Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen

Seria: Punkty Przełomowe
Wydawnictwo: Znak Literanova
7,12 (59 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
4
8
16
7
18
6
11
5
6
4
1
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Free. The Future of a Radical Price
data wydania
ISBN
9788324016310
liczba stron
248
słowa kluczowe
biznes, internet, marketing, sprzedaż
kategoria
poradniki
język
polski
dodała
Ag2S

Na tym, co za darmo, możesz nieźle zarobić. Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora. To, że ludzie ściągają z sieci pirackie pliki MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne. Udostępnienie za darmo w internecie książki bestsellerowego autora zwiększyło jej sprzedaż w księgarniach. Jak to jest możliwe, wyjaśnia Chris...

Na tym, co za darmo, możesz nieźle zarobić.

Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora.

To, że ludzie ściągają z sieci pirackie pliki MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne.

Udostępnienie za darmo w internecie książki bestsellerowego autora zwiększyło jej sprzedaż w księgarniach.



Jak to jest możliwe, wyjaśnia Chris Anderson, autor bestsellerowego Długiego ogona. Nie tylko wyjaśnia - wprost radzi, jak zarobić na darmowych produktach, podpowiadając między innymi 50 konkretnych modeli biznesowych opartych na „za darmo”.

Gdy w 2007 roku grupa Radiohead opublikowała za darmo w internecie swój album In Rainbows, uznano to wydarzenie za punkt zwrotny w dziejach nie tylko kultury, ale przede wszystkim biznesu. Muzycy zrobili to samo co King Gillette, który zbudował przemysłowe imperium, rozdając za darmo maszynki do golenia z wymiennymi ostrzami. Dziś Google daje zaś swoim użytkownikom za darmo wszystko, a firma i tak zarabia krocie.
Za darmo to zaskakujący i prowokujący podręcznik nowego modelu biznesu i marketingu.

Za darmo to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak działa biznes w epoce internetu.

 

źródło opisu: http://www.znak.com.pl/

źródło okładki: http://www.znak.com.pl/

pokaż więcej

książek: 674
Robert | 2011-12-02
Przeczytana: 20 listopada 2011

Czy Google działa rozsądnie dając za darmo użytkownikom oprogramowanie biurowe, wyceniane w pakiecie Microsoftu na kilkaset złotych. Czy artyści z Radiohead nie upadli na głowę rozpowszechniając jeden ze swoich albumów właściwie bez konieczności uiszczania żadnych opłat? Jaki cel miał autor tej książki na przekór wydawcom udostępniając ją za darmo w Internecie?? I czy w takim wypadku w ogóle da się jeszcze na czymś normalnie zarobić??

Świat w XXI wieku zdaje się stawać na głowie. Wszechobecny nadmiar produkcji i marnotrawstwo skutkuje dewaluacją dóbr jeszcze do niedawna drogich i uchodzących za ekskluzywne. Zjawisko najbardziej widoczne jest w Internecie, gdzie produkt cyfrowy mimo, że stanowi określoną własność intelektualną (najczęściej wysoko wycenianą) rozdawany niekiedy jest za darmo lub po kosztach marginalnych. Czyżby wielcy internetowi ‘gracze’ wiedzieli coś, o czym pojęcia nie mają zwykli śmiertelnicy? A może przeczuwają zbliżający się koniec świata i po prostu rozdają dobra doczesne??

Chris Anderson w „Za darmo” opisuje dosyć dokładnie to (bądź nie bądź) zjawisko ekonomiczne, lub inaczej – nową ekonomię. Cofając się aż do starożytnego Babilonu i pochodzenia liczby „zero”, przez wiele ciekawych wydarzeń w historii kolejnych cywilizacji, do zwyczajów nowożytnego świata, autor poszukuje czynników, które odpowiedzialne są za obecny stan rzeczy. Wyciąga przy tym na światło dzienne zdarzenia pozornie błahe, a które (wg autora) miały kluczowe znaczenie dla powstania cywilizacji i określonego jej rozwoju, i dzięki którym ostatecznie stoimy w tym właśnie miejscu. Anderson zdaje się mieć odpowiedź na pytania stawiane na początku tego tekstu, odpowiedź na problemy ludzi, którzy nie wiedzą jaka będzie ich przyszłość w tych szybko zmieniającym się świecie.

W moim odczuciu książka jest niezwykle ciekawa i warta przeczytania, chociaż niezbyt merytoryczna. Właśnie ta jedna wątpliwość nie odstępowała mnie przez całą lekturę. Miałem wrażenie, że Anderson zamiast opisywać ekonomię nadmiaru, rzucał postulatami składającymi się (dosyć niespójnie) na jego teorię ceny „zero” i na siłę dopasowywał do nich tematycznie wydarzenia z historii świata – nie zawsze trafnie. Często nie bierze pod uwagę szerszego kontekstu danego cytatu/poglądu lub zdarzenia. Widać, że autor ma jakąś wizję i dostrzega więcej niż zwykły szary człowiek, ale, albo chce się dopasować pod nośny temat, albo nie za bardzo umie wyrazić swoje myśli. Przez co ogólny temat książki czasami się rozmywa w dalekich dygresjach.

Mam również nadzieję, że czytelnicy świadomie sięgający po tą książkę uzbroją się w dostęp do obszernej biblioteki. Autor zadaje ciekawe pytania i wyłuszcza swoją teorię, ale niestety w nikłym stopniu wspomaga się konkretną bibliografią. Dla mnie był to punkt zaczepienia do dalszych rozważań i poszukiwań informacji dot. tego interesującego tematu. I jeśli takim będziecie traktować tą pozycję, to gwarantuję, że się nie zawiedziecie.

[Recenzja pierwotnie opublikowana na blogu www.zakladnik-ksiazek.pl]

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Chemia łez

Dawno nie przerwałam w trakcie czytania książki, ale tutaj inaczej się nie dało... Absolutnie nic mnie w niej nie zainteresowało i stwierdziłam, że sz...

zgłoś błąd zgłoś błąd