rozwińzwiń

Jak czerpać radość z pracy

Okładka książki Jak czerpać radość z pracy Marie Kondo, Scott Sonenshein
Okładka książki Jak czerpać radość z pracy
Marie KondoScott Sonenshein Wydawnictwo: Muza nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
304 str. 5 godz. 4 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
Joy at Work: The Career-Changing Magic of Tidying-Up
Wydawnictwo:
Muza
Data wydania:
2021-03-10
Data 1. wyd. pol.:
2021-03-10
Data 1. wydania:
2020-04-07
Liczba stron:
304
Czas czytania
5 godz. 4 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328714557
Tłumacz:
Anna Czajkowska
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
103 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
153
80

Na półkach:

„Jak czerpać radość z pracy” Marie Kondo i Scott Sonenshein to kompendium wiedzy na temat porządku w miejscu pracy, a jego wpływu na naszą efektywność i radość z jej wykonywania. Autorzy pokazują, że okiełznanie bałaganu na stanowisku pracy, zebraniach, w sferze cyfrowej, w czasie i zespole zwiększają komfort samej pracy. Nic prostrzego? A jednak. Wystarczy spojrzeć na maile, które raz nie posortowane piętrzą się i irytują, zabierają cenny czas.
📲
Książkę polecam nie tylko dla pracowników biurowych, ale wykonujących różne zawody. Jako HRowiec dowiedziałem się z tej książki paru nowości np. dlaczego burza mózgów nie działa lub wielozadaniowość nie jest pozytywna i efektywna. Często stanowiska pracy są tak zaśmiecone, że znalezienie tam czegokolwiek graniczy z cudem. Pracownik traci czas, pracodawca pieniądze. Znajdzie się pewnie ktoś kto będzie twierdził, że odnajduje się w chaosie i na to w książce znajdzie się odpowiedź. Praca w porządku jest efektywna, zwiększa się wydolność pracownika, zmniejsza stres, a co za tym idzie zwiększa poczucie radości. Marie Kondo pokazuje nam jak uporządkować rzeczy fizyczne w naszym otoczeniu metodą KonMari, natomiast Scott Sonenshein ogarnie nasz bałagan w zarządzaniu swoim czasem, spotkaniami, priorytetami itd. Polecam tę książkę za dostarczenie praktycznej wiedzy w nabyciu nowych umiejętności. Po lekturze zwraca się uwagę na swoje otoczenie w pracy, które być może wymaga poprawy, lepszego zarządzania. A co z utrzymaniem porządku? Ten nawyk idzie wyćwiczyć a w tym poradniku dowiecie się jak.
Premiera dziś - 10.03.2021

„Jak czerpać radość z pracy” Marie Kondo i Scott Sonenshein to kompendium wiedzy na temat porządku w miejscu pracy, a jego wpływu na naszą efektywność i radość z jej wykonywania. Autorzy pokazują, że okiełznanie bałaganu na stanowisku pracy, zebraniach, w sferze cyfrowej, w czasie i zespole zwiększają komfort samej pracy. Nic prostrzego? A jednak. Wystarczy spojrzeć na...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1233
307

Na półkach: ,

Marie Kondo za pośrednictwem swoich poradników posprzątała już nasze domy, teraz przyszła kolej na nasze miejsca pracy. "Nieuporządkowane otoczenie to obciążenie dla mózgu". Celem tej książki nie jest do końca ładne, uporządkowane biurko, ale bardziej inspiracja do nawiązania dialogu z samym sobą, aby odkryć to co się ceni, jakiego stylu pracy się pragnie. Co daje nam radość w wykonywanej pracy, byśmy ją mogli wykonywać jak najlepiej.

