Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
6,32 (31 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
1
9
1
8
3
7
11
6
6
5
6
4
1
3
2
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8392255550
liczba stron
132
słowa kluczowe
łączniczka, foks, libera, zdjęcia
język
polski

Darek Foks ze Zbigniewem Liberą niczego nie utrwalają. To, co ich interesuje, ulega przeobrażeniom. Teraz i o każdej porze. To, co widzimy, jest podszyte tym, co i jak mówimy. Ale równie dobrze możemy to zdanie odwrócić: to, co mówimy, jest podszyte tym, co i jak widzimy. Ten kazirodczy tandem obrazu i słowa co rusz zmienia przebranie. Przykłady? Proszę: fotografia i podpis, logo i marka,...

Darek Foks ze Zbigniewem Liberą niczego nie utrwalają. To, co ich interesuje, ulega przeobrażeniom. Teraz i o każdej porze.

To, co widzimy, jest podszyte tym, co i jak mówimy. Ale równie dobrze możemy to zdanie odwrócić: to, co mówimy, jest podszyte tym, co i jak widzimy.

Ten kazirodczy tandem obrazu i słowa co rusz zmienia przebranie. Przykłady? Proszę: fotografia i podpis, logo i marka, image i schlagwort, portret i nazwisko, metka i pseudonim, raster i czcionka.

Pamięć, w której magazynuje się obrazy i słowa, to stara hurtownia na obrzeżach miasta, nie należy już do nas. Wizje, które się nam przytrafiają, są już gotowe. Słowa, którymi będziemy opisywać nasz dom i naszą ulicę, są już od dawna przygotowane. Franz Maurer zagra Joyce’a, a żołnierze Wehrmachtu przebiorą się za kolarzy. Wojenne ścieżki prowadzą do domu.

Dlatego proza Foksa musiała spotkać się ze zdjęciami Libery.

Jerzy Jarniewicz

[Ars Cameralis Silesiae Superioris, 2005]

 

źródło opisu: Ars Cameralis Silesiae Superioris, 2005

źródło okładki: Ars Cameralis Silesiae Superioris, 2005

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 1505
Kamasz | 2015-06-02
Przeczytana: 02 czerwca 2015

Majstersztyk. Dzieło oryginalne, niepodrabialne, wyjątkowe na każdym polu. I niestety absolutnie niedostępne.

Majstersztyk. Prozy Foksa mówią o łączniczce, ale łączności między nią (nimi) a chłopcami nie ma. Oni swoje, ona swoje. W dodatku łączniczki na ilustracjach obok, na kolażach Libery. W dodatku pętla czasowa w każdym fragmencie, teraźniejszość, wspomnienie teraźniejszość. Różnica, powstanie, walka dzisiaj.

Majstersztyk. Nieopowieść o powstaniu warszawskim, która jest opowieścią o tym, jak opowiadamy sobie powstanie warszawskie. Wersja prywatna.

Majstersztyk. Kolaże Libery złożone z archiwalnych zdjęć z powstania i fotosów z filmów, głównie amerykańskich. Sophia Loren, Brigitte Bardot. Egzotyczne twarze w swojskich ruinach.

Majstersztyk. Nieczytelny, zagmatwany, nielinearny. Wszystko w tej książce narasta, nic się nie rozwiązuje, nie puentuje. Narasta i narasta. Co jest prawdziwe? Czy cokolwiek? A może wszystko, bo przecież znamy te narracje?

Majstersztyk.

A co robi łączniczka? Pytanie przeotwarte, w każdym kierunku nieoczywiste.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Ajin 8

Dobre to, bo bezmyślna naparzanka przeistoczyła się w pojedynek strategów. Autor wprawnie operuje zasadami świata przedstawionego i co i rusz zask...

zgłoś błąd zgłoś błąd