Opinie użytkownika
"Złote kwiaty" Magdaleny Soboty otrzymałam w Klubie Recenzenta serwisu nakanapie.pl; jest to misternie spleciona opowieść o tajemnicach, które oplatają jak nieustępliwy bluszcz życie głównej bohaterki, Herminy Wasylik. W drugim tomie kryminalnej serii Śledztwa Herminy Wasylik autorka nie tylko dostarcza czytelnikowi dreszczu emocji, ale także kieruje jego myśli ścieżkami,...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
"Zapisane we krwi" to debiutancka powieść autorki A.E. Szumskiej, która już na samym starcie udowadnia swoje umiejętności pisarskie i talent do konstruowania trzymającej w napięciu historii. Tytuł książki doskonale oddaje jej główny nurt - zagadkowe i intrygujące historie bohaterów, splatające się w labiryncie tajemnic i emocji.
Główną osią fabuły jest życie Niny, które...
”Dlaczego statystyki kłamią" autorstwa Darrela Huffa to niezwykle ważna i aktualna książka, która analizuje manipulacje statystykami oraz błędy w ich interpretacji. Huff w przystępny sposób przedstawia czytelnikom podstawowe zasady statystyki, a także wyjaśnia, w jaki sposób są one wykorzystywane do przedstawiania informacji w sposób nieuczciwy. Jednym z głównych punktów...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to"Reina Roja - Czerwona królowa" Juana Gómeza-Jurada to pierwszy tom bestsellerowej serii thrillerów, która sprzedała się w samej Hiszpanii w ponad dwóch milionach egzemplarzy. Jestem miłośniczką dobrej literatury hiszpańskiej, odkąd kilka lat temu przeczytałam serie "Miasto gasnących świateł" i "Cmentarz zaginionych książek". Od tamtej pory kiedy pojawia się seria...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKsiążkę pt. "Złota śmierć" autorstwa Nory Roberts otrzymałam w klubie recenzenta serwisu nakanapie.pl . O autorce Norze Roberts prawdopodobnie większość czytelników przynajmniej słyszała, ewentualnie przeczytała chociaż kilka jej książek. Jej ogromny dorobek sprawia, że trudno uwierzyć i wstyd się przyznać, że nie znając żadnego z wcześniejszych 49 tomów serii "Oblicza...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toSięgnęłam po debiut literacki Kingi Dańko oczekując silnych, skrajnych emocji, ale nie spodziewając się, że będzie to tak dopracowana książka. Autorka miała bardzo ciekawy pomysł na jej narrację - otóż poznajemy tę historię z perspektywy trzech osób - jedną z nich jest Monika - dziewczyna, która nie miała łatwego dzieciństwa, chcąc szybko się wyrwać z domu rodzinnego...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Powieść Alicji Flis pt. “Pocałunek Boga” miała swoją premierę na początku 2021 roku. Trafiła w moje ręce dość niedawno, wcześniej o niej nie słyszałam i bardzo żałuję, że tak późno ją przeczytałam, bo ta książka po prostu zachwyca.
Skusił mnie tak naprawdę motyw Madery - przepięknej wyspy, którą chciałabym kiedyś zwiedzić. To była chyba jedna z nielicznych książek, gdzie...
Anita Szczepuła i jej książka pod tytułem „Trzy” jest w pewnym sensie inna niż typowa pozycja kupowana dla rozrywki czy zabicia czasu. Mi i zapewne większości matematyków rzuciła się w oczy minimalistyczna okładka z figurami geometrycznymi w postaci trzech kół połączonych w trójkąt, do tego liczba trzy w tytule, cóż ci z nas którzy oczekiwali czegoś na miarę podręcznika...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKsiążka pt. "Nomen Omen" Marty Kisiel przyciągnęła mnie nietuzinkowym opisem - cóż - wynajęty pokój w starym domu rodem z filmów grozy, towarzyska papuga, upiorne głosy w telefonie i mnożące się starsze panie z ciągotami do sarkazmu – czy to aby nie za dużo jak na jedną Salomeę Przygodę? Najwyraźniej los ma na ten temat inne zdanie, bo do kompletu ściąga jej na głowę...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toCałkiem niedawno miała swoją premierę kolejna książka napisana przez @ninamajewskabrown, pt. "Ocalona z Auschwitz". To niesamowicie poruszająca opowieść o ludziach którzy żyli w tym tak trudnym czasie. Czytając opis już wiedziałam że łzy popłyną nieraz podczas lektury, zwłaszcza że jest to historia która faktycznie się wydarzyła, a obok takich najtrudniej przejść obojętnie...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Kilka dni temu skończyłam słuchać pierwszego sezonu słuchowiska pod tytułem “Anima” w Audiotece i wciąż nie mogę uwierzyć w to, jak ta historia się skończyła a raczej jak bardzo nie mogę się teraz oprzeć wysłuchania drugiego sezonu.
