Opinie użytkownika
Całkiem niedawno wyszła nowa książka Justyny Kopińskiej Z nienawiści do kobiet.
Tak jak poprzednia Polska odwraca oczy jest to zbiór ośmiu reportaży śledczych, które tak jak poprzednie wstrząsnęły Polska i opinią publiczną. Tytuł jest trochę mylący, bo reportaże przedstawione w pozycji nie dotyczą li jedynie kobiet.
Książkę rozpoczyna opowieść o synu Wioletty Villas,...
Przedpremierowo – Nora Katarzyna Puzyńska
Kolejny, bo już dziewiąty tom Sagi o Lipowie będzie miał premierę 17 kwietnia, ja dzięki współpracy z wydawnictwem Prószyński i S-ka miałam okazję przeczytać go wcześniej i czym prędzej śpieszę, z recenzją.
Fanów Kasi nie trzeba zachęcać do lektury kolejnych opowieści, a tym niezdecydowanym powiem, warto poświęcić kilkadziesiąt...
Polskich książek o naszej rodzimej mafii trochę już jest, więc dlaczego miałbyś sięgnąć właśnie po Ferajnę Roberta Miękusa i Janusza Petelskiego. Może dlatego że jest to powieść obyczajowo-kryminalna, ale nie taki zwykły kryminał z motywem mafii. Może dlatego że jest napisana bardzo prostym i zrozumiałym dla wszystkich językiem. Może dlatego że zaskakuje, wyciągając...
więcej Pokaż mimo to
Musiałam ochłonąć po przeczytaniu Czarnych Narcyzów Kasi Puzyńskiej, żeby w miarę sensownie zrecenzować Ci tę książkę. Przyznaję, że tym razem nie dawkowałam jej sobie tylko przeczytałam ją najszybciej jak mogłam. Często zarywając noce.
Dla niewtajemniczonych (chociaż nie wiem czy są jeszcze tacy, którzy nie znają Lipowa) to już ósmy tom sagi o Lipowie. To seria...
Podchodziłam do tej książki z ogromnym wręcz sceptycyzmem. Po Dziewczynie z pociągu, na której się ogromnie zawiodłam, no może bardziej na Kingu, że to coś zarekomendował nie chciało mi się już sprawdzać tych "popularnych" i "modnych" książek.
Kiedy zobaczyłam Obce dziecko Rachel Abbott pozycję, która była równie dobrze reklamowana i zachwalana co książka Abbot, chciałam...
Bardzo ubolewałam, że nie mogłam zakupić Łaskuna Katarzyny Puzyńskiej na Warszawskich Targach Książki. To największa impreza moli książkowych, a tu brak na stoisku książki czołowej autorki Wydawnictwa Prószyński? Podejrzewam, że to był celowy zabieg, bo przecież najmilsza jest chwila przed zjedzeniem miodziku. Wydawnictwo trochę poprawiło swój wizerunek w moich oczach...
więcej Pokaż mimo to
Grimm City Wilk! - baśń kryminalna?
Nie przepadam za twórczością Jakuba Ćwieka, miałam kilka podejść do jego utworów i nie… to zdecydowanie nie jest to co mi się podoba.
Nie chcąc trwać uparcie przy swoim zdaniu, które wyrobiłam sobie kiedyś tam, zainteresowałam się jego nową powieścią zakwalifikowaną jako kryminał sf.
Miasto Grimm – ponura, spowita obłokami tłustej...
Są takie książki, o które zapadają nam w pamięci na długo, a są tez takie, po których ślad zanika zaraz po doczytaniu do końca.
Niestety do tej drugiej kategorii zalicza się debiut p. Graczyk, a zapowiadało się tak ciekawie:
Nina Goldberg, zmęczona podwójnym życiem męża, zamierza udowodnić całemu światu, że Tomasz Goldberg, współwłaściciel prywatnej Kliniki Chirurgii...
Bieg po życie - musisz przeczytać.
Ta książka mnie sponiewierała, przeczołgała i podniosła. Ile człowiek, człowiekowi może zadać zła. Czym to jest podyktowane, że zachowujemy się tak barbarzyńsko wobec innej istoty? Nie wiem, czy cokolwiek jest w stanie usprawiedliwić takie zachowanie.
Miał zaledwie sześć lat, kiedy został porwany. Sudańscy rebelianci wydarli go z rąk...
Zaczyna się inaczej niż większość książek. Bohaterem prologu jest pies, który nocą coś słyszy i chce temu czemuś pomóc. Wie, czuje, instynkt mu podpowiada, że dzieje się coś niedobrego, że musi biec na ratunek. Razem z nim czują to inne psy które wyciem budzą cała pogrążoną we śnie wioskę.
