Endgame. Wezwanie

Okładka książki Endgame. Wezwanie James Frey
Logo Lubimyczytac Patronat
Logo Lubimyczytac Patronat
Okładka książki Endgame. Wezwanie
James Frey Wydawnictwo: Sine Qua Non Cykl: Endgame (tom 1) Seria: Imaginatio [SQN] fantasy, science fiction
512 str. 8 godz. 32 min.
Kategoria:
fantasy, science fiction
Cykl:
Endgame (tom 1)
Seria:
Imaginatio [SQN]
Tytuł oryginału:
Endgame: The Calling
Wydawnictwo:
Sine Qua Non
Data wydania:
2014-10-07
Data 1. wyd. pol.:
2014-10-07
Data 1. wydania:
2014-10-07
Liczba stron:
512
Czas czytania
8 godz. 32 min.
Język:
polski
ISBN:
9788379242511
Tłumacz:
Bartosz Czartoryski
Tagi:
Bartosz Czartoryski literatura amerykańska

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oficjalne recenzje i

W Grze Ostatecznej stawką jest przyszłość świata



2801 258 91

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
1226 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
804
429

Na półkach:

Kiedy w Ziemię uderza seria meteorytów, tylko nieliczni wiedzą, że oznacza to wezwanie do gry. Dwanaścioro reprezentantów, w żyłach których płynie krew starożytnych cywilizacji stanie do walki na śmierć i życie. Wybrani nastolatkowie pomiędzy 13 a 20 rokiem życia to specjalnie wyszkoleni Gracze, ich planszą jest cały świat, a stawką - losy ludu, do którego należą. Zadaniem Graczy jest znalezienie wskazówek prowadzących do trzech kluczy, które otwierają drzwi do zwycięstwa.

Historia zawarta w tej książce jest przeciętna, choć opis fabuły niekoniecznie na to wskazuje. Tylko momentami trzyma w napięciu i wciąga czytelnika, bo to wszystko już gdzieś było. Ot, choćby w Igrzyskach śmierci, bo sam koncept jest bardzo podobny – kilkanaścioro dzieciaków reprezentujących cywilizacje/dystrykty walczy na arenie (w przypadku Endgame areną jest cały świat) o własne życie. Bohaterowie nie zachwycają, bo zdaje się, że autorzy postawili na akcję zamiast na zgłębianie ich psychiki, co skutkuje tym, że nie wywołują żadnych emocji w czytelniku. Mamy za to pościgi samochodowe, strzelaninę i efektowne sceny walki na tle starożytnych budowli, co akurat bardzo mi się podobało. Razi niestety naiwność i mocno naciągane sytuacje. O tym, że toczy się gra wiedzą tylko Gracze, a tymczasem bez konsekwencji kradną samochody, zabijają cywilów, którzy przypadkowo wejdą im w drogę czy przekraczają granice kolejnych państw. To wszystko jest za proste, brakuje tej książce wiarygodności, w dodatku należy pamiętać, że mówimy o bohaterach poniżej 20 roku życia.

I tak by sobie Endgame utonęło w morzu przeciętności, gdyby nie drobny szczegół. To nie tylko książka, to także gra – również dla czytelników. Na kartach powieści znajduje się mnóstwo łamigłówek i zagadek, których rozwiązanie rzekomo prowadzi do nagrody w postaci 500 000 dolarów amerykańskich. To, co mnie się w tych zagadkach najbardziej podobało, to enigmatyczne zdania oznaczone przypisami, które zostały przyporządkowane do konkretnych linków – po ich wpisaniu w wyszukiwarkę trafimy najczęściej do różnych zakątków świata za pomocą Google Maps, ale nie tylko. Problemem jest brak strony internetowej, która zbierałaby wszystkie linki do kupy, bo przepisywanie ich ręcznie za każdym razem jest naprawdę bardzo męczące i wybija z rytmu czytania. Chociaż pomysł z zaangażowaniem czytelników szalenie mi się spodobał to nie zmienia to faktu, że gdyby nie ta cała multimedialna otoczka, treść by się nie obroniła.

Jako fanka wszelkiego rodzaju łamigłówek z całego serca kibicuję temu projektowi i będę wyczekiwać kolejnych części. Szkoda tylko, że tworzenie nowej formy rozrywki całkiem pochłonęło autorów i ucierpiała na tym fabuła. Mam nadzieję, że w kolejnych tomach Frey i Johnson-Shelton poświęcą trochę więcej czasu i dopracują książkę pod tym kątem, by również treść była więcej niż przeciętna.

Kiedy w Ziemię uderza seria meteorytów, tylko nieliczni wiedzą, że oznacza to wezwanie do gry. Dwanaścioro reprezentantów, w żyłach których płynie krew starożytnych cywilizacji stanie do walki na śmierć i życie. Wybrani nastolatkowie pomiędzy 13 a 20 rokiem życia to specjalnie wyszkoleni Gracze, ich planszą jest cały świat, a stawką - losy ludu, do którego należą. Zadaniem...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    2 422
  • Przeczytane
    1 564
  • Posiadam
    916
  • Ulubione
    90
  • Teraz czytam
    84
  • Chcę w prezencie
    37
  • Fantastyka
    24
  • 2018
    22
  • 2015
    18
  • 2017
    18

Cytaty

Więcej
James Frey Endgame. Wezwanie Zobacz więcej
James Frey Endgame. Wezwanie Zobacz więcej
James Frey Endgame. Wezwanie Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także