Mała WIELKA zmiana Jak skuteczniej wywierać wpływ
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- The small big: small changes that spark big influence
- Wydawnictwo:
- Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
- Data wydania:
- 2015-10-07
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-10-07
- Liczba stron:
- 288
- Czas czytania
- 4 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788374896481
- Tłumacz:
- Agnieszka Cioch
Każdy z nas od czasu do czasu zmuszony jest przekonać kogoś do czegoś – szefa, współpracownika, klienta, partnera, dziecko, sąsiada, a nawet przyjaciela. Sami również nieustannie spotykamy się z próbami wywarcia na nas wpływu przez innych. Co zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel? Jak skutecznie przekonywać? Jaka mała, z pozoru nieistotna, zmiana ułatwi nam uzyskanie lepszego efektu?
W swojej najnowszej książce Robert B. Cialdini i współautorzy pokazują nam, jak to zrobić, i wyjaśniają, jakie mechanizmy powinniśmy wdrożyć do naszej codziennej komunikacji. Czerpiąc z szeroko zakrojonych badań dotyczących perswazji, prowadzonych w zakresie neurobiologii, psychologii poznawczej, psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej, przedstawiają aktualną wiedzę i praktyczne zalecenia. Co najważniejsze, autorzy proponują wiele małych zmian (ponad 50 przykładów), które przyczyniają się do spektakularnych wyników, odwołując się do głęboko zakorzenionych ludzkich motywacji. Udowadniają, że małe zmiany przynoszą WIELKIE efekty.
Poznaj siłę małych zmian:
• osiągnij zamierzone cele;
• obroń się przed perswazją;
• zbuduj pozytywne i silne relacje;
• skuteczniej wywieraj wpływ na innych.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 350
- 120
- 34
- 14
- 7
- 6
- 4
- 3
- 3
- 2
Opinia
Książka o wywieraniu wpływu, firmowana sławnym nazwiskiem Cialdiniego. Według mnie jest to pozycja taka sobie, od biedy można przeczytać, ale z drugiej strony trochę żałuję czasu, który jej poświęciłam (chętnie zaprzestałabym lektury mniej więcej w 1/3 książki, ale mam niestety zwyczaj zawsze czytać do końca). Jestem wprawdzie przekonana, że niektóre z przedstawionych w niej małych zmian mogą okazać się użyteczne, ale jedynie dla przedstawicieli biznesu (tymczasem opisy książki sugerują jej przydatność dla każdego). W większości rozwiązania te zwiększają reakcję tylko pewnego procenta badanych. Zatem są to dobre strategie np. dla szefów, zarządzających wieloosobową firmą, bo dają szansę, że jakaś część pracowników zmieni swoje zachowanie. Ale jeśli chcemy w jakimś stopniu wpłynąć na jedną osobę, to trzeba szukać raczej innych sposobów. Omawiając różne strategie, autorzy czasami przytaczają szczegółowe wyniki badań, a czasami tylko stwierdzenia w stylu: "to wprowadziło rzeczywistą zmianę". Rozumiem, że książka nie może się składać z samych liczb, ale albo podajemy dane i rzetelnie je analizujemy, albo opowiadamy anegdotki. Te drugie lepiej się czyta, ale trudno na ich podstawie wyciągać naukowe wnioski. W jednym rozdziale pojawia się zdanie "Jak potwierdzają niepokojące dowody[...]" i nie dowiadujemy się nic więcej o tych dowodach, nie wiemy nawet o co chodzi oprócz tego, że są "niepokojące". Wreszcie gdzieś pod koniec książki w podsumowaniu jednego z badań czytamy: "Okazało się, że - jak to zwykle bywa w dziedzinie wywierania wpływu - wszystko zależy od kontekstu". No Nobla panom za to odkrycie! Oczywiście, że zależy i dlatego nie mogę pojąć, dlaczego autorzy cały czas udają, że przedstawiają prawdy uniwersalne w postaci gotowych rozwiązań, które może od ręki wprowadzić każdy i wszędzie.
Na plus tej książce zaliczam z całą pewnością znaczną liczbę przytoczonych badań (chociaż, jak wspomniałam, niestety czasami niewiele dowiadujemy się o ich wynikach) i eksperymentów, wiele z tych przykładów było naprawdę ciekawych. Brawo dla autorów również za to, że niejednokrotnie podkreślają konieczność etycznego podejścia do wywierania wpływu i ich techniki są niewielkimi manipulacjami, które zawsze mają bazować na faktach i prawdziwych danych. Jak ktoś się interesuje psychologią (ale w sensie hobbystycznym, nie naukowym), to można poczytać, ale poza tym raczej nie polecam.
Książka o wywieraniu wpływu, firmowana sławnym nazwiskiem Cialdiniego. Według mnie jest to pozycja taka sobie, od biedy można przeczytać, ale z drugiej strony trochę żałuję czasu, który jej poświęciłam (chętnie zaprzestałabym lektury mniej więcej w 1/3 książki, ale mam niestety zwyczaj zawsze czytać do końca). Jestem wprawdzie przekonana, że niektóre z przedstawionych w...
więcej Pokaż mimo to