Marie Kondo za pośrednictwem swoich poradników posprzątała już nasze domy, teraz przyszła kolej na nasze miejsca pracy. "Nieuporządkowane otoczenie to obciążenie dla mózgu". Celem tej książki nie jest do końca ładne, uporządkowane biurko, ale bardziej inspiracja do nawiązania dialogu z samym sobą, aby odkryć to co się ceni, jakiego stylu pracy się pragnie. Co daje nam...

więcej Pokaż mimo to

avatar
768
718

Na półkach: , ,

Mam mieszane uczucia co do tej książki - wzięłam ją do ręki ze względu na autorkę, autora nie znam. Książka jest pisana pół na pół przez obydwoje. Aczkolwiek trudno im odmówić pewnej merytoryki (obydwojgu),to nie ma w tej książce nic nowego czy odkrywczego w zakresie zarządzania zadaniami czy czasem, czego nie ma w innych pozycjach książkowych tej tematyki. Natomiast o ile porady KonMari w zakresie ogarnięcia przestrzeni biurkowej i szufladowej tutaj się spełniają, o tyle porady typu "przejrzyj swoje kontakty i zostaw te, które sprawiają ci radość, a pozostałe usuń" są nieco dziwne i nieadekwatne w kontekście pracy i współpracy z różnymi ludźmi czy firmami. Bardzo jednak spodobało mi się uzasadnienie, dlaczego przy weryfikacji książek do pozostawienia warto je wszystkie zdjąć z półki i wziąć pojedynczo do ręki zamiast przejrzeć po prostu tytuły na półce - bo stojące książki stają się dla oczu i mózgu w pewien sposób częścią otoczenia i wystroju i dopiero wzięcie każdej osobno do ręki przywraca im indywidualność :).

Mam mieszane uczucia co do tej książki - wzięłam ją do ręki ze względu na autorkę, autora nie znam. Książka jest pisana pół na pół przez obydwoje. Aczkolwiek trudno im odmówić pewnej merytoryki (obydwojgu),to nie ma w tej książce nic nowego czy odkrywczego w zakresie zarządzania zadaniami czy czasem, czego nie ma w innych pozycjach książkowych tej tematyki. Natomiast o ile...

więcej Pokaż mimo to

avatar
551
268

Na półkach:

Are you happy as a bunny at work? 🐇🐰
Czujecie się szczęśliwi jak króliczki w pracy czy raczej macie ochotę rwać sobie włosy z głowy, a na samą myśl o wizycie w firmie jest wam słabo?
Może problem nie polega na tym gdzie pracujecie tylko jak wygląda wasze otoczenie? Czy na biurku macie tylko potrzebne rzeczy, czy wszystko dookoła was dekoncentruje? A jak z mailami? Pulpitem na komputerze? Według autorów tej książki bałagan wszelkiego rodzaju ma wpływ na efekty naszej pracy. Książka ma swoje zalety, ma też swoje wady, ale jak dla mnie jej największą wadą jest to, że została skierowana ona do korposzczurów bądź ludzi pracujących w urzędach. Przeciętny Kowalski raczej nie znajdzie w niej niczego inspirującego. W sumie ja też nie znalazłam 😂 Nie polecam, nie odradzam, w końcu każdy ma inne potrzeby

Are you happy as a bunny at work? 🐇🐰
Czujecie się szczęśliwi jak króliczki w pracy czy raczej macie ochotę rwać sobie włosy z głowy, a na samą myśl o wizycie w firmie jest wam słabo?
Może problem nie polega na tym gdzie pracujecie tylko jak wygląda wasze otoczenie? Czy na biurku macie tylko potrzebne rzeczy, czy wszystko dookoła was dekoncentruje? A jak z mailami? Pulpitem...

więcej Pokaż mimo to

avatar
847
178

Na półkach: ,

Marię Kondo Scott Sonenshein
Jak czerpać radość z pracy
Najnowsza książka autorki kultowej „Magii sprzątania”


Bałagan kosztuje i zmniejsza naszą radość z pracy, tak zaczyna się ta książka i od razu daje nam to do myślenia. Autorzy przytaczają badania, które potwierdziły, że nieporządek wpływa niekorzystnie na zdrowie i podnosi poziom kortyzolu, a poszukiwanie zagubionych rzeczy zajmuje statystycznemu pracownikow tydzień w roku. Kolejne odkrycia pokazują, że im większy porządek na stanowisku pracy danej osoby tym większa szansa, że inni będą ją postrzegać jako ambitną, inteligentną, ciepłą i spokojną, co może być przyczyną szybszego rozwoju i awansu.

