rozwińzwiń

Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej część 1

Okładka książki Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej część 1 Jadwiga Krzyżewska
Okładka książki Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej część 1
Jadwiga Krzyżewska Wydawnictwo: AU Omega nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
AU Omega
Data wydania:
1998-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1998-01-01
Język:
polski
ISBN:
8390612070
Tagi:
pedagogika pedagogika wczesnoszkolna
Średnia ocen

9,0 9,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
9,0 / 10
3 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
3
3

Na półkach:

Ważne cytaty z książki:
"Ważnym jest stworzenie atmosfery, która sprzyja rozwojowi człowieka, konstruktywnym zmianom osobowości oraz w zachowaniu. Nauczyciel winien stwarzać taką atmosferę uczniom. W uczeniu się przez doświadczenie nauczyciel ma być ułatwiającym zdobywanie wiedzy a nie jej dostarczycielem. Ma zachęcać do poszukiwań oraz podawać informacje, powinien przywiązywać uwagę do przemyśleń uczniów, częściej stawiać pytania niż podawać gotową już wiedzę oraz tworzyć warunki do dokonywania odkryć."

"Piramida przedstawia wizualnie który rodzaj przyswajania wiedzy jest najbardziej efektowny, ludzie generalnie zapamiętują:
- 10% tego co czytają;
- 10% tego co słyszą;
- 30% tego co widzą;
- 50% tego co widzą i słyszą;
- 70% tego co mówią i piszą;
- 90% tego co mówią podczas wykonywania."

"Najnowsze koncepcje uczenia się opierają się na uczeniu się przez doświadczanie. Można porównać to do nauki jazdy na rowerze, bardzo trudno jest nauczyć się jeździć tylko dzięki wiedzy teoretycznej, zdecydowanie próby nauki opierają się na czynach.
Uczenie się przez doświadczanie według Johnsonów opiera się na założeniach:
- Wiedzę najlepiej odkrywać samodzielnie.
- Jeżeli mamy możliwość wyboru sposobu nauki i celu uczymy się z zapałem.
- Gdy jesteśmy włączeni w przeżycie dostarczania nauki wtedy uczymy się najlepiej."

"Zmiany, które szybko zachodzą w gospodarce, polityce oraz oświacie pociągnęły za sobą zmiany nawet w metodyce nauczania. Podział zaprezentowany powyżej stał się zbyt ogólny. Powstawały coraz to nowe strategie nauczania oraz grupy metod. Podział metod zmodyfikował Franciszek Szlosek, wyraźnie rozszerzył grupę metod problemowych o metody aktywizujące. Właśnie tym ostatnim metodom zostanie poświęcona niniejsza praca oraz ich zastosowaniu w edukacji wczesnoszkolnej."

"Metody aktywizujące są całokształtem działania grup oraz prowadzącego, mają one
za zadanie uczyć poprzez doświadczanie. Metody te obejmują: techniki aktywizujące
oraz interwencje prowadzącego, które służą realizacji prawidłowego toku zajęć,
przeciwdziała czynnikom, które zakłócają przebieg zajęć oraz pokonywanie sytuacji
trudnych i nieplanowanych, są one powiązane z funkcjonowaniem jednostek. Elementami
metody aktywizującej są:
- oferta zawarcia kontaktu;
- zapoznanie się z potrzebami rozwoju grup;
- sformułowanie zasad oraz norm działania grup;
- sformułowanie reguł komunikacji;
- sformułowanie norm wyboru treści tematycznych;
- etapy zawierania kontraktu;
- etapy przygotowywania doświadczeń;
- realizowanie doświadczeń;
- konceptualizacja doświadczeń;
- interwencje, gdy występują zakłócenia;
- informacje zwrotne."

Ważne cytaty z książki:
"Ważnym jest stworzenie atmosfery, która sprzyja rozwojowi człowieka, konstruktywnym zmianom osobowości oraz w zachowaniu. Nauczyciel winien stwarzać taką atmosferę uczniom. W uczeniu się przez doświadczenie nauczyciel ma być ułatwiającym zdobywanie wiedzy a nie jej dostarczycielem. Ma zachęcać do poszukiwań oraz podawać informacje, powinien...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
759
59

Na półkach: , ,

Polecam wszystkim nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej! Książkę czyta się bardzo dobrze i szybko, a w dodatku jest niezwykle pomocna jeśli chodzi o wprowadzenie suchej teorii do pracy z dziećmi :).

Polecam wszystkim nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej! Książkę czyta się bardzo dobrze i szybko, a w dodatku jest niezwykle pomocna jeśli chodzi o wprowadzenie suchej teorii do pracy z dziećmi :).

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    5
  • Chcę przeczytać
    2
  • Pedagogika
    2
  • Biblioteka Pedagogiczna
    1
  • Chcę w prezencie albo do kupienia
    1
  • Pokoik Iwona
    1
  • 2022 rok
    1
  • 2018
    1
  • Lektury szkolne
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej część 1


Podobne książki

Przeczytaj także