Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2019-01-08
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-01-08
- Liczba stron:
- 272
- Czas czytania
- 4 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328347403
- Tłumacz:
- Krzysztof Krzyżanowski
- Tagi:
- wizualizacja danych
Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie.
Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych. Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach ("lekcjach"). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż. Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji "krok po kroku", opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania.
Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej:
Zrozumienie kontekstu.
Wybór odpowiedniego wykresu.
Eliminacja śmieci.
Kierowanie uwagą odbiorców.
Myślenie niczym projektant.
Przedstawianie historii.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 111
- 65
- 20
- 11
- 4
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Bardzo dobra książka dla początkujących. Napisana prosto, z wieloma przykładami, studiami przypadków i podsumowaniami. Nie polecam jednak czytelnikowi, który już cokolwiek innego w temacie wizualizacji czytał, bo pewnie nie znajdzie tu nic nowego.
Bardzo dobra książka dla początkujących. Napisana prosto, z wieloma przykładami, studiami przypadków i podsumowaniami. Nie polecam jednak czytelnikowi, który już cokolwiek innego w temacie wizualizacji czytał, bo pewnie nie znajdzie tu nic nowego.
Pokaż mimo toBardzo dobra pozycja dla osób tworzących raporty, wizualizujących dane.
Wiele wskazówek przedstawionych w bardzo przystępny sposób, popartych przykładami.
W trakcie czytania na bieżąco wprowadzałem zmiany w swoich raportach, a efekty bardzo mi się podobają (myślę, że odbiorcom raportu również przypadną do gustu).
Bardzo dobra pozycja dla osób tworzących raporty, wizualizujących dane.
Pokaż mimo toWiele wskazówek przedstawionych w bardzo przystępny sposób, popartych przykładami.
W trakcie czytania na bieżąco wprowadzałem zmiany w swoich raportach, a efekty bardzo mi się podobają (myślę, że odbiorcom raportu również przypadną do gustu).
Książka zawiera parę wartościowych uwag dotyczących prezentacji danych, jednak jak na kogoś, kto ma uczyć opowiadania historii, autorka nie ma absolutnie polotu w pisaniu. Styl pisania jest ociężały, do bólu amerykański, pełen banałów ("Przyglądanie się udanym materiałom wizualnym i analizowanie decyzji projektowych podjętych podczas ich przygotowywania może być dla nas źródłem cennej wiedzy"). Poziom wyjaśniania jest na poziomie wczesnego liceum. Naprawdę nie trzeba wszystkiego powtarzać po 4 razy, a każdy rozdział nie musi mieć podsumowania jak z podręcznika szkolnego. Do tego autorka niejako narzuca swój skrajnie minimalistyczny sposób przedstawiania danych, np. zakazuje stosowania wykresów kołowych. A właśnie, że będę. No i nie obyło się bez tradycyjnej autopromocji ("Wyjątkowe uzdolnienia Cole były przez nią rozwijane przez ostatnich kilkanaście lat"). Podsumowując, książka może pomóc poprawić sposób prezentacji danych, ale przebrnąć przez to jest trudno. Jeśli ktoś ma mało czasu, to polecam przejść od razu do przykładów, a resztę sobie odpuścić.
Książka zawiera parę wartościowych uwag dotyczących prezentacji danych, jednak jak na kogoś, kto ma uczyć opowiadania historii, autorka nie ma absolutnie polotu w pisaniu. Styl pisania jest ociężały, do bólu amerykański, pełen banałów ("Przyglądanie się udanym materiałom wizualnym i analizowanie decyzji projektowych podjętych podczas ich przygotowywania może być dla nas...
więcej Pokaż mimo toInteresująca książka, która uczy tworzenia ładnych, estetycznych i treściwych wykresów, a także wykorzystania ich do przeprowadzania prezentacji.
