Imperium Big Maca. Dzieje korporacji McDonald’s
- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Tytuł oryginału:
- McDonald's: Behind the Arches
- Wydawnictwo:
- Fijorr Publishing
- Data wydania:
- 2018-11-23
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Liczba stron:
- 458
- Czas czytania
- 7 godz. 38 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788364599507
- Tłumacz:
- Katarzyna Jopek
Pierwszy kiosk, w którym serwowano burgera wołowego z frytkami, założony został przez Polaka, Teda S. Przybyłę, w centrum Chicago w 1937 r. Mimo iż zarówno jego hamburgery, jaki i frytki mogłyby śmiało konkurować z owianymi legendą daniami McDonald’s – interes upadł po kilku latach. Przybyło powiedział wtedy podobno, że Amerykanie są zbyt bogaci, by jadać hamburgery.
Jak to możliwe, że pionier hamburgerów Ted Przybyło poniósł klęskę, a outsider gastronomiczny Ray Kroc prawie 20 lat później zbudował fortunę na niemal identycznym pomyśle?
O tym właśnie mówi „Imperium Big Maca”. John F. Love opisuje budowę słynnej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej marki. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju. Fascynująca historia korporacji McDonald’s to praktyczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu – biznesu.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 145
- 36
- 12
- 5
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
Cytaty
Wiadomość zakończył jednym z kilkunastu " krokizmów" zachęcających do pozytywnego myślenia, które wciąż zdobią biura korporacji McDonald's [...] "Nikt nie zna wszystkich sposobów zwiększania sprzedaży. Gdyby ktoś je znał, znaczyłoby to, że jest dojrzały- a gdyby był dojrzały, zacząłby się psuć" .
Opinia
Witam, dziś książka od Fijorr Publishing „Imperium Big Maca” autorstwa Johna F.Love. Wydawnictwu za egzemplarz serdecznie dziękuję, a już teraz do rzeczy.
Książka opowiada o dziejach korporacji Mc Donalda. Jest to najbardziej rozpoznawalne logo na świecie. Złote łuki. Przynajmniej każdy, chociaż raz na pewno odwiedził sieć fast foodów w swoim lub pobliskim mieście. W tej recenzji pojawi się sporo ciekawostek, gdyż książka jest można powiedzieć jest historią najsłynniejszej restauracji na świecie. Z takich najważniejszych to restauracja została założona w 1940 roku w USA przez dwóch braci Richarda i Maurice’a McDonaldów. Od 1953 firma udziela systemu franczyzowego, który w 1955 roku rozkręcił Ray Kroc. Pierwsze restauracje były założone tylko dla kierowców. Czyli coś na wzór dzisiejszego Mc Drive. Mc Donald na początku działalności serwowali tylko burgery. Cena była dość atrakcyjna. 15 Centów za burgera, napoje i frytki 10 centów. Trudno w to uwierzyć, ale Mc Donald borykał się z wieloma problemami. Brak pieniędzy, konflikty między pracownikami. Przez te wszystkie problemy przeszedł Ray Kroc, który od początku widział w firmie ogromny potencjał.
W 2002 roku powstaje Fundacja Ronalda Mc Donalda pod inicjatywą Mc Donalda, która działa w 52 krajach świata, mająca jeden cel. Pomaganie dzieciom, by były zdrowe i sczęśliwe.
Mc Donald zawitał do Polski w 1992 roku, a budowa jego pochłonęła budżet w wysokości miliona dolarów. W dniu otwarcia złożono 13300 zamówień. Była to wówczas największa liczba zamówień od momentu założenia restauracji. Na dzień dzisiejszy w Polsce znajduje się 435 restauracji Mc Donald.
Książka, jako historia jednego z pionierów świata biznesu czyta się dobrze. Jeśli chcesz dowiedzieć jak dwaj bracia zbudowali światowe imperium, to ta lektura jest dla ciebie. Wydawnictwu dziękuję
Witam, dziś książka od Fijorr Publishing „Imperium Big Maca” autorstwa Johna F.Love. Wydawnictwu za egzemplarz serdecznie dziękuję, a już teraz do rzeczy.
więcej Pokaż mimo toKsiążka opowiada o dziejach korporacji Mc Donalda. Jest to najbardziej rozpoznawalne logo na świecie. Złote łuki. Przynajmniej każdy, chociaż raz na pewno odwiedził sieć fast foodów w swoim lub pobliskim mieście. W tej...