ALMANACH: GRY PRZYGODOWE POINT AND CLICK

Okładka książki ALMANACH: GRY PRZYGODOWE POINT AND CLICK Bitmap Books
Okładka książki ALMANACH: GRY PRZYGODOWE POINT AND CLICK
Bitmap Books Wydawnictwo: Gamebook albumy
600 str. 10 godz. 0 min.
Kategoria:
albumy
Tytuł oryginału:
THE ART OF POINT-AND-CLICK ADVENTURE GAMES
Wydawnictwo:
Gamebook
Data wydania:
2024-05-30
Data 1. wyd. pol.:
2024-05-30
Liczba stron:
600
Czas czytania
10 godz. 0 min.
Język:
polski
Średnia ocen

9,4 9,4 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Rijksmuseum w Amsterdamie Piotr Borusowski, Aleksandra Janiszewska-Cardone, Antoni Ziemba
Ocena 9,0
Rijksmuseum w ... Piotr Borusowski, A...
Okładka książki Janina Turek. Zapiski codzienne Jolanta Brach-Czaina, Ewa Janeczek, Monika Kozioł, Joanna Kubicka, Dominika Mucha, Anna Pekaniec, Maria Anna Potocka, Mariusz Szczygieł, Janina Turek
Ocena 7,0
Janina Turek. ... Jolanta Brach-Czain...
Okładka książki Oto sztuka polskiego plakatu Dorota Folga-Januszewska, Lech Majewski
Ocena 8,6
Oto sztuka pol... Dorota Folga-Janusz...
Okładka książki Atlas naturalnych kamieni szlachetnych i ozdobnych Irena Żaba, Jerzy Żaba
Ocena 9,0
Atlas naturaln... Irena Żaba, Jerzy Ż...
Okładka książki Samochodowo-Motocyklowy Podlaski Szlak Sakralny Ewa Natalia Moroz-Keczyńska, Dariusz Myhan, Agnieszka Wojtkowska
Ocena 6,0
Samochodowo-Mo... Ewa Natalia Moroz-K...
Okładka książki Dekady w cieniu Krzysztof Biliński, Edward Bulwer-Lytton, Norbert Góra, Wojciech Gunia, Łukasz Gwiżdż, Dawid Kain, Jarosław Klonowski, Tobiasz Kruk, Łukasz Krukowski, Tadeusz Miciński, Anna Musiałowicz, Joanna Pypłacz, Juliusz Wojciechowicz, Marek Zychla
Ocena 8,9
Dekady w cieniu Krzysztof Biliński,...
Okładka książki Naturalne kamienie szlachetne i ozdobne Irena V. Żaba, Jerzy Żaba
Ocena 10,0
Naturalne kami... Irena V. Żaba, Jerz...

Oceny

Średnia ocen
9,4 / 10
5 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
621
565

Na półkach: ,

Gry przygodowe typu point and click najlepsze lat już dawno mają za sobą. Złota era tych cudownych produkcji minęła dekady temu i gatunek odszedł w cień, ustępując miejsca innym typom produkcji. Można powiedzieć, że taka jest kolej rzeczy i każdy rodzaj gier ma swoje pięć minut. Na szczęście nie jest tak, że gry przygodowe point and click nie wychodzą już wcale. Do tego te 5 minut gatunku zaowocowało masą produkcji. Książka Almanach: Gry przygodowe Point and Click to celebracja kultowego rodzaju gier.

Almanach: Gry przygodowe Point and Click to licząca 600 stron książka prowadząca przez historię gatunku. Tytuł prezentuje wywiady z wieloma twórcami i przybliża całą masę produkcji od pierwszych, po te z ostatnich lat. Almanach w polskiej wersji został wydany przez Gamebook i jest wzbogacony o część poświęconą polskim produkcją i wywiady z rodzimymi twórcami gatunku. Mamy więc prawdziwą gratkę dla fanów klasycznych przygodówek i osób zainteresowanych historią gier wideo.

Książka prezentuje nam krótką historię przygodówek point and click, gdzie poznajemy początek gatunku sięgający gier tekstowych takich jak Zork. Wraz z pojawieniem się elementów graficznych produkcje te mogły przeobrazić się w coś bliższego współczesnemu rozumieniu gier. Gatunek towarzyszyły rozwojowi branży gier i wiele z wczesnych produkcji point and click to produkcje przełomowe czy to w kwestiach grafiki, czy to rozgrywki i fabuły.

Fajnie jest przypomnieć sobie o różnych produkcjach i roli, jaką one odgrywały dla ogólnego rozwoju branży gier wideo. Śledzimy historie tych gier aż do czasów współczesnych, gdzie impakt point and click jest nie tylko widoczny w nowszych produkcjach z różnych gatunków. Pojawia się także sporo mniejszych gier w tym stylu i takich, które nawiązują do historii gatunku.

Dalszą częścią książki jest chronologiczne ukazanie przeróżnych pozycji. Obrazki z gier połączone są z różnymi notkami o ważnych produkcjach od uznanego za pierwsze point and click Enchanted Scepters poprzez różne odsłony King’s Quest i The Secrect of Monkey Island aż do trochę bardziej niszowych produkcji jak moje ulubione Dark Seed.

