Zero to one

Wydawnictwo: MT Biznes
7,17 (155 ocen i 28 opinii) Zobacz oceny
10
9
9
19
8
34
7
50
6
29
5
8
4
2
3
1
2
0
1
3
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788377469439
liczba stron
220
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Założyciel PayPala o kulisach powstania największych start-upów Wielką tajemnicą naszych czasów jest to, że wciąż istnieją niezbadane obszary i rzeczy jeszcze nie wynalezione. W książce „Zero to One” legendarny przedsiębiorca i inwestor, Peter Thiel, pokazuje, w jaki sposób możemy tworzyć i odkrywać nowe rzeczy. Thiel wychodzi z założenia,...

Założyciel PayPala o kulisach powstania największych start-upów


Wielką tajemnicą naszych czasów jest to, że wciąż istnieją niezbadane
obszary i rzeczy jeszcze nie wynalezione. W książce „Zero to One”
legendarny przedsiębiorca i inwestor, Peter Thiel, pokazuje, w jaki
sposób możemy tworzyć i odkrywać nowe rzeczy.


Thiel wychodzi z założenia, że żyjemy w czasach stagnacji
technologicznej, nawet jeśli nie zawsze to zauważamy, rozpraszani
najnowszymi modelami smartfonów. Informatyka przeżywa gwałtowny rozwój,
ale nie ma żadnego powodu, by ograniczał się on do komputerów lub Doliny
Krzemowej. Postęp można osiągnąć w każdej branży i w każdej dziedzinie
biznesu. Wynika on bowiem z najważniejszej umiejętności, którą każdy
lider musi opanować: umiejętności samodzielnego myślenia.


Kolejny Bill Gates nie stworzy systemu operacyjnego. Następny Larry Page
lub Sergey Brin nie zbuduje wyszukiwarki internetowej. Kopiowanie innych
prowadzi świat od 1 do n, dodając do niego kolejne
elementy czegoś już znanego. Jeśli jednak tworzysz coś całkowicie
nowego, to przechodzisz od 0 do 1. Jutrzejsi mistrzowie nie zwyciężą
dzięki bezwzględnej walce z konkurencją na obecnym rynku – oni uciekną
tej konkurencji, ponieważ ich firmy i pomysły na biznes będą wyjątkowe.


W książce „Zero to One” otrzymujemy optymistyczny obraz przyszłości i
postępu, a także całkowicie nowy sposób myślenia o innowacyjności.
Wszystko zaczyna się od nauki zadawania właściwych pytań – pytań, które
pozwalają odkryć wartość w nieoczekiwanych miejscach.


PETER THIEL jest współzałożycielem PayPala i Palantiru, jako jeden z
pierwszych zainwestował w Facebooka, współfinansował takie firmy jak
SpaceX oraz LinkedIn, założył organizację Thiel Fellowship, która
zachęca młodych ludzi, by zdobywanie wiedzy stawiali ponad formalne
wykształcenie.


BLAKE MASTERS - 2012 roku Blake był studentem Stanford Law School. Wtedy
to jego szczegółowe notatki z zajęć prowadzonych przez Petera z
przedmiotu Computer Science 183: Startup stały się internetową sensacją.
Przed napisaniem, wspólnie z Peterem, książki „Zero to One” Blake był
współzałożycielem Judicata, start-upu zajmującego się badaniem prawa, a
także pracował w Box i  Founders Fund.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (28)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 20
Michał Sykutera | 2019-05-26
Na półkach: Przeczytane

W gruncie rzeczy to dzieło filozoficzne, traktujące o postępie technologicznym.

książek: 25
Piotrek Kołakowski | 2019-03-07
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 07 lutego 2019

Ciekawa książka, miejscami mało konkretna. Kiepski, nie trafione według mnie i nie opierający się na faktach, rozdział o Odnawialnych Źródłach Energii.

