Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Imperium Google

Tłumaczenie: Paulina Sadurska
Wydawnictwo: BC Edukacja
5,92 (61 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
4
7
17
6
18
5
11
4
8
3
1
2
1
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Das Google-Imperium
data wydania
ISBN
978-83-61655-02-2
liczba stron
224
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
Marcin Janusz

Książka mówi o tym, co Google może i czego chce. Mówi nam, jak możemy korzystać z usług najpopularniejszej przeglądarki internetowej i jednocześnie być przy tym bezpieczni.

W interesujący i wyczerpujący sposób odpowiada na wszystkie pytania dotyczące fenomenu Google'a.

Ciekawa i niepowtarzalna oferta wśród pozycji dotyczących Internetu. Gorąco polecamy!

 

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (139)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 106
PARALAKSA | 2015-04-27
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 27 kwietnia 2015

Fajnie byłoby dowiedzieć się jak funkcjonuje Google jako firma, kim są jej pracownicy, jak spędzają czas itp. Zamiast tego dostajemy kilkudziesięciostronicowy folder reklamowy, którego głównym mottem jest "dlaczego Google jest wspaniałe i jak pusty byłby bez niego świat". Męczące i nie do czytania.

książek: 231
Myszor | 2012-08-26
Przeczytana: 26 sierpnia 2012

Z tego, że Google wie o nas całkiem dużo, zdaje sobie sprawę spora część Internautów. Czy jednak mają świadomość, jak dużo informacji powoduje wyszukanie frazy lub obejrzenie filmu w serwisie YouTube? Jak się przekładają nasze działania w Sieci na zarobki firmy, która oferuje wiele bezpłatnych z pozoru produktów? Autor w przyjazny sposób (nawet dla średnio zaawansowanych komputerowo) rozjaśnia te mechanizmy, jednocześnie omawiając historię przedsiębiorstwa i nawiązując do jego motta: "nie czyń zła" ("don't be evil").

książek: 65
Michciu | 2015-08-01
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 01 sierpnia 2015

Pierwszy raz w życiu wystawiam opinię o książce której to nie dokończyłem.
Książka jest dla mnie zbyt nudząca, znajduje się w niej zbyt wiele informacji które dezorientują potencjalnego czytelnika.

Przeczytałem jakieś 2/3, wstrzymuję się od oceny punktowej, ale jak na fragment, który przeczytałem jest ona bardzo słaba

Pozdrawiam

książek: 306
Aneta S | 2014-03-28
Na półkach: Ulubione, Przeczytane
Przeczytana: 01 stycznia 2014

Chociaż mnie najbardziej zainteresował aspekt pracy w tej przedziwnej firmie, znajdziemy w niej także opis początków firmy (kto by pomyślał!), mniej znanych produktów Google, mechanizmów indeksowania stron,
wchodzenia na giełdę, sposobów zarabiania dzięki nienachalnej reklamie i... przerażającą wiedzę o tym, ile ta firma o nas wie.
Każdy użytkownik komputera chociaż raz korzystał z Google. Dlatego ta książka powinna stać się lekturą obowiązkową. Zdecydowanie polecam!

Pełna opinia na blogu:
http://subiektywnie-na-fali.blogspot.com/2014/02/imperium-google-larsa-reppesgaarda.html

książek: 192
marta_456 | 2014-12-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 28 grudnia 2014

Dobra książka nie tylko na temat samej wyszukiwarki Google, ale również innych narzędzi. Szkoda, że ta wiedza bardzo szybko ulega "przeterminowaniu" ze względu na szybki rozwój internetu. Niemniej polecam każdemu, kto chce dowiedzieć się czegoś na temat tego, w jaki sposób Google zbiera dane.

książek: 79
Bartosz | 2012-09-18
Na półkach: Przeczytane, E-book, 2012
Przeczytana: 07 września 2012

Ciekawa, choć patrząc na wydanie (2008r.), nieco "historyczna" opowieść o wszystkim znanej firmie. Opisuje głównie informacje o powstaniu, poprzez wejście na giełdę, niefortunny start w Chinach, aż po przymiarki do rynku mobilnego. Brak tu informacji o Androidzie (dopiero startował i nikt się nie spodziewał jego dzisiejszej dominacji), przeglądarce Chrome czy portalu Google Plus (choć jest wzmianka o prekursorze Orkun, którego niezbyt pamiętam z własnego doświadczenia).