Gdy na komendę w małym miasteczku na Podlasiu przychodzi listonosz chcąc zgłosić zniknięcie dwudziestu pięciu mieszkańców z pobliskiej wsi...
„Ostatnia więźniarka Auschwitz” to jedna z najbardziej poruszających historii jakie ostatnio przeczytałam. Książkę czyta się jednym tchem – jednocześnie przeżywając tyle intensywnych emocji naraz, że pozostaje w naszych głowach na długo po przeczytaniu. Temat holokaustu, faszyzmu, czy wojny – przerażający i niestety w dzisiejszych czasach tak bardzo aktualny.
Nina Majewska...
Jak zmieniła się Rosja w latach dziewięćdziesiątych XX wieku? Oto próba odpowiedzi. Przejmująca.
Opis od wydawcy mnie osobiście przyciągnął jak magnes.
Niezwykle rzadko czytam reportaże. Moją uwagę przykuło 3 już wydanie "Pandrioszki" napisanej przez Krystynę Kurczab-Redlich. Książka o Rosji napisana z punktu widzenia osoby tam mieszkającej. Krystyna Kurczab-Redlich wiele...
„Mowy nie ma!” to tegoroczna - debiutancka powieść Żanety Pawlik. To książka o życiowych zakrętach i nowych początkach. A zakrętów, zresztą jak w życiu, tutaj nie brakuje. Gdy poznawałam Małgorzatę, główną bohaterkę – nauczycielkę o ciemnych kręconych włosach w okolicach 40-stki polubiłam ją niemalże natychmiast. W przeciwieństwie do jej męża Konrada którego poczucie...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
„Wykorzystaj lepiej każdy dzień” to obiecujący poprawę naszego życia poradnik napisany przez dwoje ekspertów w swoich dziedzinach. S. J. Scott specjalizuje się w samorozwoju, natomiast Rebecca Livermoore tworzy strategie marketingowe.
Ja osobiście uwielbiam czytać poradniki które przemycają użyteczne life’hacki mające ułatwić nam funkcjonowanie. Podobnie jak oglądanie...
Jacek Galiński jest autorem dzięki któremu pokochałam komedie kryminalne. Jego bohaterka Zofia – energiczna i bezkompromisowa emerytka której przyszło żyć w tak absurdalnych a jednocześnie prawdziwych realiach naszej Polski jest postacią niezmiennie wyrazistą. Jej przemyślenia to często myśli wielu z nas tyle że niewypowiedziane. Z oczywistych względów dla wielu będzie...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toMiałam ostatnio niewątpliwą przyjemność zapoznać się z książką pana Jarosława Rabendy pod tytułem „Testament lubieżnika”. Autora kojarzyłam bardziej jako aktora i nie zdawałam sobie sprawy z tego, że wydał kolejną już powieść i muszę przyznać, że bardzo pozytywnie się zaskoczyłam. Było to moje pierwsze spotkanie z jego twórczością, jednak zdecydowanie muszę nadrobić braki w...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Kryminały są jednym z moich ulubionych gatunków literackich. Przeczytałam ich mnóstwo i niełatwo mnie zadowolić, tym bardziej, że trudno tu o coś odkrywczego, co chociaż trochę nie byłyby odtwórcze.
Mgła Aleksandry Świderskiej przyciąga już samą okładką, piękne odcienie fioletu, zamglone miasto, ciekawy tekst o nieuchronnej przeszłości mającej dosięgnąć nas prędzej czy...
Małe, spokojne, skandynawskie miasteczko Undredal, mili mieszkańcy. Brzmi prawie idealnie.To niepozorne, niewielkie miasteczko niespodziewanie staje się miejscem śmierci młodej dziewczyny z dobrego domu. Przeprowadzenia śledztwa podejmuje się komisarz Bjorn Andersen. Człowiek miewający problemy z samym sobą omal nie zostaje pogrążony przez dochodzenie.
W jaki sposób się to...
Najnowsza książki autorstwa Sarah A. Denzil, "Śmiertelne kłamstwa" wciągnęła mnie bez reszty. Dwie siostry o wdzięcznych kwiatowych imionach Heather (wrzos) i Rose (róża) wracają po latach do rodzinnej miejscowości. 10 lat temu zaginął tu młody chłopak - ich sąsiad i przyjaciel, do tej pory nikt nie ma pojęcia co się z nim stało. Cóż, prawie nikt. Heather widziała swoją...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to