Mała WIELKA zmiana Jak skuteczniej wywierać wpływ

Okładka książki Mała WIELKA zmiana Jak skuteczniej wywierać wpływ
Robert B. CialdiniNoah J. Goldstein Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP) nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
288 str. 4 godz. 48 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
The small big: small changes that spark big influence
Wydawnictwo:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
Data wydania:
2015-10-07
Data 1. wyd. pol.:
2015-10-07
Liczba stron:
288
Czas czytania
4 godz. 48 min.
Język:
polski
ISBN:
9788374896481
Tłumacz:
Agnieszka Cioch
Średnia ocen

                6,7 6,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Świat na TAK!  Zdobywaj przyjaciół, zyskuj pewność siebie i skutecznie przekonuj innych Robert B. Cialdini, Noah Goldstein, Steve Martin
Ocena 6,3
Świat na TAK! ... Robert B. Cialdini,...
Okładka książki TAK! 60 sekretów nauki perswazji. Sztuka przekonywania i wywierania wpływu Robert B. Cialdini, Noah Goldstein, Steve Martin
Ocena 6,8
TAK! 60 sekret... Robert B. Cialdini,...
Okładka książki HBRs 10 Must Reads for New Managers Robert B. Cialdini, Michael D. Watkins, Daniel Goleman, Herminia Ibarra, John P. Kotter, William Oncken Jr., Donald L. Wass
Ocena 7,6
HBRs 10 Must R... Robert B. Cialdini,...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,7 / 10
102 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
442
339

Na półkach: , ,

Książka o wywieraniu wpływu, firmowana sławnym nazwiskiem Cialdiniego. Według mnie jest to pozycja taka sobie, od biedy można przeczytać, ale z drugiej strony trochę żałuję czasu, który jej poświęciłam (chętnie zaprzestałabym lektury mniej więcej w 1/3 książki, ale mam niestety zwyczaj zawsze czytać do końca). Jestem wprawdzie przekonana, że niektóre z przedstawionych w niej małych zmian mogą okazać się użyteczne, ale jedynie dla przedstawicieli biznesu (tymczasem opisy książki sugerują jej przydatność dla każdego). W większości rozwiązania te zwiększają reakcję tylko pewnego procenta badanych. Zatem są to dobre strategie np. dla szefów, zarządzających wieloosobową firmą, bo dają szansę, że jakaś część pracowników zmieni swoje zachowanie. Ale jeśli chcemy w jakimś stopniu wpłynąć na jedną osobę, to trzeba szukać raczej innych sposobów. Omawiając różne strategie, autorzy czasami przytaczają szczegółowe wyniki badań, a czasami tylko stwierdzenia w stylu: "to wprowadziło rzeczywistą zmianę". Rozumiem, że książka nie może się składać z samych liczb, ale albo podajemy dane i rzetelnie je analizujemy, albo opowiadamy anegdotki. Te drugie lepiej się czyta, ale trudno na ich podstawie wyciągać naukowe wnioski. W jednym rozdziale pojawia się zdanie "Jak potwierdzają niepokojące dowody[...]" i nie dowiadujemy się nic więcej o tych dowodach, nie wiemy nawet o co chodzi oprócz tego, że są "niepokojące". Wreszcie gdzieś pod koniec książki w podsumowaniu jednego z badań czytamy: "Okazało się, że - jak to zwykle bywa w dziedzinie wywierania wpływu - wszystko zależy od kontekstu". No Nobla panom za to odkrycie! Oczywiście, że zależy i dlatego nie mogę pojąć, dlaczego autorzy cały czas udają, że przedstawiają prawdy uniwersalne w postaci gotowych rozwiązań, które może od ręki wprowadzić każdy i wszędzie.
Na plus tej książce zaliczam z całą pewnością znaczną liczbę przytoczonych badań (chociaż, jak wspomniałam, niestety czasami niewiele dowiadujemy się o ich wynikach) i eksperymentów, wiele z tych przykładów było naprawdę ciekawych. Brawo dla autorów również za to, że niejednokrotnie podkreślają konieczność etycznego podejścia do wywierania wpływu i ich techniki są niewielkimi manipulacjami, które zawsze mają bazować na faktach i prawdziwych danych. Jak ktoś się interesuje psychologią (ale w sensie hobbystycznym, nie naukowym), to można poczytać, ale poza tym raczej nie polecam.

Książka o wywieraniu wpływu, firmowana sławnym nazwiskiem Cialdiniego. Według mnie jest to pozycja taka sobie, od biedy można przeczytać, ale z drugiej strony trochę żałuję czasu, który jej poświęciłam (chętnie zaprzestałabym lektury mniej więcej w 1/3 książki, ale mam niestety zwyczaj zawsze czytać do końca). Jestem wprawdzie przekonana, że niektóre z przedstawionych w...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    350
  • Przeczytane
    120
  • Posiadam
    34
  • Teraz czytam
    14
  • Psychologia
    7
  • Chcę w prezencie
    6
  • Rozwój osobisty
    4
  • Ulubione
    3
  • Legimi
    3
  • Rozwojowe
    2

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Mała WIELKA zmiana Jak skuteczniej wywierać wpływ


Podobne książki

Przeczytaj także