Ciekawe jest powiązanie porządku w miejscu pracy z postrzeganiem osób, które są nienagannie uporządkowane i z efektem Pigmaliona - wyniki uczniów poprawiają się, kiedy nauczyciele spodziewają się po nich sukcesów. Podobnie w pracy, gdzie wyniki pracowników stają się lepsze przy wysokich oczekiwaniach, a to prowadzi do lepszych efektów.

Marię Kondo z wdziękiem tłumaczy różnicę pomiędzy sprzątaniem codziennym, czyli odkładaniem rzeczy na miejsce a „festiwalem porządków”, gdy robimy przegląd wszystkich posiadanych przedmiotów czy dokumentów.

Książka jest podzielona na kilka ważnych rozdziałów, które jasno pokazują czym powinniśmy się zająć podczas porządkowania naszej pracy.

Mamy więc rozdział Porządkowanie stanowiska pracy, który jest jednym z najobszerniejszych w tej książce. Porusza kwestię uporządkowania biblioteczki z książkami zawodowymi, wszystkich posiadanych dokumentów i tego co warto przechowywać na biurku. Przedmioty, które mogą zostać z nami na biurku, to te, które przynoszą nam radość lub odegrają pozytywną rolę w naszej pracy. Zasady stosowane przez Marię Kondo są zawsze takie same - wyjmij wszystkie przedmioty z jednej kategorii i ułóż je w stertę, a następnie po kolei i z rozwagą wybierz te, które chcesz zatrzymać. Te odstaw na półkę. Świetna, choć oczywista i często zapomniana rada autorki „(…) książki mają w swoim życiu szczytowy okres. Wtedy właśnie powinny zostać przeczytane, ale ludzie całkiem często przegapiają ten moment.” Do tego jeszcze ten cudny pomysł, aby przechowywać wszystkie dokumenty w pionie, a nigdy nie w stertach!

W rozdziale Porządkowanie strefy cyfrowej, znajdziemy konkretne propozycje autorów na uporządkowanie folderów, pulpitu na komputerze, poczty elektronicznej oraz zrobienie porządku z aplikacjami w telefonie.

Rozdział Porządkowanie czasu to moim zdaniem esencja tej książki. Znajdziemy tu opisane od strony psychologicznej pułapki nadmiernego zarobkowania, pułapkę pilności (wykonywanie zadań najpilniejszych, a nie najważniejszych) czy pułapkę wielozadaniowości. Jednym z kluczowych podrozdziałów może być Ocena własnych zadań, tak aby praca dawała nam więcej radości. Przyznam szczerze, że pytania typu „Czy to zadanie jest wymagane, abym mógł zachować pracę i być w niej dobry? Czy to zadanie daje radość i większą satysfakcję z pracy?” naprawdę trafiają w sedno tego Jak czerpać radość z pracy.

Kolejny rozdział to Porządkowanie decyzji, w którym oczywiście zaczynamy od sposobu podziału decyzji na błahe, średnio i bardzo ważne. Ciekawą optykę prezentuje podrozdział "Wystarczająco dobre”, ten polecam szczególnie osobom skrajnie pilnym i pedantycznym.

