Najnowsze artykuły
- ArtykułyWeź udział w akcji recenzenckiej i wygraj książkę Julii Biel „Times New Romans”LubimyCzytać2
- ArtykułySpotkaj Terry’ego Hayesa. Autor kultowego „Pielgrzyma” już w maju odwiedzi PolskęLubimyCzytać2
- Artykuły[QUIZ] Te fakty o pisarzach znają tylko literaccy eksperciKonrad Wrzesiński25
- ArtykułyWznowienie, na które warto było czekaćInegrette0
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Magdalena Kucenty
14
6,9/10
Urodzona: 03.02.1989
Magister inżynier telekomunikacji z wykształcenia, pisarka fantastyki z wewnętrznej potrzeby – nie dającej się ani zrozumieć, ani powstrzymać. Debiutowała w listopadzie 2015 roku na łamach czasopisma Smokopolitan. Od tego czasu publikowała w wielu antologiach i czasopismach fantastycznych (między innymi w Nowej Fantastyce i Fantomie). Trzykrotnie nominowana do nagrody im. Janusza A. Zajdla. W lutym 2021 wyszła jej debiutancka powieść pt. "Zodiaki. Genokracja".
Obecnie pracuje jako pisarka dla branży gier.https://www.facebook.com/niejakopisarka
Obecnie pracuje jako pisarka dla branży gier.https://www.facebook.com/niejakopisarka
6,9/10średnia ocena książek autora
1 520 przeczytało książki autora
1 587 chce przeczytać książki autora
17fanów autora
Zostań fanem autoraSprawdź, czy Twoi znajomi też czytają książki autora - dołącz do nas
Książki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Nagroda im. Janusza A. Zajdla 2016. Antologia utworów nominowanych za rok 2015
6,5 z 40 ocen
80 czytelników 4 opinie
2016
Powiązane treści
Rozmowy
1
Aktualności
LubimyCzytać
1915
Wyzwanie czytelnicze lubimyczytać.pl. Temat na wrzesień
Publicystyka
Marcin Zwierzchowski
37
Nie tylko Lem, czyli co w polskiej SF piszczy
Aktualności
LubimyCzytać
1
Nagroda im. Janusza A. Zajdla 2021. Ogłoszono finalistów
Poznaliśmy nazwiska finalistów Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla za rok 2020. Nominowane są 4 powieści i 5 opowiadań siedmiorga autorów.
Aktualności
LubimyCzytać
4
Książkowe nowości tygodnia. Patronat LC
Marzec otwieramy z przytupem, obejmując patronat nad 15 książkami. Wśród nich znajduje się sporo tytułów skierowanych do dzieci i młodzieży, w tym tom należący do serii...
Aktualności
LubimyCzytać
22
Książki nagrodzone w 2020 roku
Jak co roku publikujemy zestawienie najważniejszych wyróżnień w świecie książki. W 2020 roku świat nagród literackich w dużej mierze należał do kobiet – począwszy od Nagrody Nobla,...
Aktualności
Remigiusz Koziński
2
Radek Rak i Marta Potocka z Nagrodą Janusza A. Zajdla
Przyznano najważniejsze nagrody polskiej fantastyki, czyli Nagrody im. Janusa A. Zajdla. W kategorii powieść zwycięł Radek Rak i jego „Baśn o wężowym sercu, czyli wtóre słowo o...
Popularne cytaty autora
Cytat dnia
Nikt nikogo na dobrą sprawę nie zna. Nawet siebie samego. Znamy tylko własne wyobrażenia o sobie i o innych ludziach. Zwykle mylne. Rzadko k...
Nikt nikogo na dobrą sprawę nie zna. Nawet siebie samego. Znamy tylko własne wyobrażenia o sobie i o innych ludziach. Zwykle mylne. Rzadko kiedy bliskie prawdy.
4 osoby to lubią
Bez iluzji wolności żaden człowiek nie będzie ci prawdziwie wierny.
3 osoby to lubiąTeraz ciężko mi pchać ludzkość do przodu. Wolicie ułudę bezpieczeństwa i wygodną stagnację nad rozwój. Lękacie się własnych możliwości...
Teraz ciężko mi pchać ludzkość do przodu. Wolicie ułudę bezpieczeństwa i wygodną stagnację nad rozwój. Lękacie się własnych możliwości...