Dobrze przeprowadzona narracja, rozbicie nauki na poszczególne elementy oraz zawarcie wielu pozytywnych i negatywnych przykładów wraz z analizą. Sporo w niej "oczywistych nieoczywistości" - informacji, które nie wydają się ani trudne, ani skomplikowane, ani nawet specjalnie odkrywcze, ale pewnie niewielu z nas by do nich doszło samemu.
Jestem pewien, że skorzystam z zawartej w tej książce wiedzy oraz że (niestety?) już zawsze będę patrzył na cudze wykresy krytycznym okiem.
Polecam!
Interesująca książka, która uczy tworzenia ładnych, estetycznych i treściwych wykresów, a także wykorzystania ich do przeprowadzania prezentacji.
więcej Pokaż mimo toDobrze przeprowadzona narracja, rozbicie nauki na poszczególne elementy oraz zawarcie wielu pozytywnych i negatywnych przykładów wraz z analizą. Sporo w niej "oczywistych nieoczywistości" - informacji, które nie wydają się ani...
Książka tak banalna, jak większość opinii powyżej 7. :)
Czasami mam wrażenie, że osoby piszące tego typu komentarze są po prostu podstawieni. Są fejkami na potrzeby podbicia ocen.
A jeśli nawet opinie piszą ludzie z prawdziwych kont, to pewne współtworzyli to "dzieło" i szef redakcji / wydawnictwa kazał zadbać o ranking.
Książka tak banalna, jak większość opinii powyżej 7. :)
Pokaż mimo toCzasami mam wrażenie, że osoby piszące tego typu komentarze są po prostu podstawieni. Są fejkami na potrzeby podbicia ocen.
A jeśli nawet opinie piszą ludzie z prawdziwych kont, to pewne współtworzyli to "dzieło" i szef redakcji / wydawnictwa kazał zadbać o ranking.
Książka nie zawiera wiedzy, której brakowałoby profesjonalistom, ale to nie znaczy, że profesjonalista niczego z niej nie wyciągnie. Największą siłą jest tutaj przedstawienie ustrukturyzowanego procesu twórczego i zobrazowanie go naprawdę ciekawymi przykładami. To sprawia, że Storytelling Danych jest zdecydowanie dobrą pozycją dla każdego, kto zawodowo musi komunikować wnioski wynikające z danych.
Autorka nie jest zaawansowana technicznie, a swoje prace przygotowuje w Excelu. Nie jest to jednak zarzut, bo też nie technikalia są tutaj ważne, a wybory stylistyczne i przedstawienie historii. Stąd książka zdecydowanie spełnia swój cel i dostarcza ważnych inspiracji czytelnikowi. Polecam z czystym sumieniem.
Książka nie zawiera wiedzy, której brakowałoby profesjonalistom, ale to nie znaczy, że profesjonalista niczego z niej nie wyciągnie. Największą siłą jest tutaj przedstawienie ustrukturyzowanego procesu twórczego i zobrazowanie go naprawdę ciekawymi przykładami. To sprawia, że Storytelling Danych jest zdecydowanie dobrą pozycją dla każdego, kto zawodowo musi komunikować...
więcej Pokaż mimo toGenialna w swojej prostocie. Od razu chce się zmieniać wszystkie wykresy jakie mamy w prezentacjach. Jasne wskazówki, dobre przykłady, wszystko krok po kroku. Samo mięso bez zbędnego zapychania treścią.
Polecam każdemu kto wizualizuje jakiekolwiek dane, bo widać że raczej z tym u nas słabo. Zazwyczaj mamy dane, chcemy się pochwalić jak to dużo ich nie zebraliśmy(przecież wykonaliśmy kawał roboty) i chcemy pokazać wszystko, a jak się okazuje nie o to chodzi ;)
Genialna w swojej prostocie. Od razu chce się zmieniać wszystkie wykresy jakie mamy w prezentacjach. Jasne wskazówki, dobre przykłady, wszystko krok po kroku. Samo mięso bez zbędnego zapychania treścią.
więcej Pokaż mimo toPolecam każdemu kto wizualizuje jakiekolwiek dane, bo widać że raczej z tym u nas słabo. Zazwyczaj mamy dane, chcemy się pochwalić jak to dużo ich nie zebraliśmy(przecież...
