Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
6,65 (37 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
2
8
4
7
10
6
10
5
5
4
2
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The small big: small changes that spark big influence
data wydania
ISBN
9788374896481
liczba stron
288
język
polski
dodał
Marta

Każdy z nas od czasu do czasu zmuszony jest przekonać kogoś do czegoś – szefa, współpracownika, klienta, partnera, dziecko, sąsiada, a nawet przyjaciela. Sami również nieustannie spotykamy się z próbami wywarcia na nas wpływu przez innych. Co zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel? Jak skutecznie przekonywać? Jaka mała, z pozoru nieistotna, zmiana ułatwi nam uzyskanie lepszego efektu? W swojej...

Każdy z nas od czasu do czasu zmuszony jest przekonać kogoś do czegoś – szefa, współpracownika, klienta, partnera, dziecko, sąsiada, a nawet przyjaciela. Sami również nieustannie spotykamy się z próbami wywarcia na nas wpływu przez innych. Co zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel? Jak skutecznie przekonywać? Jaka mała, z pozoru nieistotna, zmiana ułatwi nam uzyskanie lepszego efektu?
W swojej najnowszej książce Robert B. Cialdini i współautorzy pokazują nam, jak to zrobić, i wyjaśniają, jakie mechanizmy powinniśmy wdrożyć do naszej codziennej komunikacji. Czerpiąc z szeroko zakrojonych badań dotyczących perswazji, prowadzonych w zakresie neurobiologii, psychologii poznawczej, psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej, przedstawiają aktualną wiedzę i praktyczne zalecenia. Co najważniejsze, autorzy proponują wiele małych zmian (ponad 50 przykładów), które przyczyniają się do spektakularnych wyników, odwołując się do głęboko zakorzenionych ludzkich motywacji. Udowadniają, że małe zmiany przynoszą WIELKIE efekty.

Poznaj siłę małych zmian:
• osiągnij zamierzone cele;
• obroń się przed perswazją;
• zbuduj pozytywne i silne relacje;
• skuteczniej wywieraj wpływ na innych.

 

źródło opisu: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015

źródło okładki: www.gwp.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 367
Kokos | 2016-04-13
Przeczytana: 13 kwietnia 2016

Książka o wywieraniu wpływu, firmowana sławnym nazwiskiem Cialdiniego. Według mnie jest to pozycja taka sobie, od biedy można przeczytać, ale z drugiej strony trochę żałuję czasu, który jej poświęciłam (chętnie zaprzestałabym lektury mniej więcej w 1/3 książki, ale mam niestety zwyczaj zawsze czytać do końca). Jestem wprawdzie przekonana, że niektóre z przedstawionych w niej małych zmian mogą okazać się użyteczne, ale jedynie dla przedstawicieli biznesu (tymczasem opisy książki sugerują jej przydatność dla każdego). W większości rozwiązania te zwiększają reakcję tylko pewnego procenta badanych. Zatem są to dobre strategie np. dla szefów, zarządzających wieloosobową firmą, bo dają szansę, że jakaś część pracowników zmieni swoje zachowanie. Ale jeśli chcemy w jakimś stopniu wpłynąć na jedną osobę, to trzeba szukać raczej innych sposobów. Omawiając różne strategie, autorzy czasami przytaczają szczegółowe wyniki badań, a czasami tylko stwierdzenia w stylu: "to wprowadziło rzeczywistą zmianę". Rozumiem, że książka nie może się składać z samych liczb, ale albo podajemy dane i rzetelnie je analizujemy, albo opowiadamy anegdotki. Te drugie lepiej się czyta, ale trudno na ich podstawie wyciągać naukowe wnioski. W jednym rozdziale pojawia się zdanie "Jak potwierdzają niepokojące dowody[...]" i nie dowiadujemy się nic więcej o tych dowodach, nie wiemy nawet o co chodzi oprócz tego, że są "niepokojące". Wreszcie gdzieś pod koniec książki w podsumowaniu jednego z badań czytamy: "Okazało się, że - jak to zwykle bywa w dziedzinie wywierania wpływu - wszystko zależy od kontekstu". No Nobla panom za to odkrycie! Oczywiście, że zależy i dlatego nie mogę pojąć, dlaczego autorzy cały czas udają, że przedstawiają prawdy uniwersalne w postaci gotowych rozwiązań, które może od ręki wprowadzić każdy i wszędzie.
Na plus tej książce zaliczam z całą pewnością znaczną liczbę przytoczonych badań (chociaż, jak wspomniałam, niestety czasami niewiele dowiadujemy się o ich wynikach) i eksperymentów, wiele z tych przykładów było naprawdę ciekawych. Brawo dla autorów również za to, że niejednokrotnie podkreślają konieczność etycznego podejścia do wywierania wpływu i ich techniki są niewielkimi manipulacjami, które zawsze mają bazować na faktach i prawdziwych danych. Jak ktoś się interesuje psychologią (ale w sensie hobbystycznym, nie naukowym), to można poczytać, ale poza tym raczej nie polecam.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Co, jeśli...

,,Co, jeśli...'' to książka dość specyficzna, wywołująca dziwne pytania, na które nie ma odpowiedzi. Dość inaczej mi się ją czytało, dlatego, że główn...

zgłoś błąd zgłoś błąd