Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2019-11-26
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-11-26
- Liczba stron:
- 168
- Czas czytania
- 2 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328356214
Biznes na skali barw
Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory? Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które reprezentuje daną firmę czy organizację. Tajemnica tych barw tkwi w przyjętym stylu zarządzania. O tej typologii świat po raz pierwszy usłyszał w 2014 roku dzięki przełomowej publikacji Frederica Lalouxa zatytułowanej Reinventing Organizations. Według klasyfikacji zaproponowanej przez autora kolor przypisany organizacji odpowiada przyjętemu w niej modelowi zarządzania - opresyjnemu w organizacjach czerwonych, sformalizowanemu w bursztynowych, zmechanizowanemu w pomarańczowych, nastawionemu na dialog w zielonych oraz płaskiemu w turkusowych.
Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji.
O autorze
Ewa Mażul — pracuje jako doradca i trener komunikacji. Od ponad 10 lat propaguje i wdraża w firmach programy oparte na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), zrównoważonej komunikacji i metodzie Nonviolent Communication (NVC). Uczyła się jej między innymi bezpośrednio od Marshalla Rosenberga — twórcy NVC. Jest doradcą do spraw CSR wpisanym na listę doradców Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Napisała ponad 100 artykułów na temat komunikacji, które zostały opublikowane między innymi w miesięcznikach: Charaktery, Sens, Personel i Zarządzanie, „Personel Plus”. Więcej na http://ewamazul.pl/.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 22
- 10
- 5
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy
Dodaj cytat
Opinia
Muszę przyznać, że książka ogromnie mnie zaskoczyła! Z wierzchu niepozorna, na pierwszy rzut oka wydaje się być kolejną pozycją o komunikacji, ale jakże się myliłam!
Książka mówi przede wszystkim o tym, jak się komunikujemy (zarówno jako persony, jak i całe organizacje), a ułatwiają to kolory: czerwony, bursztyn, oranż, zieleń oraz turkus.
Każdy znajdzie w tej książce coś dla siebie. Pracownicy- o tym jak lepiej komunikować się w pracy, a pracodawcy- sprawdzić jaki rodzaj komunikacji przeważa w ich firmie i jak dalej można rozwijać organizację w tym temacie. Autorka porusza też w książce kwestię (bardzo modnych ostatnimi czasy) turkusowych organizacji. Jak sama pisze: "Po wydaniu polskiej edycji książki F. Laloux "Pracować inaczej. (...)" w mediach zaczęły pojawiać się jak grzyby po deszczu opowieści o polskich turkusowych firmach i o tych, które są "w drodze do turkusu". Niestety często bywały to (i bywają nadal) opowieści oparte na myśleniu życzeniowym." Bardzo często organizacje "fiksują" się właśnie na tym modelu komunikacji, a zapominają, że - po pierwsze- wcale nie musi być on najlepszy dla danej organizacji, a po drugie, że nie da się przeskoczyć z bursztynu do turkusu w kilka miesięcy. Należy pamiętać też o tym, że to lider nadaje ton komunikacji:
"Ogólna zasada mówi. że poziom świadomości organizacji nie może przekraczać poziomu świadomości jego przywódcy!"
Bo cóż z tego, że będziemy chcieli stworzyć organizację turkusową, gdy sam założyciel komunikuje się jeszcze w kolorze czerwieni?
Oprócz tego, dzięki licznym przykładom, sami możemy odkryć swój styl komunikacji, a co za tym idzie- zwrócić większą uwagę na to, w jaki sposób się porozumiewamy (nie tylko w pracy) i jak to wpływa na nasze otoczenie. Znajdziemy też tutaj między innymi: jak nie dać się "wkręcić" w kłótnię, jak panować nad emocjami, jak komunikować się asertywnie czy też wytłumaczenie czym jest trójkąt dramatyczny.
Szczerze polecam! Myślę, że będę do tej książki wracać niejednokrotnie.
Muszę przyznać, że książka ogromnie mnie zaskoczyła! Z wierzchu niepozorna, na pierwszy rzut oka wydaje się być kolejną pozycją o komunikacji, ale jakże się myliłam!
więcej Pokaż mimo toKsiążka mówi przede wszystkim o tym, jak się komunikujemy (zarówno jako persony, jak i całe organizacje), a ułatwiają to kolory: czerwony, bursztyn, oranż, zieleń oraz turkus.
Każdy znajdzie w tej książce...