Imperium Big Maca. Dzieje korporacji McDonald’s

- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Tytuł oryginału:
- McDonald's: Behind the Arches
- Wydawnictwo:
- Fijorr Publishing
- Data wydania:
- 2018-11-23
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Liczba stron:
- 458
- Czas czytania
- 7 godz. 38 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788364599507
- Tłumacz:
- Katarzyna Jopek
Pierwszy kiosk, w którym serwowano burgera wołowego z frytkami, założony został przez Polaka, Teda S. Przybyłę, w centrum Chicago w 1937 r. Mimo iż zarówno jego hamburgery, jaki i frytki mogłyby śmiało konkurować z owianymi legendą daniami McDonald’s – interes upadł po kilku latach. Przybyło powiedział wtedy podobno, że Amerykanie są zbyt bogaci, by jadać hamburgery.
Jak to możliwe, że pionier hamburgerów Ted Przybyło poniósł klęskę, a outsider gastronomiczny Ray Kroc prawie 20 lat później zbudował fortunę na niemal identycznym pomyśle?
O tym właśnie mówi „Imperium Big Maca”. John F. Love opisuje budowę słynnej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej marki. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju. Fascynująca historia korporacji McDonald’s to praktyczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu – biznesu.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 137
- 35
- 11
- 5
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
Cytaty
Wiadomość zakończył jednym z kilkunastu " krokizmów" zachęcających do pozytywnego myślenia, które wciąż zdobią biura korporacji McDonald's ...
Rozwiń
OPINIE i DYSKUSJE
🍔🏢 "Imperium Big Maca" - fascynująca podróż w świat korporacji McDonald’s, która z burgerowego kiosku stała się najbardziej rozpoznawalną siecią restauracji na świecie! Historia pełna niespodzianek, wyzwań i sukcesów, która pochłonie Cię od pierwszych stron do ostatnich akapitów.
📖 Przeżyj początki tej kultowej marki, założonej przez polskiego pioniera Teda Przybyłę w 1937 roku w Chicago. Początkowo jego hamburgery i frytki mogłyby konkurować z dzisiejszymi legendarnymi daniami McDonald’s, ale niestety interes upadł. Ray Kroc, outsider gastronomiczny, odkrył jednak potencjał w tej idei i postawił na nią prawie 20 lat później.
🏆 John F. Love opowiada o niezwykłej drodze korporacji, śledząc decyzje Raya Kroca i jego zespołu. Odkryj kulisy budowy potężnej globalnej marki, która po dziś dzień króluje na rynku fast foodów. To także praktyczny wykład franchisingu, marketingu, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości - wszystko, co potrzebne do sukcesu w biznesie.
💼 Przemierzając historię McDonald’s, dowiesz się, jakie wyzwania stawia przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju. To nie tylko opowieść o międzynarodowej korporacji, ale także podręcznik przedsiębiorczości, który pełen jest cennych lekcji i inspirujących przykładów.
🤝 Dołącz do naszej społeczności, aby poznać kulisy sukcesu McDonald’s i zainspirować się historią człowieka, który kierował się nie tylko zyskiem, ale także pasją, satysfakcją klientów i rozwijaniem firmy. Czytając tę książkę, zrozumiesz, że McDonald’s to nie tylko fast food - to imperium zbudowane na wyjątkowej wizji i determinacji.
#ImperiumBigMaca #McDonalds #Biznes #HistoriaSukcesu #FastFood #RayKroc #Korporacja #Wizja #Pasja #Sukces #Franchising #Marketing #Nieruchomości #InspiryjącaLektura #McDonaldsFans #Bestseller #KsiążkaOBiznesie #Copywriter #IntrygującyPost #FascynującaHistoria #McDonaldsStory #KultowaMarka #GlobalnyFenomen #Społeczność #BusinessInspiration
🍔🏢 "Imperium Big Maca" - fascynująca podróż w świat korporacji McDonald’s, która z burgerowego kiosku stała się najbardziej rozpoznawalną siecią restauracji na świecie! Historia pełna niespodzianek, wyzwań i sukcesów, która pochłonie Cię od pierwszych stron do ostatnich akapitów.
więcej Pokaż mimo to📖 Przeżyj początki tej kultowej marki, założonej przez polskiego pioniera Teda Przybyłę w 1937...
Świetna pozycja dla osób zainteresowanych historią najpopularniejszej sieci fastfoodowej, franczyzą czy prowadzeniem biznesu.
