Edukacja w pikselach. Gry komputerowe w procesie kształcenia
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Edukacja w pikselach. Gry komputerowe w procesie kształcenia
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe KATEDRA
- Data wydania:
- 2016-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2016-01-01
- Liczba stron:
- 165
- Czas czytania
- 2 godz. 45 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788365155443
- Tagi:
- Gry komputerowe Pedagogika Socjologia Medioznawstwo
Publikacja dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
„Gry komputerowe i wirtualny świat, który kreują, stają się symbolem nieuchronnych zmian modyfikujących aktywność ich użytkowników, zwłaszcza dzieci i młodzieży. Książka ta w udany sposób wpisuje się w nurt podejmowanych na przestrzeni ostatnich lat analiz problematyki oddziaływania mediów cyfrowych na funkcjonowanie jednostki, jak również zjawiska wsparcia edukacyjnego z ich wykorzystaniem. […] Można mieć nadzieję, że wzbogaci ona pozycje literaturowe dostępne na rynku wydawniczym o nową perspektywę postrzegania gier komputerowych, analizowanych zwłaszcza na płaszczyźnie edukacyjnej. Przyczynić się może także do lepszego unaocznienia olbrzymiego potencjału edukacyjnego tkwiącego w grach komputerowych oraz przełamania stereotypowego postrzegania tej formy cyfrowej rozrywki wśród nauczycieli”.
dr hab. Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
Karol Kowalczuk – doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki, asystent w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Autor kilkudziesięciu publikacji. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki szerokiego zastosowania technologii cyfrowych w procesie kształcenia. W szczególności zaś wykorzystania potencjału komercyjnych gier komputerowych w procesie edukacyjnym jako innowacyjnego narzędzia dydaktycznego.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Edukacja w pikselach. Gry komputerowe w procesie kształcenia
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Szukając materiałów do licencjatu, natrafiłem na tę niewielką książeczkę, której tematyka przynajmniej pokrewnie przystaje do tematu mojej pracy. Jak w tytule, ma ona podejmować tematykę wykorzystywania gier w procesie kształcenia.
I, rzecz jasna, podejmuje, choć może nie z tak dobrym skutkiem, jakbym tego chciał. Pierwszą rzeczą, która rzuciła mi się w oczy podczas czytania, było całe mnóstwo przypisów i odniesień do prac naukowych i popularnonaukowych (choćby do książki Krzysztofa Gonciarza). I nie byłoby to takie złe, w końcu taki urok tego gatunku, jednak… zdaje mi się, że przypisy te były tu wstawiane na siłę. W niektórych miejscach trudno o akapit, który by się bez nich obył, zwłaszcza we wstępie. Tym bardziej że są to przypisy dotyczące najbardziej podstawowych rzeczy.
I przy podstawowych rzeczach na chwilę zostanę. Autor bardzo często powtarza to, co średnio wykwalifikowany pedagog powie bez zastanowienia: że gdy nie są takie złe, że trzeba je zrozumieć, a nie z nimi walczyć, że można wykorzystać je na niektórych zajęciach i zainteresować w ten sposób uczniów. I można to uznać za streszczenie tej pozycji.
Autorskie badania zamieszczone w książce nie wnoszą do dyskursu nic nowego i odpowiadają na pytania typu: „co nauczyciele sądzą o grach komputerowych?”, zamiast podejmować wątki w stylu: „w jaki sposób wykorzystać je w nauce?”. I choć mamy tu trochę teorii na temat tego, jak to zrobić (okraszonej stwierdzeniami pokroju: „nauczyciel powinien być rzetelny i znać się na komputerze”),jedyny realny przykład wykorzystania gier w trakcie zajęć w szkole lub pracy domowej pojawia się na końcu i dotyczy gry „Emergency” – czyli swoistego symulatora straży pożarnej.
Podsumowując, nie jest to pozycja wybitna. Z pewnością nie wnosi nic nowego, a jedynie przemawia za tym, co już powszechnie wiadomo. Jeśli jakiś nauczyciel szuka sposobu na to, by urozmaicić swoje zajęcia, tutaj go nie znajdzie. Cztery na dziesięć gwiazdek.
Szukając materiałów do licencjatu, natrafiłem na tę niewielką książeczkę, której tematyka przynajmniej pokrewnie przystaje do tematu mojej pracy. Jak w tytule, ma ona podejmować tematykę wykorzystywania gier w procesie kształcenia.
więcej Pokaż mimo toI, rzecz jasna, podejmuje, choć może nie z tak dobrym skutkiem, jakbym tego chciał. Pierwszą rzeczą, która rzuciła mi się w oczy podczas...