-
ArtykułyKsiążka na Dzień Dziecka: znajdź idealny prezent. Przegląd promocjiLubimyCzytać1
-
Artykuły„Zaginiony sztetl”: dalsze dzieje Macondo, a może alternatywna historia Goraja?Remigiusz Koziński1
-
Artykuły„Zależy mi na tym, aby moje książki miały kilka warstw” – wywiad ze Stefanem DardąMarcin Waincetel1
-
ArtykułyMagdalena Hajduk-Dębowska nową prezeską Polskiej Izby KsiążkiAnna Sierant2
Biblioteczka
2023-08-30
2023-07-19
Książka przedstawia zagadnienie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami z różnych stron. Wprowadza również w tło historyczne i panującą wtedy sytuację na kolei oraz w kraju, co pomaga lepiej zrozumieć temat. Ukazuje moment katastrofy z perspektywy pasażera, załogi pociągów i dyżurnych ruchu. Następnie autor prowadzi swoje śledztwo dotyczące przyczyn i okoliczności katastrofy. Moim zdaniem pozycja obowiązkowa dla każdej osoby, która interesuje się w jakimkolwiek stopniu kolejnictwem oraz każdemu, kto lubi poznawać sytuacje i wydarzenia, które zmieniły bieg historii. Język książki jest dobrany w taki sposób, że nawet osoba mniej obeznana w temacie będzie wstanie zrozumieć to, co autor chce przekazać. Osobiście wywarła na mnie pozytywne wrażenie, które utrzymywało się przez całą książkę. Polecam
Książka przedstawia zagadnienie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami z różnych stron. Wprowadza również w tło historyczne i panującą wtedy sytuację na kolei oraz w kraju, co pomaga lepiej zrozumieć temat. Ukazuje moment katastrofy z perspektywy pasażera, załogi pociągów i dyżurnych ruchu. Następnie autor prowadzi swoje śledztwo dotyczące przyczyn i okoliczności...
więcej mniej Pokaż mimo toKsiążka opowiada o historii polskiego rycerza Andrzeja Kmicica, w otoczeniu wydarzeń mających miejsce podczas potopu szwedzkiego. Moim zdaniem powieść tą czyta się dosyć przyjemnie, ale bardzo się dłuży i jest pisana nieprzyjemnym w odbiorze językiem stylizowanym na ten z epoki. Mogę tę książkę polecić każdemu maturzyście.
Książka opowiada o historii polskiego rycerza Andrzeja Kmicica, w otoczeniu wydarzeń mających miejsce podczas potopu szwedzkiego. Moim zdaniem powieść tą czyta się dosyć przyjemnie, ale bardzo się dłuży i jest pisana nieprzyjemnym w odbiorze językiem stylizowanym na ten z epoki. Mogę tę książkę polecić każdemu maturzyście.
Pokaż mimo toCzasopismo przedstawia historię kopalni węgla brunatnego, w których były używane lokomotywy EL1 EL2 i EL3 firmy LEW oraz mało znaną serię parowozów Ot1. Opisuje również kilka mniejszych zagadnień ze współczesnej kolei. Polecam każdemu kto interesuje się tym tematem.
Czasopismo przedstawia historię kopalni węgla brunatnego, w których były używane lokomotywy EL1 EL2 i EL3 firmy LEW oraz mało znaną serię parowozów Ot1. Opisuje również kilka mniejszych zagadnień ze współczesnej kolei. Polecam każdemu kto interesuje się tym tematem.
Pokaż mimo to2021-11-26
Interesująca książka o motoryzacji ukazuje wiele ciekawostek z tej dziedziny. Przedstawia m.in. wszystkie marki samochodów produkowanych przed 1973 rokiem, najbardziej popularne auta w tamtych czasach, opisuje podstawową budowę i podaje statystyki z najważniejszych wyścigów. Polecam ją każdemu, kto interesuje się motoryzacją.
Interesująca książka o motoryzacji ukazuje wiele ciekawostek z tej dziedziny. Przedstawia m.in. wszystkie marki samochodów produkowanych przed 1973 rokiem, najbardziej popularne auta w tamtych czasach, opisuje podstawową budowę i podaje statystyki z najważniejszych wyścigów. Polecam ją każdemu, kto interesuje się motoryzacją.