W rozdziale Porządkowanie sieci kontaktów znajdziemy porady jak zdefiniować potrzebne kontakty, jak je oceniać oraz jak nawiązywać kontakty wysokiej radości.
Rozdział Porządkowanie zebrań, proponuje weryfikację istotności zebrań i oddzielenie tych nieistotnych od tych wnoszących radość i uporządkowanych.
Następny rozdział Porządkowanie zespołów porusza kwestię idealnego zespołu oraz aspektów pozamaterialnych, takich jak zaufanie lub niezgoda w zespole. „Wystarczy jedna wycofana osoba, aby radosny zespół zmienił się w zabałaganiony i wszyscy jego członkowie przestali się angażować.” Autorzy mówią nam także jak uporządkować osobiste konflikty.

Na koniec autorzy podkreślają jak ważne jest inspirowanie współpracowników do porządków, wprowadzenie radości na stanowisku pracy, polepszanie wyników pracy. Widzimy na przykładach jaką ogromną transformacją może być użycie metody Marie Kondo i zauważamy, że często jest to proces odkrywania siebie i swoich potrzeb.

Podsumowując - zdaniem autorów - Radość w pracy budzi radość w życiu.

Każdy kto zdecyduje się na zakup tej książki, a następnie na wykorzystanie jej rad w życiu zawodowym, ma szansę na więcej radości i lepsze wyniki w pracy. Moim zdaniem warto spróbować!

Marię Kondo Scott Sonenshein
Jak czerpać radość z pracy
Najnowsza książka autorki kultowej „Magii sprzątania”


Bałagan kosztuje i zmniejsza naszą radość z pracy, tak zaczyna się ta książka i od razu daje nam to do myślenia. Autorzy przytaczają badania, które potwierdziły, że nieporządek wpływa niekorzystnie na zdrowie i podnosi poziom kortyzolu, a poszukiwanie zagubionych...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1436
1410

Na półkach:

Lubię swoją pracę, toteż nie potrzebuję do niej jakiejś dodatkowej zachęty, ale naprawdę spodziewałam się poradnika coachingowo-psychologicznego na temat tego - jak sama nazwa wskazuje - jak czerpać radość z pracy, a w moim przypadku - jak czerpać WIĘCEJ radości z pracy. No to się srogo zdziwiłam. Już pierwsza kwestia, dlaczego ja, zagorzała przeciwniczka coachingu i poradników sięgnęłam po tę pozycję - ano dlatego, że "Magia sprzątania" tejże autorki naprawdę odmieniła moje życie i od tamtej pory jestem skrajną minimalistką i tak mi z tym dobrze, że aż ciężko w to uwierzyć. I tutaj mamy pewnego rodzaju kulminację, bo to jest książka o tym, jak być szczęśliwym, mając w pracy porządek. Czemu mnie to nie ucieszyło? Bo mnie to nie dotyczy, od lat budzę podziw kolegów, mając wszystko uporządkowane, zarówno na biurku, jak i na komputerze. Wszystkie foldery są na bieżąco aktualizowane, skrzynka mailowa rozparcelowywana na bieżąco, codziennie. Ja nie mam co sprzątać, nie mam niepotrzebnych plików, bo jeśli jakiś zacznie być niepotrzebny, tego samego dnia jest wyrzucany. Mimo wszystko, niezbyt polecam tę książkę nawet tym, którzy porządku w pracy nie mają, a mieć chcą. Bo tu jest bardzo dużo lania wody, bardzo dużo dorabiania ideologii do wszystkiego, bardzo dużo nadawania znaczeń rzeczom, które ich zwyczajnie nie posiadają.
Ogromna strata czasu.

Lubię swoją pracę, toteż nie potrzebuję do niej jakiejś dodatkowej zachęty, ale naprawdę spodziewałam się poradnika coachingowo-psychologicznego na temat tego - jak sama nazwa wskazuje - jak czerpać radość z pracy, a w moim przypadku - jak czerpać WIĘCEJ radości z pracy. No to się srogo zdziwiłam. Już pierwsza kwestia, dlaczego ja, zagorzała przeciwniczka coachingu i...

więcej Pokaż mimo to

avatar
150
67

Na półkach:

