Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Tytuł oryginału:
- Vector Basic Training: A Systematic Creative Process for Building Precision Vector Artwork (Voices That Matter)
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2012-02-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-02-01
- Liczba stron:
- 248
- Czas czytania
- 4 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324636327
- Tłumacz:
- Joanna Pasek
- Tagi:
- grafika informatyka
Gdy przygotowujesz obraz, masz do wyboru dwa rozwiązania: zastosowanie grafiki rastrowej lub wektorowej. Ta pierwsza sprawdza się tam, gdzie wymagana jest fotorealistyczna dokładność. Natomiast jeżeli chcesz stworzyć obraz, który będzie łatwy w skalowaniu oraz obróbce (bezstratnej!) i nie sprawi kłopotów podczas wycinania na ploterze, grafika wektorowa spełni Twoje oczekiwania. Sprawdza się ona wyśmienicie przy projektowaniu logotypów, znaków, planów i schematów. Stosują ją też autorzy ilustracji i komiksów. Warto poznać jej potencjał!
Dzięki niniejszej książce uczynisz to szybko i przyjemnie. Nie skupia się ona na kolejnych funkcjach narzędzia Adobe Illustrator, lecz omawia, jak radzić sobie w typowych sytuacjach i rozwiązywać codzienne problemy. W trakcie lektury poznasz trochę podstaw matematycznych związanych z grafiką wektorową oraz naczelne zasady projektowania i tworzenia koncepcji. Ponadto nauczysz się wybierać dobre miejsca dla podstawowych punktów oraz budować złożone kształty. Dowiesz się, jak wykorzystać warstwy, rozpoznawać objawy wizualnego napięcia i pozbyć się złych nawyków w codziennej pracy. Książka jest idealną pozycją dla każdego grafika oraz osób chcących rozpocząć przygodę z wektorami.
Baczność, projektanci! I zdejmijcie z twarzy te ironiczne uśmieszki! Pora wziąć się serio do roboty. Za długo się wylegiwaliście, myśląc, że oprogramowanie wszystko za Was zrobi. Ta książka NIE objaśni Wam działania każdego narzędzia i polecenia w Adobe Illustratorze. Pokaże Wam jednak, jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i precyzyjnie je skonstruować w formie wektorowej, posługując się sprytnymi metodami opisanymi przez autora.
W książce "Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe" znany ilustrator, Von Glitschka prezentuje systematyczny proces tworzenia grafik wektorowych, którego opanowanie stanowi o różnicy między profesjonalistami a nieudolnymi amatorami w branży graficznej. Pokazuje, jak wykorzystać rysunkowe zdolności do tworzenia kształtów, jak konstruować eleganckie, pełne gracji krzywe i jak pieczołowicie rozmieszczać punkty kontrolne w każdym wykonywanym projekcie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 82
- 54
- 31
- 5
- 5
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
Opinia
To jest bardzo zabawna sprawa z tym poradnikiem. Bo z jednej strony mam wrażenie, że autor mówi do mnie jak do człowieka, który o tych wektorach to niezbyt wiele wie. Coś tam kreski jakieś, kiedyś był Bezier, fajne rzeczy, synku. A zaraz po tym mówi mi, że no wiesz XtreamPath zajebista sprawa. 140$. Pluginy, symetria, symetria, bądź własnym dyrektorem artystycznym, metoda zegarowa, napięcie.
Książka jest bardziej skierowana do kogoś, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z wektorami. Innymi słowy: W ciemno kupił AI czy tam Corela. Co do wersji CS6 oczywiście było totalną abstrakcją. CC to zmienia i ta książka znajduje realna zastosowanie. Faktycznie jest to kontent bardziej ideowy, z najbardziej pożytecznymi radami opierającymi się na maksymalnych ogólnikach w stylu: Czasem symetria jest fajna. I okay, to jest naprawdę niezłą pozycja dla kogoś, kto naprawdę siada może nasty raz przed AI i potrzebuje jakiegoś zaplecza. Tylko powinien się również przygotować na szok. Autor nie podaje Ci przykładów, w których profesjonalne umiejętności rysownika nie byłyby potrzebne.
Z jednej strony to dobrze, że książka uświadamia jak bardzo głębokie to wody, a z drugiej tych, którzy chcieli zacząć od robienia prostych logo może zniechęcić. Ja jako człowiek, który z AI i Corelem pracuje od ponad roku nie dowiedziałem się niczego nowego, na co sam w trakcie tych 12 miesięcy nie wpadłem. A trzeba jeszcze do tego dodać okrutne suchary, bezbekizm i powtarzanie przez autora pewnych oczywistości.
To jest bardzo zabawna sprawa z tym poradnikiem. Bo z jednej strony mam wrażenie, że autor mówi do mnie jak do człowieka, który o tych wektorach to niezbyt wiele wie. Coś tam kreski jakieś, kiedyś był Bezier, fajne rzeczy, synku. A zaraz po tym mówi mi, że no wiesz XtreamPath zajebista sprawa. 140$. Pluginy, symetria, symetria, bądź własnym dyrektorem artystycznym, metoda...
więcej Pokaż mimo to