Mija dwadzieścia lat. Pięknego słonecznego dnia wycieczka szkolna, spaceruje po...
Istnieje wiele publikacji, które poruszają problematykę niepełnosprawności jednakże Historia niepełnosprawności dr Marcina Garbata jest pierwszą książką o dziejach niepełnosprawności, o genezie i rozwoju rehabilitacji, pomocach technicznych oraz o wspieraniu osób z niepełnosprawnościami.
Wyobraźcie sobie, że do tej pory nie było w Polsce takiej książki, nikt nie zajął się...
Charlotte Link – czytam ją z przyjemnością, większą lub mniejszą ale przyjemnością.
Po Nieproszonym gościu myślałam, że autorka wyczerpała już swój potencjał literacki i zaczyna przynudzać. Z pewną więc obawą sięgnęłam po jej kolejną książkę Obserwatora. I poczułam znajomy dreszcz. Znacie to uczucie kiedy to co czytacie pochłania was w całości, kiedy czujemy ja każdym...
Wszyscy jesteśmy manipulowani – Anders de la Motte Geim, Buzz, Bubble – z czystym sumieniem polecam cykl Anders de la Motte o Henriku HP Petterssonie.
Geim Buzz Bubble to książki do końca trzymające poziom.
Jednym z bohaterów Geima jest HP – to, pisząc kolokwialnie, po prostu wałkoń, cwaniaczek, żyjący od imprezy do imprezy. Bez stałej pracy i celu w życiu, chce jak...
Przyznam się, że kupiłam bo zainteresowała mnie reklama, bo chciałam się dowiedzieć czegoś więcej o stosunkach panujących w rodzinach arabskich, a książka obiecywała dużo, dużo więcej.
Rzuciłam się i w połowie książki spostrzegłam, że….nic nowego się nie dowiedziałam.
Autorka opisuje swoje życie w LA i to jak stała się szoferką, następnie zaczyna otaczać swoją pracę tak...
Ta książka mnie zabolała. Zabolała tym bardziej, że w swojej nieświadomości sięgnęłam po nią zaraz po Głębokich ranach Nele Nelhaus, którą oceniam jaką godną przeczytania.
Wracając do Link, stypa nudna mętna stypa, która ciągnie się przez kolejne kartki i tylko nadzieja na to, że zaraz zacznie się coś dziać powoduje, że przekładamy kolejną kartkę. Rzecz dzieje się we...
Wyczytałam już sporo książek kryminalnych i nadszedł czas na Tess Gerristen.
Wydawało mi się, że jej nie czytałam, ale tylko mi się wydawało. Po kilku rozdziałach Ciała przypomniało mi się, że skądś to znam jednocześnie nie pamiętam końca. Czemu nie pamiętam?, bo zapewne w połowie tekstu tak mnie zamuliło, że rzuciłam książkę w kąt lub oddałam do biblioteki.
Tym razem...
Jestem maniaczką książek i filmów grozy. Uwielbiam horrory te z wyższej półki dające człowiekowi poczucie niepokoju na długie godziny, ale też i te klasy F z flakami, krwią i durnowatymi scenariuszami pełnymi blondynek z dużym biustem i pustą czaszką.
Po książkę Henela sięgnęłam z wielką nadzieją na dobrą rozrywkę. Po Dardzie wzrosła moja ufność w talent polskich autorów...
Chyba niepotrzebnie zaczęłam i skończyłam czytać Witkowskiego na Drwalu.
Drwal jaki jest każdy wie, to kultowe skojarzenie z macho, który to nas kobiety za włosy i do jaskini. Czemuż za te włosy?, coby się nam piasku nie nabrało dlatego za te włosy ciągnie. Obiekt pensjonarskich westchnień za tym co tajemnicze i ponuractwem zarażone, my wiemy, że tylko dla innych on taki...
W tej książce historia zaczyna się od końca. Było morderstwo z zimną krwią, było oskarżenie znalazł się też wyrok, w zapadnięciu, którego nasza bohaterka odegrała niebagatelną rolę. Dzięki jej zeznaniom skazano jej brata za te zabójstwa. Libby poznajemy 25 lat po ogłoszeniu wyroku, jest zblazowaną panną, strasznie antypatyczną. Przez lata żerowała na tym, że ona jako jedyna...
więcej Pokaż mimo toGdy słyszę stwierdzenie „francuski kryminał” od razu na myśl przychodzi mi Louis de Funes i jego żandarm w wielu odsłonach. Kryminalna komedia, którą się zachwycałam wieki temu nie znając innych. Francuski pisarz kryminałów? Zero skojarzeń, ba nawet uważam to za kiepski żart. Jak może Francuz napisać dobry kryminał? Phii. Z takim nastawieniem poznaję Bernarda Miniera i jego...
więcej Pokaż mimo to