Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Widzialne i niewidzialne

Seria: Biblioteka Grozy
Wydawnictwo: C&T Crime & Thriller
6,29 (21 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
9
6
7
5
3
4
1
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788374703253
liczba stron
184
słowa kluczowe
groza, weird fiction
kategoria
horror
język
polski
dodała
Elaine

13 OPOWIEŚCI GROZY Z NAJWYŻSZYM ZNAKIEM JAKOŚCI Edward Frederic Benson (1867-1940) jest autorem kilkudziesięciu opowiadań niesamowitych i w literaturze grozy jego twórczość oceniano bardzo wysoko. Czytelnikowi polskiemu jego teksty znane były dotąd z różnych antologii opowieści z dreszczykiem - łącznie z najsłynniejszym „Pokojem na wieży”. Niniejsza edycja to wybór trzynastu opowieści grozy...

13 OPOWIEŚCI GROZY Z NAJWYŻSZYM ZNAKIEM JAKOŚCI Edward Frederic Benson (1867-1940) jest autorem kilkudziesięciu opowiadań niesamowitych i w literaturze grozy jego twórczość oceniano bardzo wysoko. Czytelnikowi polskiemu jego teksty znane były dotąd z różnych antologii opowieści z dreszczykiem - łącznie z najsłynniejszym „Pokojem na wieży”. Niniejsza edycja to wybór trzynastu opowieści grozy Bensona - tłumaczonych po raz pierwszy na język polski. A za motto do tych historii niech posłużą słowa wyjęte z jednej z nich: „W naszych czasach tak trudno się przestraszyć. Prawie wszystko można wyjaśnić i obliczyć. Obawiamy się głównie nieznanego. Nikt nie wie, czym są duchy, dlaczego się pojawiają i komu...”

 

źródło opisu: Wydawnictwo C&T, 2015

źródło okładki: Wydawnictwo C&T

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 466
Grot | 2015-12-06
Na półkach: Przeczytane

"Noc Gavona" - historia miłosna z nawiązaniem do swego rodzaju nocy Walpurgi. Być może najlepsze opowiadanie w tomiku.

"Śmierć w tumanach kurzu" - samochodowy horror, psychologia, coś jakby nasz Grabiński tylko inny środek komunikacji...

"Gąsienice" - senny koszmar w nawiedzonym pokoju.

"Kocica"- porzucony kochanek w depresji.

"Między światłami" - geografia, solidna niespodziewana groza w końcówce.

" Po drugiej stronie drzwi" - ezoteria, spirytyzm, duchy zbitych.

"Przeklęty dwór" - morderstwo artysty, który zabił żonę i włożył do pieca...

"Tajemnica porcelanowej miseczki" - duch zamordowanej żony dąży ku zemście.

"Ogrodnik" - morderstwo i samobójstwo w domu.

"Pani Anworth" - wampiryczny motyw.

"Szczyt Grozy" - zimowy horror geograficzny. Niestety nie ten poziom artyzmu co "Urok śniegu" Algernona Blackwooda, ale utwór ciekawy, trzymający w napięciu z wartką akcją, szczególnie w drugiej części.

Po wyjątkowo słabym jak na BG tomiku Doyl'a ta książka wydaje się całkiem solidna, choć oczywiście do mistrzowskiego poziomu jednak brakuje. Benson to jakby połączenie Chambersa, Grabińskiego, Lovecrafta i klasycznego ghost - stories zaprawiane ezoterią, zafascynowaniem motywem powracaniem duchów do świata żywych. Dziwie się że nie ma tu prawdopodobnie najsłynniejszego utworu Bensona - "Pokoju na wieży". Na duży plus trzeba zaliczyć nastrojowe, mroczne ilustracje do opowiadań - tego brakowało. Bardzo dobre grafiki, fajnie że znalazła się osoba godnie zastępująca Sobeckiego, Drzycimskiego.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Central Park

"Central Park" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Musso. Świetne zakończenie z elementami romansu. To co mi się spodobało to brak elem...

zgłoś błąd zgłoś błąd