Wprowadzenie do logopedii
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2011-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-01-01
- Liczba stron:
- 190
- Czas czytania
- 3 godz. 10 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-7587-610-9
- Tagi:
- logopedia słownik leksykon terapia wad wymowy
Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.
Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.
W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej,
osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy.
W drugiej części – szczegółowej (specjalistycznej) – omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.
Zamierzeniem autorów było opracowanie monografii o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych, takich jak balbutologopedia, neurologopedia i inne. Książka ma więc postać wielowymiarowego i międzynarodowego opracowania. Jej autorzy są przedstawicielami pedagogiki specjalnej i logopedii z Polski i Słowacji. To całościowe podejście do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii w formie polsko-słowackiej analizy zagadnień będzie, mamy nadzieję, cennym źródłem wiedzy, którą każdy student subdyscyplin pedagogiki, logopedii oraz pedagog-praktyk powinien posiadać.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 9
- 6
- 5
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
W TROSCE O PRAWIDŁOWY ROZWÓJ MOWY
Zasadniczą rolę w nawiązywaniu kontaktów międzyludzkich odgrywają prawidłowo wypowiadane słowa. Odpowiednie nadawanie i odbieranie słownych komunikatów jest gwarancją wzajemnego zrozumienia. By osiągnąć zamierzony cel, koniecznym staje się kształtowanie oraz doskonalenie mowy, a także usuwanie jej zaburzeń. Wymienionymi działaniami zajmuje się logopedia. Specjalistami w tej – jakże ważnej – dziedzinie nauki, są surdopedagodzy: Grażyna Gunia i Viktor Lechta. Oddana do rąk czytelnika monografia „Wprowadzenie do logopedii” została opracowana w sposób wyczerpujący, podający wszelkie dostępne informacje związane z zagadnieniem kształtowania i doskonalenia mowy.
Całość została podzielona na dwie zasadnicze części, w których znalazły się wiadomości związane zarówno z teorią jak i z praktyką. W części teoretycznej podano podstawowe definicje poruszonego zagadnienia; omówiono logopedyczną diagnozę, terapię i profilaktykę, a także różne rodzaje środków dydaktycznych, składających się na całość opieki logopedycznej. Dopiero po omówieniu zagadnień podstawowych, skupiono uwagę na właściwych zaburzeniach mowy. Wśród nich znalazły się: dyslalia, rhinolalia, afazja, dyzartria, trudności w czytaniu i pisaniu, a także mutyzm, zaburzenia głosu, jąkanie i mowa bezładna.
Wszystkie zagadnienia zostały opracowane szczegółowo. Omawianie poszczególnych problemów rozpoczęto od ustaleń terminologicznych, następnie poprowadzono czytelnika poprzez etiologię, klasyfikację, objawy, diagnozę i terapię (wraz z dokładnym wyliczeniem czynności zalecanych do wykonania),a skończono na dokładnej profilaktyce.
Publikacja jest obszerna, dzięki czemu możliwym stało się usystematyzowanie wiedzy. Pomimo ogromnej ilości terminów specjalistycznych, napisana została ona językiem przystępnym i zrozumiałym. Elementem dodatkowym są szczegółowo opracowane schematy, tabelki, wykazy pytań i zaleceń kontrolnych. W lekturze zamieszczono również słownik terminów fachowych, liczne przypisy (w tekście),obszerną bibliografię polsko- i obcojęzyczną (po każdym rozdziale),wyjaśnienia skrótów zastosowanych w tekście oraz polecaną literaturę.
W monografii „Wprowadzenie do logopedii”, autorzy skierowali swoje doświadczenia w stronę studentów kierunków pedagogicznych (nie tylko o specjalności logopedycznej) oraz pedagogów, spotykających w swojej pracy wychowanków z zaburzeniami mowy. Z podanych rad bez wątpienia skorzystają również rodzice, których obowiązkiem jest współpraca ze środowiskiem przedszkolnym, a w późniejszym wieku – szkolnym. Jedno jest pewne: warto o prawidłowy rozwój mowy zadbać jak najszybciej.
Oficyna Wydawnicza Impuls http://impulsoficyna.com.pl/recenzje/wprowadzenie-do-logopedii,1290,pdf.html
W TROSCE O PRAWIDŁOWY ROZWÓJ MOWY
więcej Pokaż mimo toZasadniczą rolę w nawiązywaniu kontaktów międzyludzkich odgrywają prawidłowo wypowiadane słowa. Odpowiednie nadawanie i odbieranie słownych komunikatów jest gwarancją wzajemnego zrozumienia. By osiągnąć zamierzony cel, koniecznym staje się kształtowanie oraz doskonalenie mowy, a także usuwanie jej zaburzeń. Wymienionymi działaniami zajmuje...