Ten element książki wypada świetnie, bo mamy okazję nacieszyć oczy różnymi obrazkami i grafikami z gier. To wspaniała dawka nostalgii i okazja do zobaczenia gier, które człowiek ominął lata temu, a mogą być nadal godne uwagi. Ja wypisałem sobie na kartce trochę pozycji, które zainteresowały mnie po obrazkach i opisach. Z tej perspektywy Almanach: Gry przygodowe Point and Click zdecydowanie spełnia swoje zadanie.

Daniem głównym całej książki Almanach: Gry przygodowe Point and Click są na pewno wywiady z twórcami gatunku. Mamy kilkadziesiąt rozmów przeprowadzonych z wybitnymi osobistościami. Jeśli ktoś wywarł jakiś wpływ na gatunek, to na pewno pojawia się w książce. Nie wymienię wszystkich wywiadów, ale wspomnę o tym, że pojawiają się tu rozmowy z Ronem Gilbertem, Timem Schaferem, Kenem Williamsem czy Alem Lowe.

Wywiady są całkiem długie i pojawia się w nich sporo informacji na temat gier i osób odpowiadających za ich powstanie. Jim Walls tłumaczy na przykład jak jego kariera w policji została przemieniona w projektowanie gier dla Sierra. Z kolei Simon Woodroofe opowiada o inspiracjach stojących za Simon the Sorcerer. Wywiady są ciekawe i zawierają sporo bardzo wartościowych informacji i ciekawostek, które zainteresują nie tylko fanów point and click, ale także wszystkie inne osoby ciekawe procesu tworzenia i tego jak powstają gry wideo.

Warto także wspomnieć o polskiej sekcji książki. Mamy tutaj historię rozwoju gatunku w naszym kraju, która jest równie fascynująca, co zdarzenia w Ameryce. Świetnie ukazane jest to w wywiadach z rodzimymi twórcami takimi jak Adrian Chmierlarz, Roland Pantoła czy Jarosław Łojewski i Piotr Kulkiewcz. Ta część książki jest dla mnie niezwykle fascynująca, bo często zapominamy o wczesnych latach i grach wideo z naszego kraju. Czytając kolejne strony i czytając wywiady, przypomniałem sobie produkcje, w które kiedyś grałem i takie, które widziałem w reklamach i materiałach z różnych czasopism wydawanych wieki. Temu. Tutaj była prawdziwa nostalgia i gdy zobaczyłem ilustracje z produkcji takich jak A.D 2044 czy Wacki, to od razu przeniosłem się do lat młodości, gdy gry wideo otaczała magia i pewna tajemniczość.
Wydaje mi się, że to, co Almanach: Gry przygodowe Point and Click robi naprawdę dobrze to połączenie kilku rodzajów książek. Ta pozycja nadaje się idealnie jako zbiór wywiadów z twórcami gier, krótka historia gatunku i swego rodzaju galeria ciekawych produkcji point and click. Dzięki temu jest to tytuł dosyć uniwersalny o sporej grupie potencjalnych odbiorców. Nie trzeba siedzieć głęboko w gatunku gier przygodowych, by znaleźć tutaj coś ciekawego i wartego uwagi. To spory atut książki, chociaż osobiście nie miałbym nic przeciwko jeszcze głębszemu zanurzeniu w bardziej niszowe i dziwne tytuły. W każdym razie taki format sprawdza się bardzo dobrze i z chęcią zobaczyłbym więcej podobnych pozycji czy to o RPG, strategiach czy horrorach.

Almanach: Gry przygodowe Point and Click wygląda świetnie i bardzo ładnie prezentuje się na półce. To naprawdę masywny tom wykonany z wielką starannością, dzięki czemu książka nadaje się nawet jako taki zacny coffee table book do położenia przed gośćmi. Spore, przyciągajcie oczy grafiki i ogólny styl sprawiają, że tytuł idealnie się do tego nadaje.

Mogę śmiało napisać, ze Almanach: Gry przygodowe Point and Click to taka perełka godna polecenia. Książka jest pełna ciekawych informacji, wygląda świetnie i jest takim super hołdem w stronę gatunku, który swoje najlepsze czasy ma już za sobą. Tutaj każda strona jest przesiąknięta miłością do point and click i trudno tego nie docenić. Jak dla mnie Almanach: Gry przygodowe Point and Click to must have dla fanów point and click i osób, które lubują się w tematyce gier wideo.

https://www.instagram.com/danteveli

Gry przygodowe typu point and click najlepsze lat już dawno mają za sobą. Złota era tych cudownych produkcji minęła dekady temu i gatunek odszedł w cień, ustępując miejsca innym typom produkcji. Można powiedzieć, że taka jest kolej rzeczy i każdy rodzaj gier ma swoje pięć minut. Na szczęście nie jest tak, że gry przygodowe point and click nie wychodzą już wcale. Do tego...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Posiadam
    5
  • Przeczytane
    5
  • Chcę przeczytać
    4
  • Teraz czytam
    2
  • Gry
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki ALMANACH: GRY PRZYGODOWE POINT AND CLICK


Podobne książki

Przeczytaj także