forum Grupy użytkowników Literatura mniejszości seksualnych
Książki godne polecenia
odpowiedzi [47]
to teraz moje ulubione ^^ . zacznę od powieści:
orlando ukazały się dwa tłumaczenia. jedno dokładne i trochę sztywne, a drugie swobodniejsze w przekładzie (wyczytane u jerzego jarniewicza). mogę się mylić, ale ten "sztywny" styl to był zdaje się tomasza bieronia. [edycja 11.11.11: chyba jednak się myliłam. pewności nie mam, ale raczej tłumaczenia władysława wójcika...
Tymo, lepszego podsumowania sama bym nie napisała. Spędziłam przy tej książce aż jeden wieczór, ze względu na szczęśliwie niewielką objętość, ale to i tak był o jeden wieczór za dużo, a tak złej prozy nic nie usprawiedliwia.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postprzyłączam się do negatywnych opinii o Nocy, co jest dziewicą. a tak gorąco mi polecano... [SPOJLER] to mniej więcej, co zapamiętałem z książki: bohater jest bogaty i ładny, pracuje w telewizji, rozbija się wozem po brzydkiej Limie, wciąga kokę, pije, zapoznaje chłopców, jest mu smutno, bo nie ma fajnego ABSa (to doprawdy ciekawe, jakie czasem głupie szczegóły zapamiętuje...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Fanom "Lubiewa" polecałabym jeszcze Noc jest dziewicą
Ooooo nieee, tylko nie noc jest dziewicą... Moim osobistym zdaniem, to baaardzo kiepska książka. Tak naprawdę to jedna z niewielu książek, których nie dokończyłam. Trywialny język, tendencyjna wręcz fabuła. Zgadzam się z tą opinią: ...
A z nowości nominowanych w tym roku do Nike to:
"Balladyny i romanse" Ignacego Karpowicza. Dość obszerny wątek gejowski, marginalny lesbijski a to wszystko pod czujnym okiem, lub w towarzystwie, bogów. W sumie dobrze, że książka zaistniała w mainstreamie.
Gęstwina dusz
Krzyk w niebiosa
Młodego Rice'a polecam gorąco, bo jest to kawałek świetnie napisanej prozy, z niebagatelnymi rozwiązaniami i akcją dość mroczną, powiedzmy, pod względem psychologicznym. Natomiast jeśli chodzi o Anne Rice, to naprawdę trudno by wymienić jej powieść,...
Polecam "Godziny", "Tajemnicę Brokeback Mountain", "Notatki o skandalu" Z.Heller i opowiadanie Iwaszkiewicza "Kochankowie z Marony"
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Noc jest dziewicą , tak jak Lubiewo otrzymuje totalnie rozbieżne opinie. Czas wyrobić sobie własne zdanie - zabieram się do czytania ;-)
Zerknąłem do opinii -
czytałam i jedną i drugą, ale przyznam, że mnie nie powaliły. Warto jednak faktycznie samemu przeczytać - są gusta i guściki.
Zerknąłem do opinii - Noc jest dziewicą , tak jak Lubiewo otrzymuje totalnie rozbieżne opinie. Czas wyrobić sobie własne zdanie - zabieram się do czytania ;-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Amazon...powinnam mieć skarbonkę z tym napisem :) ale ogólnie dzięki za podpowiedź, teraz będę śledzić empik.com, bo widać czasem rzucą perełkę w sekcji obcojęzycznej.
Fanom "Lubiewa" polecałabym jeszcze Noc jest dziewicą