Nie do końca przemówiła do mnie ta pozycja, mimo iż jestem fanką Marie. Niektóre akapity zwyczajnie pomijałam. Ogólnie metoda ta sama, co w poprzednich książkach, ale zastosowana do miejsca pracy. Faktycznie - trochę za mało w temacie porządkowania kontaktów, maili czy aplikacji. Temat można by lepiej i głębiej rozwinąć. Jeśli znasz zasady KonMari to bez problemu posprzątasz miejsce pracy. W sumie nic nowego się z tej pozycji nie dowiedziałam. Spodobały mi się za to szczere wspomnienia Marie, opowieści o jej poprzednich stanowiskach pracy i o tym, jak doszła do miejsca, w którym jest obecnie. A przede wszystkim opowieści o błędach, które popełniała. To trochę odczarowało jej wizerunek jako osoby idealnej i ciągle radosnej 😉 Książkę wypożyczyłam z biblioteki i dobrze zrobiłam nie wydając na nią pieniędzy - nie byłoby to warte.

Nie do końca przemówiła do mnie ta pozycja, mimo iż jestem fanką Marie. Niektóre akapity zwyczajnie pomijałam. Ogólnie metoda ta sama, co w poprzednich książkach, ale zastosowana do miejsca pracy. Faktycznie - trochę za mało w temacie porządkowania kontaktów, maili czy aplikacji. Temat można by lepiej i głębiej rozwinąć. Jeśli znasz zasady KonMari to bez problemu...

więcej Pokaż mimo to

avatar
58
12

Na półkach:

No nie podobała mi się ta książka. Powiem to od razu. Co więcej, podejrzewałam, że mi się nie spodoba, a i tak pożyczyłam ją z biblioteki. Przynajmniej podzielę się z Wami moimi uwagami.

Zacznę od tego, że jest to książka dla pracowników biurowych, pracujących w korporacji, najlepiej na stanowisku kierowniczym lub cechującym się pewną autonomicznością, np. dotyczącą tego, jakie maile ktoś odczytuje czy na które zebrania chodzi.

Dodatkowo raczej nie jest to książka dla osób, które miały styczność z minimalizmem czy poprzednimi książkami Marie Kondo. Generalne zasady dotyczące porządkowania są niezmienne, tylko zastosowane np. do sprzątania biurka, a nie ubrań.

Zdecydowanie nie jestem docelowym czytelnikiem tej książki i dlatego głównie męczyłam się podczas lektury.

Rozdziały, na które liczyłam, że będą dla mnie przydatne, czyli np. rozdział o porządkowaniu strefy cyfrowej były bardzo lakoniczne. 25 stron o tym, jak porządkować maile, pliki, telefon to zdecydowanie zbyt mało.

Moje odczucie jest takie, że książka jest zbyt powierzchowna i stara się dotknąć każdego aspektu pracy, a jednocześnie nie przekazuje żadnych głębszych uwag czy wnikliwych rad.

Dodatkowo „inspirujące historie” osób, które uporządkowały swoją pracę, korzystając ze sposobów przedstawionych w książce są wręcz karykaturalne. Poświęcone jest im bardzo dużo miejsca w tej krótkiej książce, a nie wnoszą wiele inspiracji. Przykład takiej historii to np. opowieść o Mifuyu, która po tym jak posprzątała biurko, co zajęło jej 4 godziny:
- poprawiła swoją sytuację emocjonalną, zasugerowano wręcz, że uporała się z depresją
- szybciej pracowała i mieściła się w terminach
- a po trzech latach: napisała kilka książek i została prezenterką w telewizji
- podróżuje po świecie i sama wybiera sobie projekty.


