Opinie użytkownika
Drugi tom historii Ani Kowalskiej i jej przyjaciół obfituje w wydarzenia. Po tym jak Ania przeżyła spotkanie z Wielomrokiem wielu zaczęło jeszcze intensywniej szukać sposobu na jego pokonanie, ale Mroczni nie zamierzają się poddać. Dla Ani, Moniki, Piotrka, Michała i Franka, jak i dla wszystkich dwuświatowców, to kto wygra jest kluczowe, jednak równocześnie młodzież ma...
więcej Pokaż mimo to
Co tu dużo pisać, w moim odczuciu „Poławiacz dusz" to najlepszy z dotychczas wydanych tomów cyklu.
Tym razem historia jest nieco bardziej zagmatwana niż w poprzednich częściach, ale niewątpliwie Jonathan Stroud ostatecznie spina Poławiacza dusz w jedną, satysfakcjonującą całość, od której nie można się oderwać od pierwszej do ostatniej strony. W tej części poławianie dusz...
„Bractwo Jurajskie" to książka, w której widać debiutancki sznyt, ale jednocześnie fabuła intryguje, wciąga i przypomina, że kryminały mogą mieć naprawdę wiele twarzy. Jest to też pozycja ewidentnie napisana z uczuciem - do Zawiercia (co traktuję jako wielki atut, no bo ileż można czytać o Warszawie, Gdańsku czy Krakowie!), do motoryzacji, do podań i legend, do...
więcej Pokaż mimo toPowiedzieć, że czekałam na „Klątwę prawdziwej miłości", to nic nie powiedzieć. Finał „Ballady o nieszczęśliwej miłości" był emocjonujący - zaskakujący, nieco druzgocący, całkowicie zmieniający optykę. Chyba każdy czytelnik po jego lekturze zadawał sobie pytanie jak Stephanie Garber wybrnie z miejsca, w które wpakowała swoją główną bohaterkę? Czy dla Evangeliny jest...
więcej Pokaż mimo to
Poprzednia książka pani Sakowicz czyli „Listy do A. Mieszka z nami Alzheimer" powaliła mnie na kolana, więc czułam lekki niepokój czy jest możliwym, aby dać czytelnikom coś równie dobrego. Okazało się, że jak najbardziej!
To co podziwiam w prozie pani Sakowicz to niesamowite wyczucie - doskonałe wyważenie w łagodzeniu nieuniknionych trudnych momentów oraz umiejętność...
Moim zdaniem „Dziewięcioro kłamców" jest nieco słabsze niż poprzednie historie, a jednak wciąż o dziwo pozostaje świetne. Jestem wielbicielką sposobu w jaki Maureen Johnson zbudowała swoich nastoletnich bohaterów, którzy są nieidealni, pełni obaw o przyszłość, zmęczeni i jak różnorodnie radzą sobie z tą samą sytuacją. Przepadam za tym jak autorka prowadzi czytelnika przez...
więcej Pokaż mimo to„Czas Wielkiej Wody" to jeden z najlepszych debiutów jakie w ostatnim czasie czytałam i chociaż początek wymaga poprawek redaktorskich, to książkę ogromnie polecam! Michał Jankowski stworzył przekonujący świat i świetnych bohaterów, a jednocześnie nie obawiał się śmiałych rozwiązań fabularnych, które dzisiaj nie są już zbyt popularne z racji dominacji fantastyki dla...
więcej Pokaż mimo toMieliśmy już Nathaniela i Kitty w trylogii Bartimeausa, Anthonego i Lucy w Lockwood&co., a teraz są Albert i Scarlett. Za każdym razem wydaje mi się, że dynamika relacji między dwójką nastoletnich bohaterów postawionych w trudnej sytuacji nie może bardziej zaskakiwać, ale Jonathan Stroud dowodzi, że ma jeszcze kilka asów w rękawie. Dlatego po raz kolejny otrzymałam...
więcej Pokaż mimo to"Enola Holmes. Sprawa brawurowej ucieczki" to już ósmy rewelacyjny tom przygód siostry Sherlocka i Mycrofta Holmesów. Za każdym razem autorce udaje się dać nam coś nowego, ciekawego i wartościowego, co nieodmiennie mnie urzeka. Ogromnie polecam cały cykl o Enoli Holmes - to wspaniała opowieść, pełna wiedzy o ówczesnych czasach i współczesnej historii, o rodzinie i...
więcej Pokaż mimo to"Złodziej" ma swój niepodważalny urok, który sprawił, że nie mogłabym go nie skończyć. Książka igra z czytelnikiem w bardzo przyjemny sposób, a przy tym porusza niebanalne kwestie, w intrygujący sposób nawiązuje do ustnych przekazów i lokalnego panteonu bogów. Jednak moim zdaniem od strony technicznej co nieco jej zabrakło i według mnie odbiło się to na rzutkości fabuły,...