Świetny prezent dla szefa!
To bardzo wartościowa pozycja, która przyda się każdej osobie prezentującej dane od menagera przez analityka po specjaliste ds. projektów. Wróciłam do niej po kilku latach i nadal udało mi się znależć kilka wartościowych rad odnośnie stylu czy kolorystyki.
Książka jest stosunkowo dostępna w treści, pozbawiona zbędnych technikaliów. Skupia się na podniesieniu istoty przekazu w tworzeniu swojego data story. Autorka zwraca uwagę na wybór odpowiednich wykresów w zależności od danych (choć akurat to nie jest rozwinięte bardzo mocno),ale to co najbardziej mnie ujmuje, stawia kropkę nad i w przypadku po prostu przeciętnych wykresów. Na przykładach pokazuje jak ze zwykłego wykresu słupkowego, zrobić coś co robi profesjonalne wrażenia. Z punktu widzenia kogoś, kto chce by jego produkty analityczne zapadały w pamięć nie tylko treścią ale i formą, to zdecydowanie bardzo dobra lektura.
Spora część przykładów dotyczy prezentowania danych w formie statycznej, domyślnie w jakimś power poincie albo w wydruku podczas spotkania. Autorka nie porusza treści związanych z wizualizacjami interaktywnymi, choć sam tytuł zdaje się sugerować, ze faktycznie może tego nie robić. Jej styl tworzenia jest oszczędny i zachowawczy. Niemniej zasady, które omawia mozna z powodzeniem zastosować do innych sytuacji niż pokazane przez nią.
Cenię dużą ilość praktycznych przykładów, które mogą pomóc osobom początkującym jak i bardziej zaawansowanym.
Świetny prezent dla szefa!
więcej Pokaż mimo toTo bardzo wartościowa pozycja, która przyda się każdej osobie prezentującej dane od menagera przez analityka po specjaliste ds. projektów. Wróciłam do niej po kilku latach i nadal udało mi się znależć kilka wartościowych rad odnośnie stylu czy kolorystyki.
Książka jest stosunkowo dostępna w treści, pozbawiona zbędnych technikaliów. Skupia się na...
Powiem uczciwie - jak dla mnie "Storytelling danych" był książką doskonałą i dokładnie taką jaką oczekiwałam. Wbrew pozorom jest to naprawdę króciutka pozycja, ale tak przemyślana, merytoryczna i praktyczna tak, jak to tylko możliwe.
Nie ma znaczenia czy jesteś rządowym pracownikiem administracyjnym, czy pracujesz dla wielkiej korporacji, czy robisz doktorat - ta książka nauczy Cię tworzyć historię na podstawie Twoich wyników analiz oraz właściwie ją przedstawiać. Cole Nussbaumer Knaflic pisze naprawdę prosto i celnie, a to co przekazuje czytelnikowi podpiera bardzo konkretnymi przykładami.
Ogromnie polecam!
Powiem uczciwie - jak dla mnie "Storytelling danych" był książką doskonałą i dokładnie taką jaką oczekiwałam. Wbrew pozorom jest to naprawdę króciutka pozycja, ale tak przemyślana, merytoryczna i praktyczna tak, jak to tylko możliwe.
więcej Pokaż mimo toNie ma znaczenia czy jesteś rządowym pracownikiem administracyjnym, czy pracujesz dla wielkiej korporacji, czy robisz doktorat - ta książka...
Konkretnie, bez lania wody, z przykładami i szacunkiem do czytelnika. Takie poradniki warto i trzeba wydawać.
Konkretnie, bez lania wody, z przykładami i szacunkiem do czytelnika. Takie poradniki warto i trzeba wydawać.
Pokaż mimo to