3 osoby to lubią
Najnowsze opinie o książkach autora
Fantazmaty 1 Andrzej W. Sawicki
6,8
Ocena trochę na wyrost, jeśli miałabym obliczać średnią ze wszystkich opowiadań, ale chcę wyrazić uznanie dla opracowania redakcyjnego, które wypada znakomicie, nie tylko na tle innych darmowych antologii. Dość powiedzieć, że językowo i edytorsko jest naprawdę bez zarzutu, nie ma też ani jednego naprawdę złego tekstu, co zdarzyło się np. w "Żertwie".
1. "Trupy", Paweł Majka - quasi-wirtualna turystyka w czasie w świecie podzielonym na Dno (zniszczoną Ziemię) i Raj (kosmiczną kolonię). Niezłe, choć puenta dosyć oczywista. 6/10
2. "Pod skórą", Agnieszka Hałas - nastrojowo i niepokojąco: dziewczyna-wyrzutek zmaga się z traumami i ciągle ucieka. 8/10
3. "Wieczne życie", Tadeusz Przyłucki - humorystyczne połączenie tradycji bajek ludowych (jak oszukać diabła) z akcentami XX-wiecznymi (współpraca z bezpieką). Zręczne, choć nie moje klimaty. 6+/10
4. "Śnienie", Marcin Rusnak - znów humorystyczne i nawet rzeczywiście zabawne: pod nieobecność matki-superbohaterki ojciec musi zmagać się z nadnaturalnymi zdolnościami syna. Trochę klimat "Iniemamocnych". 6+/10
5. "Dzień Walpurgii", Ahsan Ridha Hassan - trochę przerost formy metafikcjonalnej nad treścią mocno skupioną na końcowym twiście, który ujawnia, że w sumie wcale nie mamy tu do czynienia z fantastyką. 5+/10
6. "Następna stacja: katastrofa", Piotr Gruchalski - przyzwoita historia o sztucznej inteligencji i ludzkich zaniedbaniach, chwilami trochę lemowskie klimaty. 6/10
7. "Babie lato", Piotr Borlik - słowiańskie: młoda wdowa nękana upiornymi wizjami pajęczyn, płanetnicy. Troszkę brak spójności (dlaczego pajęczyny?) i nie do końca przekonująca żądza zemsty głównej bohaterki. 6/10
8. "Zachwyt", Wojciech Gunia - mam wrażenie, że to jedyna dobra inspiracja Lovecraftem, jaką kiedykolwiek czytałam. Zagadka tajemniczej tożsamości pisarskiej, rzeczywiście niepokojące nutki i znakomite wyczucie języka. 8/10
9. "Na podobieństwo", Alicja Janusz - jedno z dwóch opowiadań w zbiorze o podobnym tytule, aż się zdziwiłam. Wiedźminowaci minstrele walczą z doppelgangerem. W porządku, choć bez fajerwerków i jednak trochę zbyt sapkowskie jak na mój gust. 5+/10
10. "Błędny rycerz", Andrzej W. Sawicki - androido-paladyn chrzci i zabija kosmiczne potwory, a potem (dla mnie - niestety) odkrywa swoją prawdziwą tożsamość i porzuca paladyństwo. Po intrygującym początku końcówka trochę rozczarowująca, ale mimo wszystko 6/10
11. "Pan Kukiełka", Dawid Kain - bardzo dobra upiorna historia, samotny ojciec i tajemnicza istota ze świata zmarłych (?),dobrze zrobiona stylizacja na nagrania magnetofonowe. W "Żertwie" było opowiadanie tego autora na podobnych motywach, ale "Pan Kukiełka" bardziej mi się podobał. 8/10
12. "Ego te absolvo", Agnieszka Sudomir - dziewczyna z nizin społecznych w kaście "poprawiaczy" zbrodniarzy. Zostaje w pamięci, choć w brutalności nieco naiwne, powierzchowny wątek religijny i brak czystości w samej narracji. 5/10
13. "AJAS 22.9.5.12.11.9", Jacek Łukawski - Matrixowa opowieść o wybudzanym z hibernacji operatorze czołgu w tajemniczej dystopijnej rzeczywistości, spartolona posłowiem, w którym autor mówi nam, że jest to po prostu alegoria trollingu internetowego. Po co, pytam się. 7/10 za opowiadanie, 2/10 za alegorię.