więcej Pokaż mimo toW "Balladzie o nieszczęśliwej miłości" baśniowa rzeczywistość okazuje się zarówno taka jak można byłoby się spodziewać, jak i całkowicie odmienna od tego czego można byłoby oczekiwać. Piękne stroje, romantyczne choć niepokojące opowieści, magia bardziej naturalna niż oddychanie, a przy tym wszechobecna i zwodnicza oraz oni - śmiertelnie czarujący i niebezpieczni, pozbawieni...
więcej Pokaż mimo toKsiążkę czyta się bardzo przyjemnie - bohaterowie intrygują, fabuła wciąga, akcja jest wartka i spójna. W dodatku doskonale przenosi nas w czasie do epoki wiktoriańskiej językiem czy obyczajami. Jednocześnie "Zwyczajne potwory" to fantastyka praktycznie pozbawiona elementu romantycznego, co dla wielu może być lekko rozczarowujące. Ja akurat z przyjemnością odetchnęłam, bo...
więcej Pokaż mimo toNajpierw "Noce zarazy" były dla mnie obcowaniem z przyjemną literaturą - nieco kultury i obyczajów, trochę przygód, odrobina historii Imperium Osmańskiego. Najmocniej zachwycał mnie język, który sprawiał, że tak wspaniale napisaną to mogłabym chyba czytać nawet tę przysłowiową książkę telefoniczną. Styl pisania pana Pamuka jest doskonały, na poły gawędziarski, na poły...
więcej Pokaż mimo toPrzygody Skandara mają w sobie harropotterowską nutę, która sprawia, że znowu czuję się nastolatką. ;) Chciałabym jak Skandar wsiąść na swojego jednorożca (nawet wiedząc o jego krwiożerczych zapędach) i poczuć tą wyjątkową więź, zrobić z nim beczkę podczas podniebnych akrobacji Stowarzyszenia Sokołów, a potem wytwarzać broń z mojego żywiołu, ale nie tylko. Może umiałabym...
więcej Pokaż mimo toAnia Kowalska mieszka w domu dziecka w Nysie. Jej życie jest dosyć standardowe - szkoła, wieloosobowy pokój w domu dziecka, żadnych wspomnień czy pamiątek po rodzicach. Nie jest szczególnie lubiana, ma poczucie dosyć dużego osamotnienia i jeszcze większego wyobcowania. Dziewczyna ma wrażenie bezsensu i straconego czasu, marzy o rodzinnym cieple, niezwykłej przygodzie, ale...
więcej Pokaż mimo toCzytając opis uznałam, że będzie to lekka historia z wątkiem biblioteki, listy książek oraz osób dwóch bardzo różnych od siebie osób. Wiedziałam, że na pewno przed bohaterami pojawią się jakieś trudności, ale zupełnie nie spodziewałam się, że będą one tak duże i tak przekonująco opisane. Nie sądziłam jednak, że tak bardzo wczuję się w sytuację, nie podejrzewałam, że aż tak...
więcej Pokaż mimo to"Gołoborze. Matka" to świetne polskie fantasy utrzymane w cięższym, słowiańskim klimacie. Autorka doskonale przemyślała fabułę, którą całkiem zgrabnie zaplata prowadząc czytelnika do nieuchronnego finału. Nie spodziewałam się, że aż tyle głównych postaci będzie brylować na parkiecie fabuły, nie sądziłam, że ich dola okaże się aż tak trudna, chociaż powinnam, bo pani Seliga...
więcej Pokaż mimo toTo niezwykłe jak bardzo przywiązałam się do Enoli Holmes i jej kolejnych przygód. Ogromnie mnie cieszy, że Nancy Springer powróciła do tej historii i to w tak wspaniały sposób, a teraz naprawdę nie mogę się doczekać kolejnych tomów! Ogromnie polecam historię młodej i nieposkromionej perdytorystki, która odważnie kroczy ulicami Londynu w poszukiwaniu kolejnych zaginionych...
więcej Pokaż mimo toMoim zdaniem finałowy tom Scholomance utrzymał wysoki poziom swoich poprzedniczek. Żadne klątwy mu nie straszne, Naomi Novik przemyślała wszystko od A do Z. Historia jest spójna, bohaterowie rozbudowani, fabuła ciekawa, zakończenie sensowne, a uniwersum niezwykle intrygujące. Jakby tego było mało, Naomi Novik ma niezwykle lekkie pióro, co sprawia, że czytelnik dosłownie...
więcej Pokaż mimo to"Mroczny sobowtór" to książka, którą dosłownie pochłonęłam. Nie możecie mi się dziwić - wygłodniała czekałam na nią praktycznie dwa lata, a serial tylko zaostrzył mój apetyt. Na moje szczęście jest to kolejna już książka Jonathana Strouda, która bezbrzeżnie mnie wciągnęła, rozwijając mnóstwo wątków, ubarwiając relacje bohaterów, komplikując i rozwiązując niejeden element...
więcej Pokaż mimo to