Pokaż mimo toKsiążka przedstawia historię procesu motoryzacji polskich straży pożarnych, opisuje polskie konstrukcje oraz specjalistyczne służby. Polecam dla każdego początkującego w tym temacie
Książka przedstawia historię procesu motoryzacji polskich straży pożarnych, opisuje polskie konstrukcje oraz specjalistyczne służby. Polecam dla każdego początkującego w tym temacie
Pokaż mimo to2022-07-28
Książka w bardzo fachowy i szczegółowy sposób omawia zagadnienia techniczne związane z eksploatacją elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Żeby do niej podejść, warto posiadać podstawową wiedzę o działaniu niektórych przyrządów, np. sprężarki, przetwornicy itp. Polecam ją osobom, które interesują się kolejnictwem, lecz posiadają już jakąś wiedzę na ten temat i mają rozeznanie w elektrotechnice. W przeciwnym wypadku można się do tego zniechęcić.
Książka w bardzo fachowy i szczegółowy sposób omawia zagadnienia techniczne związane z eksploatacją elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Żeby do niej podejść, warto posiadać podstawową wiedzę o działaniu niektórych przyrządów, np. sprężarki, przetwornicy itp. Polecam ją osobom, które interesują się kolejnictwem, lecz posiadają już jakąś wiedzę na ten temat i mają...
więcej mniej Pokaż mimo to2022-05-15
Książka nudna, nie polecam. Strata czasu. Gdybym nie musiał, to bym jej nie przeczytał. Po przeczytaniu nic nie wiem.
Książka nudna, nie polecam. Strata czasu. Gdybym nie musiał, to bym jej nie przeczytał. Po przeczytaniu nic nie wiem.
Pokaż mimo to2022-04-05
2021-05-02
Książka opowiada o chłopcu, który chodził do szkoły położonej w niewielkiej miejscowości - Gnypowicach Wielkich. Jego rówieśnicy byli podzieleni na dwie rywalizujące ze sobą grupy, Matusów i Blokerów. Na bohaterze wywierano presję żeby dołączył się do jednej z nich, co w końcu poskutkowało przyłączeniem się jego do Matusów - grupy przeciwnej jego klasie. Chłopiec przeżywa wiele przygód i niebezpieczeństw, żeby na końcu zostać wtajemniczonym w rzeczywiste cele tej zabawy. Według mnie książka jest dość ciekawa i mógłbym ją polecić osobom czytającym książki przygodowe.
Książka opowiada o chłopcu, który chodził do szkoły położonej w niewielkiej miejscowości - Gnypowicach Wielkich. Jego rówieśnicy byli podzieleni na dwie rywalizujące ze sobą grupy, Matusów i Blokerów. Na bohaterze wywierano presję żeby dołączył się do jednej z nich, co w końcu poskutkowało przyłączeniem się jego do Matusów - grupy przeciwnej jego klasie. Chłopiec przeżywa...
więcej mniej Pokaż mimo to
Książka opowiada o tym, jak po wejściu w Polsce gospodarki rynkowej i odejściu komunizmu, ówczesne władze aż do współczesnych niszczyły i niszczą transport kolejowy. Kolej w tamtych czasach była traktowana jak zbędny środek transportu, który na wielu terenach według władz był nierentowny. Najprostszym sposobem na to okazało się likwidowanie wybranych odcinków linii kolejowych, co z czasem stało się plagą. Zarządy instytucji odpowiedzialnych za funkcjonowanie kolei zamiast starać się rozwijać kolej tak jak to się działo na zachodzie, swoimi działaniami wymuszały wzmożenie transportu kołowego. Wiele podobnych często frustrujących zabiegów i metod zostało opisanych w książce, do której przeczytania zapraszam każdego.
Książka opowiada o tym, jak po wejściu w Polsce gospodarki rynkowej i odejściu komunizmu, ówczesne władze aż do współczesnych niszczyły i niszczą transport kolejowy. Kolej w tamtych czasach była traktowana jak zbędny środek transportu, który na wielu terenach według władz był nierentowny. Najprostszym sposobem na to okazało się likwidowanie wybranych odcinków linii...
więcej Pokaż mimo to