Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii

Wydawnictwo: Placet
8,13 (8 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
1
9
5
8
0
7
1
6
0
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788374881463
liczba stron
304
słowa kluczowe
muzyka marketing ekonomia
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
Krystian Ozon

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o...

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących. Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem? Postęp technologiczny, wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. "piractwo internetowe" godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (25)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 81
Marcin | 2016-02-18
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 2013 rok

Wbrew opiniom większości oceniam tę książkę dość nisko

1. Anegdoty branżowe z dziejów wielkich zespołów ni jak nie przystają do naszej rzeczywistości. Chyba, że autor dobrze sobie zdaje sprawę z tego, że tzw "polski rynek muzyczny" nie istnieje. Skoro tak, to dlaczego nigdzie o tym nie jest napisane?
2. Autor często ślizga się po tematach nie wyjaśniając spraw do końca i nie nazywając rzeczy po imieniu.
3. Czytelnik nie dowie się, że przez cały okres PRL sztuka i kultura podlegała ścisłej reglamentacji. Gdzie istniał taki moloch pod nazwą "ESTRADA". Tamże "dyrektor - komisarz do spraw artystycznych" decydował kto ma talent, bo jest ręka w rękę z władzą PRL, a kto tego talentu nie ma bo jest niepokorny. Nigdzie nie ma zdania o tym co zaistniało po '89 roku, czyli uwłaszczenie się aparatczyków artystycznych na państwowej "ESTRADZIE". Właśnie dlatego nic się nie zmieniło jak do tej pory.
Tak powinien wyglądać wstęp do tej książki, po którym autor powinien napisać: "A teraz...

książek: 66
Tomasz Hd | 2012-08-11
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Bardzo ciekawa książka, przedstawia podstawowe mechanizmy działania branży muzycznej oraz zawiera wiele ciekawostek. Czytając czuje się jednak, że jest ona pisana przez teoretyka, ale nie przeszkadza to bardzo- odniesienia i bibliografia imponują.

książek: 10
Bartek R | 2016-10-14
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
książek: 104
Bartosz Woźniak | 2015-06-08
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
książek: 34
RybaHustla | 2014-05-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 24
MARIO | 2013-06-23
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 155
kozio | 2012-11-13
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam
książek: 444
Krystian Ozon | 2010-08-26
Przeczytana: 28 lutego 2012
książek: 14
kaz | 2016-11-21
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 119
Łukasz Skrzypecki | 2016-09-26
Na półkach: Teraz czytam
zobacz kolejne z 15 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd