Cukier krzepi. Propaganda konsumpcji cukru w Polsce w latach 1925–1932
Wydawnictwo: Instytut Pamięci Narodowej historia
192 str. 3 godz. 12 min.
- Kategoria:
- historia
- Tytuł oryginału:
- Cukier krzepi. Propaganda konsumpcji cukru w Polsce w latach 1925–1932
- Wydawnictwo:
- Instytut Pamięci Narodowej
- Data wydania:
- 2020-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-01-01
- Liczba stron:
- 192
- Czas czytania
- 3 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380989610
Publikacja analizuje kampanię propagującą konsumpcję cukru z lat 1925–1932. Podejmuje wiele wątków badawczych, m.in z dziedziny historii mediów i reklamy, historii gospodarczej, a także historii jedzenia. Głównym celem badań było odtworzenie przebiegu kampanii propagandowej cukrowników na tle społeczno-kulturowej historii samego cukru – jego znaczenia w kontekście społecznym, gospodarczym, a także nauki o żywieniu człowieka.
Książka nagrodzona w konkursie im. Władysława Pobóg-Malinowskiego na Najlepszy Debiut Historyczny Roku.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 3
- 2
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Cukier krzepi. Propaganda konsumpcji cukru w Polsce w latach 1925–1932
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Nietypowa książka, z dziedziny historii, oprowadzająca czytelnika po działaniach jakie podjęto w dwudziestoleciu międzywojennym by promować spożycie cukru.
Dziś cukier passy dobrej nie ma. Wskazuje się powszechnie na jego złe skutki w diecie człowieka. Inaczej sprawa wyglądała w realiach II RP gdy białego składnika na stołach jak na lekarstwo było.
Autorka prezentuje nam jakie działania podjęli producenci cukry by zwiększyć sprzedaż swojego wyrobu. Jakich technik reklamowych użyto by zachęcić i zmienić przyzwyczajenia społeczeństwa polskiego. Za pomocą jakich środków przekazu docierano do odbiorcy. Jest to o tyle interesujące, że dziś w świecie wszędobylskiej reklamy nie zdajemy sobie sprawy, że jej początki nie są tak odległe w czasie jakbyśmy chcieli wierzyć, a zarazem sposób jej prezentacji niewiele się zmienił w stosunku do pierwowzoru.
Książka pisana lekkim piórem mająca ponadto charakter popularnonaukowy jest idealna dla czytelnika chcącego poszerzyć swoją wiedzę o mało znanym temacie (tego typu zagadnienia nigdy nie będą się cieszyć większą poczytnością, zawsze będą niszowe),a zarazem nie pretendującego do bycia ekspertem.
Gorąco polecam.
Nietypowa książka, z dziedziny historii, oprowadzająca czytelnika po działaniach jakie podjęto w dwudziestoleciu międzywojennym by promować spożycie cukru.
więcej Pokaż mimo toDziś cukier passy dobrej nie ma. Wskazuje się powszechnie na jego złe skutki w diecie człowieka. Inaczej sprawa wyglądała w realiach II RP gdy białego składnika na stołach jak na lekarstwo było.
Autorka prezentuje nam...