Lean Thinking
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Free Press
- Data wydania:
- 2003-06-10
- Data 1. wydania:
- 2003-06-10
- Liczba stron:
- 396
- Czas czytania
- 6 godz. 36 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 0743249275
In the revised and updated edition of Lean Thinking: Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation, authors James P. Womack and Daniel T. Jones provide a thoughtful expansion upon their value-based business system based on the Toyota model. Along the way they update their action plan in light of new research and the increasing globalization of manufacturing, and they revisit some of their key case studies (most of which still derive, however, from the automotive, aerospace, and other manufacturing industries).
The core of the lean model remains the same in the new edition. All businesses must define the "value" that they produce as the product that best suits customer needs. The leaders must then identify and clarify the "value stream," the nexus of actions to bring the product through problems solving, information management, and physical transformation tasks. Next, "lean enterprise" lines up suppliers with this value stream. "Flow" traces the product across departments. "Pull" then activates the flow as the business re-orients towards the pull of the customer's needs. Finally, with the company reengineered towards its core value in a flow process, the business re-orients towards "perfection," rooting out all the remaining muda (Japanese for "waste") in the system.
Despite the authors' claims to "actionable principles for creating lasting value in any business during any business conditions," the lean model is not demonstrated with broad applications in the service or retail industries. But those manager's whose needs resonate with those described in the Lean Thinking case studies will find a host of practical guidelines for streamlining their processes and achieving manufacturing efficiencies. --Patrick O'Kelley
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 42
- 21
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Kiedyś na Śląsku był taki kawał o Toyocie:
Prezydent Wałęsa mówi do narodu: "toyota Polska uratuja."
Jest dużo prawdy w tym kawale. Sposób zarządzania Toyoty, The Toyota Lean way -- Toyota Production System -- wpisał się na stałe w podręczniki o zarządzaniu i dzisiaj każda firma, instytucja chcąca osiągnąć sukces wiedząc lub nie wiedząc o tym, wdrażając metody Lean Management idzie śladem Toyoty.
"Muda" - to japońskie słowo wbiło mi sie tak mocno w świadomość po przeczytaniu tej książki, ze odkad przeczytałem tą książkę wszędzie widzę, dopatruję się "mudy". Czy to w supermarkecie, czy to w restauracji, czy to w Macdonaldzie (na przykład byłem pod wrażeniem Macdonalda w centrum handlowym Focus w Zielonej Gorze -- na przykładzie tego Macdonalda widać, ze ktoś od Lean Managementu zorganizował tą restauracje i zredukował "mudę" do minimum.)
Przy innej okazji miałem "przyjemność" wizyty w szpitalu gdzie metody Lean całkowicie były nieznane, mimo posiadania certyfikatu ISO przez szpital. "Muda" była obecna dosłownie wszędzie. Trzy razy byłem zmuszany do wypełnienia formularza, dwa razy musiałem okazywać kartę ubezpieczeniową, nie wspominając o tym, ze pielęgniarki i lekarka narzekały na brak odpowiedniego sprzętu. W toaletach brakowało papieru toaletowego i mydlą do mycia rąk. A propos, nie było to w Polsce, tylko na zachodzie Europy.
Toiichi Ono - szef Toyoty który upowszechnił metody Lean i zdefiniował "mudę" jest naprawdę ważną postacią w świecie biznesu, pionierem, wizjonerem, ale rownież praktykiem, pragmatykiem, od którego każdy z nas może sie dużo nauczyć.
Muda po japońsku oznacza marnotrastwo, cos co nie przynosi pożytku, wartości dla klienta.
Oto przykłady "mudy":
Nadprodukcja
Zapasy
Błędy i wady jakościowe
Oczekiwanie
Nadmierne przetwarzanie
Zbędny transport
Zbędny ruch
To co podziwiam w metodach opracowanych przez Taiichi Ono to, ze w likwidacje "mudy" musi być zaangażowany każdy w danej organizacji, kultura organizacji oparta jest na harmonicznej współpracy, pracownicy wręcz zachęcani są do kwestionowania wszystkiego, każdej czynności. Ten system może działać tylko wtedy, kiedy każdy pracownik na spokojnie w czynny sposób bierze udział w procesie ulepszania procesów, do tego stopnia, ze nie musi sie bać o miejsce pracy, ponieważ nawet w sytuacji, gdy ulepszenie procesu prowadzi do likwidacji danego miejsca pracy, firma od razu ma dla niego inne zadania, gdzie dalej może sie realizować.
Taka kultura organizacji jest trudna w realizacji. Na to pracuje sie latami. Świat nie jest idealny. Ale w prawdziwym świecie istnieją organizacje które w mistrzowski sposób wdrożyły metody Lean.
Ważna wiedza zawarta jest w tej książce.
Kiedyś na Śląsku był taki kawał o Toyocie:
więcej Pokaż mimo toPrezydent Wałęsa mówi do narodu: "toyota Polska uratuja."
Jest dużo prawdy w tym kawale. Sposób zarządzania Toyoty, The Toyota Lean way -- Toyota Production System -- wpisał się na stałe w podręczniki o zarządzaniu i dzisiaj każda firma, instytucja chcąca osiągnąć sukces wiedząc lub nie wiedząc o tym, wdrażając metody Lean...