Zagubieni w dżungli zagłady

Okładka książki Zagubieni w dżungli zagłady
Tracey Turner Wydawnictwo: Dwukropek literatura młodzieżowa
128 str. 2 godz. 8 min.
Kategoria:
literatura młodzieżowa
Wydawnictwo:
Dwukropek
Data wydania:
2017-06-07
Data 1. wyd. pol.:
2017-06-07
Liczba stron:
128
Czas czytania
2 godz. 8 min.
Język:
polski
ISBN:
9788378745990
Tagi:
gra paragrafowa
Średnia ocen

                6,2 6,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,2 / 10
9 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
571
36

Na półkach:

Grywalizacja, gryfikacja lub gramifikacja to pojęcia przyszłości. Wszystkie one oznaczają wykorzystywanie technik zastosowanych w grach komputerowych, w sytuacjach niebędących grami, by wzmóc zaangażowanie ludzi. Zagubieni w dżungli zagłady Tracey’a Turner’a jest tego przykładem.
Zaczyna się pretensjonalnie - na okładce o wątpliwej estetyce krzyczy hasło: „Przeżyj albo zgiń. Ty decydujesz!”. Format i niskiej jakości papier nie wpływają zachęcająco na czytelnika. Otóż, nic bardziej mylnego. Znacie powiedzenie: „Nie ocenia się książki po okładce”? – niekiedy bywa krzykiem rozpaczy polonistów próbujących nakłonić klasę do przeczytania kolejnej nieciekawej „kobyły”. Otóż w odniesieniu do tej propozycji slogan nabiera aktualności. Jeśli ktokolwiek bowiem da szansę tej książce, nie zawiedzie się. Niepozorna publikacja kryje w sobie opowieść zbudowaną na zasadach gry i już po kilku stronach wprowadzenia wciąga czytelnika w interakcję.
Miejscem akcji jest Amazonia, puszcza. Celem – dotarcie do siedzib ludzkich. Zagrożenia czyhają wszędzie pod postacią krwiożerczych piranii, jadowitych węży, drapieżnych jaguarów oraz anakond, zdolnych do połykania człowieka w całości. Śmiercionośne mogą być również niewystępujące w naszej szerokości geograficznej mrówki pociskowe, których ukąszenie przynosi ból podobny do postrzału. Nie wspominając o niebezpieczeństwach przyrodniczych, takich jak udar cieplny czy brak wody pitnej itp.
Czytelnik funkcjonuje tu na zasadach omnipotencji – może wszystko. To on decyduje co zrobi w danej sytuacji, wybiera z kilku możliwych rozwiązań najbardziej optymalne dla siebie. Zyskuje sprawczość i postanawia, na którą stronę podąży. W tym szaleństwie jest metoda – czytelnik bazując na pozyskanych informacjach musi wywnioskować, które zachowania są wysoce ryzykowne i mogą się zakończyć tragicznym finałem (których zresztą jest bez liku). Jeśli jednak lektura kończy się przedwcześnie, zanim czytelnik dobrnie do pierwszej ostoi człowieka, może powrócić na stronę pierwszą i zacząć zabawę od początku. Niewiedza nie jest tu okolicznością łagodzącą – publikacja zawiera informacje dotyczące zwierząt zamieszkujących Amazonię oraz specyficznych warunków tego regionu. Dzięki temu przyczynia się niewątpliwie do poszerzenia wiedzy geograficznej, biologicznej i botanicznej. Forma książki wymyka się utartym schematom i pozwala na wielokrotną lekturę. Każdy może poczuć się jak Robinson Crusoe, z perspektywy fotela w zacisznym domu. Książka z nurtu literatura dla dzieci i młodzieży zadowoli nawet wybredne gusta dorosłego czytelnika.
Ze względu na oryginalną formę książka to gratka nie tylko dla miłośników literatury podróżniczej. O ile gryfikację można by nazwać wyrafinowaną manipulacją tak Zagubieni w dżungli zagłady to 126 stron naprawdę wciągającej lektury.

Grywalizacja, gryfikacja lub gramifikacja to pojęcia przyszłości. Wszystkie one oznaczają wykorzystywanie technik zastosowanych w grach komputerowych, w sytuacjach niebędących grami, by wzmóc zaangażowanie ludzi. Zagubieni w dżungli zagłady Tracey’a Turner’a jest tego przykładem.
Zaczyna się pretensjonalnie - na okładce o wątpliwej estetyce krzyczy hasło: „Przeżyj albo...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    9
  • Chcę przeczytać
    6
  • Posiadam
    3
  • Czeka na swoją kolej
    1
  • Posiadam
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Zagubieni w dżungli zagłady


Podobne książki

Przeczytaj także