Dzieci i młodzież w procesie kształtowania postaw kulturowych
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2012-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-01-01
- Liczba stron:
- 208
- Czas czytania
- 3 godz. 28 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-7587-531-7
- Tagi:
- dzieci dziecko wychowanie pedagogika kultura nauka o kulturze
Książka ta została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Podobnie jak poprzednia publikacja – zawiera ona wprowadzenia przedstawiające teoretyczne tło propozycji metodycznych, a następnie scenariusze zajęć. Motywami przewodnimi są kwestie tożsamości, wprowadzanie w świat różnych kultur, prawidłowości rozwojowe oraz działania kształcące i wychowawcze.
Na metodyczną część książki składają się głównie scenariusze zajęć opracowane przez nauczycieli – słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ – oraz przez studentów (w części także nauczycieli) kierunku pedagogika na tym wydziale.
Scenariusze były poddawane praktycznej weryfikacji i ewaluacji. We wszystkich uwzględniono podobne elementy – poczynając od celów zajęć, poprzez propozycje metod i form zajęć, pomocy dydaktycznych, przebieg zajęć – na (w większości) wykorzystanej literaturze kończąc. Do wielu scenariuszy dołączono wzory zabaw, gier i innych pomocy.
W sumie powstało oryginalne opracowanie teoretyczno-metodyczne, będące wynikiem współpracy pracowników akademickich, nauczycieli i studentów. Rozważania teoretyczne i propozycje metodyczne dotyczą wybranych, kluczowych kategorii pojęciowych i zagadnień właściwych edukacji w gimnazjum i w szkołach ponadgimnazjalnych, a związanych z wielokulturowością i towarzyszącymi jej zjawiskami – pożądanymi i niepożądanymi. Propozycje metodyczne są stosunkowo bogate w warstwie informacyjno-poznawczej, a jednocześnie sprzyjają aktywności uczniów i dają okazję do przeżyć – składając się na wielostronny proces kształcenia i wychowania.
Pragniemy zwrócić szczególną uwagę Czytelników na te wątki proponowanych zajęć, które nie tylko sprzyjają podejściu właściwemu edukacji wielokulturowej – ukazującej różne kultury, ale także są właściwe edukacji międzykulturowej – zachęcającej do otwartości na Innych i ich kultury, do poznawania i – co więcej – korzystania z dorobku innych kultur, wzajemnego wzbogacania kultury własnej grupy i innych kultur.
Zbiór ten zatem przygotowano jako teoretyczno-metodyczną pomoc dla zainteresowanych nauczycieli. Poszczególne propozycje można traktować jako gotowe wzory zajęć, można również znaleźć w nich inspiracje do tworzenia własnych projektów czy modyfikacji odpowiednich w określonych warunkach i sytuacjach edukacyjnych. Będziemy – wraz z autorami opracowań teoretycznych oraz propozycji metodycznych – radzi, jeżeli Czytelnicy skorzystają z tych możliwości.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Dzieci i młodzież w procesie kształtowania postaw kulturowych
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
WOKÓŁ EDUKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ
Z recenzji wydawniczej: „Edukacja wielo- i międzykulturowa jako zadanie, opierając się na systemie założeń teoretycznych, wymaga równocześnie wsparcia metodycznego. Dlatego działający od lat zespół badaczy opracował swoisty przewodnik adresowany do zaangażowanych w edukację nauczycieli. […]
Publikacja wyraźnie wskazuje na znaczenie uczestnictwa młodzieży gimnazjalnej i licealnej w różnych kręgach kulturowych, a zarazem podkreśla rolę procesu kształtowania się tożsamości w tym okresie życia. Na uwagę zasługuje koncepcja książki jako uporządkowanych zestawów scenariuszy zajęć opartych na udostępnionych odbiorcy założeniach teoretycznych. Dzięki temu korzystający z niej nauczyciele i wychowawcy uzyskują możliwości modyfikowania propozycji metodycznych stosownie do lokalnych uwarunkowań i okoliczności. Praca nie uzależnia więc pedagogów praktyków od proponowanych rozwiązań, lecz otwiera im perspektywy własnych, autorskich działań inspirowanych zamieszczonymi scenariuszami. […]
Publikacja popularyzuje wśród pedagogów praktyków wartościową dydaktycznie i wychowawczo ideę kształcenia wielostronnego. Przyczynia się także do doskonalenia praktyki edukacji wielo- i międzykulturowej przez ukazanie jej różnorodnych, atrakcyjnych dla młodzieży form”.
Oficyna Wydawnicza Impuls http://impulsoficyna.com.pl/recenzje/dzieci-i-mlodziez-w-procesie-ksztaltowania-postaw-kulturowych,1371.html
WOKÓŁ EDUKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ
więcej Pokaż mimo toZ recenzji wydawniczej: „Edukacja wielo- i międzykulturowa jako zadanie, opierając się na systemie założeń teoretycznych, wymaga równocześnie wsparcia metodycznego. Dlatego działający od lat zespół badaczy opracował swoisty przewodnik adresowany do zaangażowanych w edukację nauczycieli. […]
Publikacja wyraźnie wskazuje na znaczenie...