane
    16
  • Posiadam
    4
  • 2021
    4
  • Teraz czytam
    2
  • 0.1 Mam fizyczną
    1
  • Lit. polska
    1
  • 2023
    1
  • Chcę w prezencie
    1
  • Do kupienia
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Głowa pełna gier


Podobne książki

Przeczytaj także