Jeden znakomity punkt otwierający oczy: Twórz firmy, które mają szanse być monopolistami, tylko wtedy osiągniesz zyski (nadzwyczajne).

książek: 13
deluke | 2019-01-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 26 stycznia 2019

Książka o funkcjonowaniu firmy. Aby firma mogła zaistnieć, przetrwać i rozwijać się potrzeba kilku czynników, które tutaj zostały opisane. Autorzy nie dają recepty na firmę sukcesu, pomysł i wykonanie muszą być Twoje. Warta przeczytania, nie nastawiaj się jednak na wiele.

książek: 304
Cranter | 2018-08-19
Na półkach: Przeczytane, Biznes, 2018
Przeczytana: 14 sierpnia 2018

Autor przekonał mnie do tego, że monopol w zdrowych dozach jest dobrym zjawiskiem dla rozwoju społeczeństwa i cywilizacji.

Ciekawie przedstawiona wizja naszego współczesnego świata biznesu.

książek: 359
eryk87 | 2018-07-24
Na półkach: Przeczytane

całkiem przyjemna książka, nie ma coachingu więc duży plus za to.
autor pokazuje, że nie można stworzyć dobrej firmy kopiując największych

książek: 798
czytowege | 2018-05-03
Na półkach: Przeczytane, 2018
Przeczytana: 29 kwietnia 2018

Dawno nie zdarzyło mi się już czytać książki niefabularnej napisanej w tak przystępny dla czytelnika sposób. Thiel i Masters stworzyli kawał naprawdę dobrej literatury, która jak mniemam ma zachęcić ludzi do kreatywnego myślenia o tym jak jeszcze można wykorzystać wszelkie technologie XXI wieku. Uważają przy tym, że nie jest to bynajmniej wyschnięte źródło i zamiast skupiać się na dodawaniu bagatelnych wartości i ulepszeń do rzeczy już istniejących (laptopów, smartfonów czy choćby samochodów), warto zacząć od zera i stworzyć coś zupełnie nowego. Uczą nas także jak najlepiej podejść do założenia startupu a także jak absolutnie tego nie robić. Wskazują na najważniejsze elementy, na które świeży przedsiębiorca powinien koniecznie zwrócić uwagę żeby jego firma w ogóle była w stanie przetrwać. Sprowadza też mocno na ziemię marzycieli bez planu, współpracy i wizji, podając przykłady firm które ochoczo rozpoczęły działalność żeby potem odejść w zapomnienie w otoczce skandalu bądź...

książek: 469
Majonia | 2018-04-16
Przeczytana: 22 marca 2018

super dla start-upowców a także dla wszystkich którzy prowadza swój biznes

książek: 365
Patryk Wójcik | 2018-02-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 16 lutego 2018

Ciekawe, trochę idealistyczne podejście do biznesu. Ale właśnie o to chodzi w tej książce. Chodzi o znalezienie różnicy i dojście od 0 do 1. Rozwój nie polega na kopiowaniu, ale całkowitym wywracaniu pewnych założeń do góry nogami.

książek: 65
gzbbdg | 2018-01-09
Na półkach: Przeczytane, High Priority
Przeczytana: styczeń 2018

Książka ma kilka praktycznych porad na temat budowania biznesu ale jej główny cel to raczej zmuszenie do myślenia. Bardzo ciekawy sposób przedstawienia innego spojrzenia na kwestię monopoli i konkurencji. Autor podkreśla wagę planowania. Interesujący opis i wytłumaczenie bański dot-comów oraz green energy.

książek: 369
Duncan | 2017-11-26

Mam spory problem z oceną tej książki. Znajduje się tutaj kilka ciekawych koncepcji, głównie tytułowe "Zero to one" oraz dość ciekawe podejście do np. monopoli. Z drugiej strony gdy ją czytałem to miałem wrażenie czytania akademickiego, nieciekawego opracowania.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
zgłoś błąd zgłoś błąd