14. "Dwie głowy węża", Magdalena Kucenty - intrygi pałacowe w egipskim anturażu. Mam teorię spiskową, że jest to mocno skondensowana powieść, albo też szkic do powieści, bo tak się czyta. 6/10 ze względu na przyzwoity wysiłek światotwórczy.
15. "Księga Daat", Anna Szumacher - jakby Dziki Zachód skrzyżowany z feudalną Europą, ale świat jest raczej niedopracowany ogólnie. Trochę niezłych pomysłów (przepisywanie rzeczywistości) i na szczęście unik przed romansowym zakończeniem, którego w pewnym momencie bardzo zaczęłam się obawiać. 5+/10
16. "Drakodoncja stosowana", Kamila Dankowska - nie przepadam za fantasy humorystycznym, fantastycznymi sztampami w stylu DnD i motywami nowoczesnymi, a mimo to "Drakodoncję" czytało mi się świetnie i niewątpliwie należy do najlepszych opowiadań w zbiorze. Świetne połączenie polskiej legendy z nowoczesnym sznytem i realiami stomatologii. Rzeczywiście śmieszne. 9/10
17. "Rzeczy, które robisz w Łodzi, będąc martwy", Istvan Vizvary - śledztwo nad zaginięciami osób po śmierci, znienacka podróże w czasie. Właściwie trudno mi powiedzieć cokolwiek o opowiadaniu, mam wrażenie, że nie zgrał się zupełnie z moją częstotliwością odbioru. 5/10
18. "Gang Higiena", Kazimierz Kyrcz Jr, Michał J. Walczak - przydługi suchar o porachunkach między sprzętami domowymi, tekst oparty wyłącznie na grach słów. Należy się uznanie dla pomysłowości, broni się jako tekst humorystyczny, ale że mnie nie śmieszy akurat taki humor, to tylko 4/10
19. "I moją głowę też", Alicja Tempłowicz - telepatyczna apokalipsa w Poznaniu, wyróżnia się regionalizmem (miejsca w Poznaniu, gwara poznańska tłumaczona w przypisach, co nieco zaburzało mi lekturę),ale koniec końców dziwnie nieprzekonujące, trochę jak nr 17. 5/10
20. "Na obraz i podobieństwo, Krzysztof Rewiuk - drugie opowiadanie o podobnym tytule. Badania nad rozwojem religii u hominidów, nawet ciekawe, w jednym momencie zaskakujące. 6/10
Cyberpunk Girls Martyna Raduchowska
6,7
Jak to z antologiami była są opowiadania lepsze i grosze, z reguły jak się zsumuje to wszystko, sama książka wychodzi na średnią i tak było w tym przypadku. Na wyróżnienie zasługują zdecydowanie opowiadania Jagny Rolskiej „Spandau” i „Amber”, światy tam przedstawione są interesujące a historie zwięzłe i wciągające. W mojej opinii są jeszcze dobre dwa dobre teksty: „Nitro” Agaty Suchockiej i „Dziewczyna, której nie było” Magdaleny Kucenty, nie będę się szczegółowo o nich rozpisywał, powiem tylko, że warto się z nimi zapoznać. Obowiązkowo trzeba wspomnieć także „Dotknąć ciemności” Krystyny Chodorowskiej i Gabrieli Panika, które było zdecydowanie najgorszą rzeczą w całym zbiorze, nudne, długie i przewidywalne – czytanie tego było jedną wielką marnacją czasu, lepiej je pominąć, bo to głównie ono zaniża ocenę. Reszta opowiadań była średnia i niczym szczególnym się niewyróżniająca. Ogólnie nigdy nie byłem szczególnym fanem klimatów Cyberpunka, ale mimo wszystko warto się zapoznać z tym światem, jak się będzie miało chwile wolnego czasu.
Dyskusje związane z autorem
Chcesz zadać pytanie autorowi Magdalena Kucenty?
Dołącz do grupy "Rozmowy z autorami" i zaproponuj pytania - my zorganizujemy wywiad
Rozpocznij dyskusjęDołącz do grupy "Rozmowy z autorami" i zaproponuj pytania - my zorganizujemy wywiad