Pojawiły się też powracające u Marie Kondo motywy, które odbieram negatywnie:

- zewnątrzsterowność pod tytułem „co ludzie powiedzą?” – w jednej z książek podawała przykład koleżanki, która posprzątała jej szafkę pod umywalką, bo miała problem ze znalezieniem papieru toaletowego. Marie się zawstydziła, że miała tam bałagan. W tej książce pojawia się zabałaganiony pulpit komputera, który zauważa fanka, gdy Marie pracuje w kawiarni.
Nie zrozumcie mnie źle – uwielbiam wyczyszczony pulpit i z reguły mam 2-3 foldery, ale nie robię tego, bo ktoś mógłby zobaczyć bałagan

- wyrzucanie zapasów np. artykułów biurowych bez zwracania uwagi na to, co się z nimi dzieje. To też pojawiało się w poprzednich książkach, gdzie była mowa o klientach, którzy mieli po kilkadziesiąt opakowań patyczków do uszu czy szczoteczek do zębów. Aspekt zrobienia z nimi czegoś sensownego się nie pojawia.

Przed napisaniem tego tekstu przejrzałam recenzje na portalu lubię czytać i większość jest pozytywnych, jednak niewiele osób wspomina o zastosowaniu rad w praktyce. Dlatego radzę raczej odpuścić sobie lekturę, a ten czas poświęcić np. na kasowanie maili lub porządki na biurku. Jeśli wiesz, że masz tam bałagan spędź te 4-5 godzin na porządkach, a odniesiesz większą korzyść niż z czasu z książką.

No nie podobała mi się ta książka. Powiem to od razu. Co więcej, podejrzewałam, że mi się nie spodoba, a i tak pożyczyłam ją z biblioteki. Przynajmniej podzielę się z Wami moimi uwagami.

Zacznę od tego, że jest to książka dla pracowników biurowych, pracujących w korporacji, najlepiej na stanowisku kierowniczym lub cechującym się pewną autonomicznością, np. dotyczącą tego,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
210
120

Na półkach:

Liczyłam na coś innego, szczególnie w dobie pandemii i hołm ofisu. Nie znajduję jakiegoś wielkiego przełożenia na moje życie i pracę, być może dlatego, że nie jestem menagerem, nie prowadzę własnego biznesu i ogólnie pracuję w korporacji.

Liczyłam na coś innego, szczególnie w dobie pandemii i hołm ofisu. Nie znajduję jakiegoś wielkiego przełożenia na moje życie i pracę, być może dlatego, że nie jestem menagerem, nie prowadzę własnego biznesu i ogólnie pracuję w korporacji.

Pokaż mimo to

avatar
181
70

Na półkach:

Wzięłam z tej książki to, czego akurat potrzebowałam.
Dobre sformułowania, wiele myśli jednak było już w głowie i nadal jest. Ciężko jednak przemienić je w czyn :p

Wzięłam z tej książki to, czego akurat potrzebowałam.
Dobre sformułowania, wiele myśli jednak było już w głowie i nadal jest. Ciężko jednak przemienić je w czyn :p

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    139
  • Przeczytane
    120
  • Posiadam
    14
  • Teraz czytam
    8
  • 2021
    7
  • 2022
    2
  • Psychologia
    2
  • 2023
    2
  • RECENZJE PRZEDPREMIEROWE, egz. od wydawcy
    1
  • W biblioteczce
    1

Cytaty

Więcej
Scott Sonenshein Jak czerpać radość z pracy Zobacz więcej
Marie Kondo Jak czerpać radość z pracy Zobacz więcej
Scott Sonenshein Jak czerpać radość z pracy Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Okładka książki Aktywizator seniorów. Scenariusze zajęć Małgorzata Brzezińska, Małgorzata Graczkowska, Anna Kwaśniewska
Ocena 6,8
Aktywizator se... Małgorzata Brzezińs...
Okładka książki Konceptualizacja w terapii poznawczo-behawioralnej Małgorzata Łysiak, Wojciech Stefaniak
Ocena 9,0
Konceptualizac... Małgorzata Łysiak,&...
Okładka książki Obudźcie tygrysa. Leczenie traumy Ann Frederick, Peter A. Levine
Ocena 7,5
Obudźcie tygry... Ann Frederick, Pete...

Przeczytaj także