Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Agencja Wydawnicza Placet
- Data wydania:
- 2009-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2009-01-01
- Liczba stron:
- 304
- Czas czytania
- 5 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788374881463
- Tagi:
- muzyka marketing ekonomia
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących. Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem? Postęp technologiczny, wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. "piractwo internetowe" godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 24
- 22
- 16
- 6
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Wbrew opiniom większości oceniam tę książkę dość nisko
1. Anegdoty branżowe z dziejów wielkich zespołów ni jak nie przystają do naszej rzeczywistości. Chyba, że autor dobrze sobie zdaje sprawę z tego, że tzw "polski rynek muzyczny" nie istnieje. Skoro tak, to dlaczego nigdzie o tym nie jest napisane?
2. Autor często ślizga się po tematach nie wyjaśniając spraw do końca i nie nazywając rzeczy po imieniu.
3. Czytelnik nie dowie się, że przez cały okres PRL sztuka i kultura podlegała ścisłej reglamentacji. Gdzie istniał taki moloch pod nazwą "ESTRADA". Tamże "dyrektor - komisarz do spraw artystycznych" decydował kto ma talent, bo jest ręka w rękę z władzą PRL, a kto tego talentu nie ma bo jest niepokorny. Nigdzie nie ma zdania o tym co zaistniało po '89 roku, czyli uwłaszczenie się aparatczyków artystycznych na państwowej "ESTRADZIE". Właśnie dlatego nic się nie zmieniło jak do tej pory.
Tak powinien wyglądać wstęp do tej książki, po którym autor powinien napisać: "A teraz przejdźmy do opisywania Biznesu Muzycznego".
Nie twierdze, że wszystko jest w tej książce złe: Ciekawe są rozdziały o alternatywie dla kolejnego molocha ZAIKSU, w postaci licencji Creative Commons. Kolejnym plusem jest wskazanie drogi na ominięcie złodziejskich wytwórni, czyli "NetLabel" i ogólny dostęp do internetu. Jest to jedyna znana mi pozycja o tej tematyce - niestety.
Wbrew opiniom większości oceniam tę książkę dość nisko
więcej Pokaż mimo to1. Anegdoty branżowe z dziejów wielkich zespołów ni jak nie przystają do naszej rzeczywistości. Chyba, że autor dobrze sobie zdaje sprawę z tego, że tzw "polski rynek muzyczny" nie istnieje. Skoro tak, to dlaczego nigdzie o tym nie jest napisane?
2. Autor często ślizga się po tematach nie wyjaśniając spraw do końca i...
Bardzo ciekawa książka, przedstawia podstawowe mechanizmy działania branży muzycznej oraz zawiera wiele ciekawostek. Czytając czuje się jednak, że jest ona pisana przez teoretyka, ale nie przeszkadza to bardzo- odniesienia i bibliografia imponują.
Bardzo ciekawa książka, przedstawia podstawowe mechanizmy działania branży muzycznej oraz zawiera wiele ciekawostek. Czytając czuje się jednak, że jest ona pisana przez teoretyka, ale nie przeszkadza to bardzo- odniesienia i bibliografia imponują.
Pokaż mimo toNa weekendy w sam raz
Na weekendy w sam raz
Pokaż mimo to