Opisany jest tutaj fenomen firmy, która wyszła od wyszukiwarki a stała się ostatecznie potężną firmą reklamową. Zyski z niej przynoszą ponad 99% (!), a wszelkie udostępniane usługi służą jednemu: lepszemu targetowaniu reklam - informacja jest dziś najcenniejszą walutą.

Google ma za cel skatalogować wszystkie informacje, jakie tylko znane są człowiekowi. Pierwotnym planem był indeks stron internetowych, lecz te dawno uległy rozszerzeniu, stąd projekty jak Google Books, którego celem jest zeskanowanie wszystkich...

książek: 108
dpindral | 2012-12-31
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 31 grudnia 2012

Jeśli korzystasz w życiu z internetu (a fakt, że czytasz moją opinię świadczy o tym) to warto do tej książki zajrzeć.

Opisana jest tu historia i zakres działań firmy Google. Mimo, że od wielu lat korzystam z ich technologii i jestem związany z branżą komputerową to i tak znalazłem tutaj sporo nowych ciekawych informacji.

Na początku nie bardzo mi pasowało to, że książka powstała w Niemczech. Myślałem sobie, że lepiej by było jakby napisał ją ktoś ze Stanów, kto mieszka blisko, albo najlepiej pracował, bądź pracuje w Google. Jednak po skończonej lekturze uważam, że jednak bardzo dobrze się stało. Uważam tak dlatego, że jednym z głównych zagadnień poruszanych w książce są dane o użytkownikach, które Google zbiera na różne sposoby. Kwestie ochrony danych osobowych w Stanach są traktowane trochę po macoszemu. Dlatego dużo lepiej spojrzeć na to z perspektywy nam bliższej, europejskiej.

Książka mocno zwraca uwagę na to, że warto myśleć o tym co się robi w internecie. Wbrew temu co...

książek: 395
TocataRea | 2012-12-13
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Bardzo dobra publikacja, traktująca o filozofii firmy oraz fundamentach, które uwarunkowały jej późniejszy kierunek rozwoju. Autor w sposób zręczny łączy ze sobą wiedzę "oczywistą", z taką, która pozwala na nowo zrozumieć wydarzenia ostatnich kilkudziesięciu lat. Nie zgadzam się jednocześnie z zarzutem, jakoby brak szczegółów na temat Androida stanowił o przedawnieniu się wartości książki: wprost przeciwnie. System ten jest dowodem na słuszność tez, postawionych przez autora na łamach niniejszej publikacji. Należy także pochwalić mocne udokumentowanie poszczególnych informacji: pobieżne zweryfikowanie przeze mnie cytatów, liczb oraz faktów pozwala stwierdzić, że są one prawdziwe. Całości towarzyszą także przykłady "z życia wzięte", doskonale ilustrujące omawiane tematy. Aż dziw bierze, że materiał tej jakości nabyć można w niektórych miejscach za 7 zł...

książek: 68
dragm3 | 2014-09-20
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 20 września 2014

Książka moim zdaniem nijaka. Czytałem niegdyś inną książkę pt. Potęga Google'a. Obie prawdopodobnie miały być o podobnej treści, jednak mimo wszystko Potęga Google'a znacznie bardziej mi się podobała. Zawierała sporo ciekawostek z życia firmy, jak i ich założycieli.
Chętnie przeczytałbym książkę biograficzną Google'a oraz Larry'ego i Sergeya. Coś na kształt biografii Jobsa (by W. Isacson).
Ta książka natomiast nie jest ani książką dostarczającą ciekawostek, ani wiedzy biograficznej. Krok po kroku, rozdział po rozdziale opisywane poszczególne usługi Google'a. Nic więcej. Po prostu nijaka.

książek: 23
Witold55 | 2016-12-08
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 129 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd