-
ArtykułyNatasza Socha: Żeby rodzina mogła się rozwijać, potrzebuje czarnej owcyAnna Sierant1
-
ArtykułyZnamy nominowanych do Nagrody Literackiej „Gdynia” 2024Konrad Wrzesiński2
-
ArtykułyMój stosik wstydu – które książki czekają na przeczytanie przez was najdłużej?Anna Sierant22
-
ArtykułyPaulo Coelho: literacka alchemiaSonia Miniewicz3
Biblioteczka
2023-07-19
Książka przedstawia zagadnienie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami z różnych stron. Wprowadza również w tło historyczne i panującą wtedy sytuację na kolei oraz w kraju, co pomaga lepiej zrozumieć temat. Ukazuje moment katastrofy z perspektywy pasażera, załogi pociągów i dyżurnych ruchu. Następnie autor prowadzi swoje śledztwo dotyczące przyczyn i okoliczności katastrofy. Moim zdaniem pozycja obowiązkowa dla każdej osoby, która interesuje się w jakimkolwiek stopniu kolejnictwem oraz każdemu, kto lubi poznawać sytuacje i wydarzenia, które zmieniły bieg historii. Język książki jest dobrany w taki sposób, że nawet osoba mniej obeznana w temacie będzie wstanie zrozumieć to, co autor chce przekazać. Osobiście wywarła na mnie pozytywne wrażenie, które utrzymywało się przez całą książkę. Polecam
Książka przedstawia zagadnienie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami z różnych stron. Wprowadza również w tło historyczne i panującą wtedy sytuację na kolei oraz w kraju, co pomaga lepiej zrozumieć temat. Ukazuje moment katastrofy z perspektywy pasażera, załogi pociągów i dyżurnych ruchu. Następnie autor prowadzi swoje śledztwo dotyczące przyczyn i okoliczności...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toCzasopismo przedstawia historię kopalni węgla brunatnego, w których były używane lokomotywy EL1 EL2 i EL3 firmy LEW oraz mało znaną serię parowozów Ot1. Opisuje również kilka mniejszych zagadnień ze współczesnej kolei. Polecam każdemu kto interesuje się tym tematem.
Czasopismo przedstawia historię kopalni węgla brunatnego, w których były używane lokomotywy EL1 EL2 i EL3 firmy LEW oraz mało znaną serię parowozów Ot1. Opisuje również kilka mniejszych zagadnień ze współczesnej kolei. Polecam każdemu kto interesuje się tym tematem.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKsiążka jest zbiorem historii przedstawiających przebieg 32 polskich katastrof z czasów powojennych, wraz z przyczynami i skutkami. Większość wydarzeń jest mało znana lub zapomniana, ale zawiera również te bardziej kojarzone tragedie. Wśród opisanych katastrof przeważają kolejowe i przemysłowe. Polecam każdemu, kogo interesują różne tragiczne historie.
Książka jest zbiorem historii przedstawiających przebieg 32 polskich katastrof z czasów powojennych, wraz z przyczynami i skutkami. Większość wydarzeń jest mało znana lub zapomniana, ale zawiera również te bardziej kojarzone tragedie. Wśród opisanych katastrof przeważają kolejowe i przemysłowe. Polecam każdemu, kogo interesują różne tragiczne historie.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to2022-07-28
Książka w bardzo fachowy i szczegółowy sposób omawia zagadnienia techniczne związane z eksploatacją elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Żeby do niej podejść, warto posiadać podstawową wiedzę o działaniu niektórych przyrządów, np. sprężarki, przetwornicy itp. Polecam ją osobom, które interesują się kolejnictwem, lecz posiadają już jakąś wiedzę na ten temat i mają rozeznanie w elektrotechnice. W przeciwnym wypadku można się do tego zniechęcić.
Książka w bardzo fachowy i szczegółowy sposób omawia zagadnienia techniczne związane z eksploatacją elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Żeby do niej podejść, warto posiadać podstawową wiedzę o działaniu niektórych przyrządów, np. sprężarki, przetwornicy itp. Polecam ją osobom, które interesują się kolejnictwem, lecz posiadają już jakąś wiedzę na ten temat i mają...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Książka opowiada o tym, jak po wejściu w Polsce gospodarki rynkowej i odejściu komunizmu, ówczesne władze aż do współczesnych niszczyły i niszczą transport kolejowy. Kolej w tamtych czasach była traktowana jak zbędny środek transportu, który na wielu terenach według władz był nierentowny. Najprostszym sposobem na to okazało się likwidowanie wybranych odcinków linii kolejowych, co z czasem stało się plagą. Zarządy instytucji odpowiedzialnych za funkcjonowanie kolei zamiast starać się rozwijać kolej tak jak to się działo na zachodzie, swoimi działaniami wymuszały wzmożenie transportu kołowego. Wiele podobnych często frustrujących zabiegów i metod zostało opisanych w książce, do której przeczytania zapraszam każdego.
Książka opowiada o tym, jak po wejściu w Polsce gospodarki rynkowej i odejściu komunizmu, ówczesne władze aż do współczesnych niszczyły i niszczą transport kolejowy. Kolej w tamtych czasach była traktowana jak zbędny środek transportu, który na wielu terenach według władz był nierentowny. Najprostszym sposobem na to okazało się likwidowanie wybranych odcinków linii...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to