Legendy gier wideo
- Kategoria:
- rozrywka
- Wydawnictwo:
- Gamebook
- Data wydania:
- 2023-05-24
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-05-24
- Liczba stron:
- 250
- Czas czytania
- 4 godz. 10 min.
- Język:
- polski
- Tagi:
- gry komputerowe gry kultura cyfrowa
Dzięki książce prześledzisz życie najwybitniejszych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity. Poznasz twórców, którzy stali się milionerami, a potem wszystko stracili. Odkryjesz historie małych firm, które stały się wielkimi korporacjami.
W trakcie dwudziestu wartko napisanych rozdziałów dowiesz się, kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.
Od narodzin gier aż po współczesność: książka opowiada o największych twórcach, którzy reprezentują każdy okres w historii gier wideo
➡️ „Bedroom coders”: poznasz twórców, którzy projektowali gry w sypialni w rodzinnym domu, a potem stworzyli wielkie firmy i korporacje
➡️ Prześledzisz drogę powstania całych gatunków i kompletnie nowych rozwiązań w rozgrywce; wiele z nich jest stosowanych do dziś
➡️ Poznasz czterech japońskich twórców, którzy wywarli największy wpływ na gry wideo i stali się inspiracją dla innych
➡️ Prawdziwe legendy mają swoje słabości: przeczytasz o twórcach gier, których życiorys to świetny scenariusz na film
➡️ Dzięki osiom czasu poznasz kontekst i tło każdej z opowieści oraz wpływ twórcy na kolejne gry – to kawał pasjonującej historii!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 93
- 58
- 23
- 8
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Od wczesnego dzieciństwa chciał opowiadać historię. Rysował komiksy i pisał nowelki, a wybierając studia, zdecydował się na kryminalistykę z przebiegłym planem, by zostać agentem FBI i doświadczenie to wykorzystać w późniejszej karierze powieściopisarza. Ostatecznie doszedł jednak do wniosku, że najlepszym dla niego medium będą gry wideo. Neil Druckman.
Opinia
Publikacje Bartłomieja Kluski są dla mnie zawsze wyznacznikiem bardzo dobrego dziennikarstwa, researchu i ciekawie postwawionych ujęć w podejmowanych tematach.
Nie inaczej jest z "Legendami gier wideo", nawet jeśli książka ta ma lżejsze podejście (siłą rzeczy wynika to z przyjętej formuły - tj. zbioru biograficznych rysów wybranych twórców gier komputerowych), to widać tutaj myśl przewodnią, chęć zaprezentowania przekrojowej analizy, brak nadmiernej powtarzalności w prezentowanych profilach (o co nietrudno bo jednak losy deweloperów są do siebie zazwyczaj podobne).
Osobiście bawiłem się przy książce dobrze. Nawet jeśli naprawdę zaskakujących i nowych informacji tutaj nie nalazłem za wiele (jednak czytam o gamedevie sporo więc mniej obeznani czytelnicy mogą sobie śmiało dodać +1 do oceny;)).
Publikacje Bartłomieja Kluski są dla mnie zawsze wyznacznikiem bardzo dobrego dziennikarstwa, researchu i ciekawie postwawionych ujęć w podejmowanych tematach.
więcej Pokaż mimo toNie inaczej jest z "Legendami gier wideo", nawet jeśli książka ta ma lżejsze podejście (siłą rzeczy wynika to z przyjętej formuły - tj. zbioru biograficznych rysów wybranych twórców gier komputerowych), to widać...