Szczegółowo opisane studium przypadku McDonald's obrazuje co jest najważniejsze w prowadzeniu własnej działalności. Książka motywuje do poszukiwania swojej pasji i angażowania się w to, co się robi.
Bardzo szczegółowo opisana, można niekiedy się pogubić. Do książki dodałabym oś czasu, z zaznaczeniem najważniejszych wydarzeń, co ułatwiłoby czytelnikowi odnalezienie się w chronologii historii powstawania McDonald's jak i poniekąd życia Raya Krocka.
Z pewnością wrócę kiedyś ponownie do tej lektury, ponieważ wiele mądrości i wskazówek można z niej wyciągnąć. Zwłaszcza młodzi ludzie, którzy chcą osiągnąć sukces tu i teraz, natychmiast! Przykład Raya Krocka i McDonald's pokazuje, że w swój biznes trzeba włożyć całego siebie, a sukces przyjdzie prędzej czy później, ale nie sam.
Świetna pozycja dla osób zainteresowanych historią najpopularniejszej sieci fastfoodowej, franczyzą czy prowadzeniem biznesu.
więcej Pokaż mimo toSzczegółowo opisane studium przypadku McDonald's obrazuje co jest najważniejsze w prowadzeniu własnej działalności. Książka motywuje do poszukiwania swojej pasji i angażowania się w to, co się robi.
Bardzo szczegółowo opisana, można niekiedy się...
Witam, dziś książka od Fijorr Publishing „Imperium Big Maca” autorstwa Johna F.Love. Wydawnictwu za egzemplarz serdecznie dziękuję, a już teraz do rzeczy.
Książka opowiada o dziejach korporacji Mc Donalda. Jest to najbardziej rozpoznawalne logo na świecie. Złote łuki. Przynajmniej każdy, chociaż raz na pewno odwiedził sieć fast foodów w swoim lub pobliskim mieście. W tej recenzji pojawi się sporo ciekawostek, gdyż książka jest można powiedzieć jest historią najsłynniejszej restauracji na świecie. Z takich najważniejszych to restauracja została założona w 1940 roku w USA przez dwóch braci Richarda i Maurice’a McDonaldów. Od 1953 firma udziela systemu franczyzowego, który w 1955 roku rozkręcił Ray Kroc. Pierwsze restauracje były założone tylko dla kierowców. Czyli coś na wzór dzisiejszego Mc Drive. Mc Donald na początku działalności serwowali tylko burgery. Cena była dość atrakcyjna. 15 Centów za burgera, napoje i frytki 10 centów. Trudno w to uwierzyć, ale Mc Donald borykał się z wieloma problemami. Brak pieniędzy, konflikty między pracownikami. Przez te wszystkie problemy przeszedł Ray Kroc, który od początku widział w firmie ogromny potencjał.
W 2002 roku powstaje Fundacja Ronalda Mc Donalda pod inicjatywą Mc Donalda, która działa w 52 krajach świata, mająca jeden cel. Pomaganie dzieciom, by były zdrowe i sczęśliwe.
Mc Donald zawitał do Polski w 1992 roku, a budowa jego pochłonęła budżet w wysokości miliona dolarów. W dniu otwarcia złożono 13300 zamówień. Była to wówczas największa liczba zamówień od momentu założenia restauracji. Na dzień dzisiejszy w Polsce znajduje się 435 restauracji Mc Donald.
Książka, jako historia jednego z pionierów świata biznesu czyta się dobrze. Jeśli chcesz dowiedzieć jak dwaj bracia zbudowali światowe imperium, to ta lektura jest dla ciebie. Wydawnictwu dziękuję
Witam, dziś książka od Fijorr Publishing „Imperium Big Maca” autorstwa Johna F.Love. Wydawnictwu za egzemplarz serdecznie dziękuję, a już teraz do rzeczy.
więcej Pokaż mimo toKsiążka opowiada o dziejach korporacji Mc Donalda. Jest to najbardziej rozpoznawalne logo na świecie. Złote łuki. Przynajmniej każdy, chociaż raz na pewno odwiedził sieć fast foodów w swoim lub pobliskim mieście. W tej...
bardzo dobra książka pokazująca moc kapitalizmu
bardzo dobra książka pokazująca moc kapitalizmu
Pokaż mimo toMam z tą książką mały problem, ponieważ z jednej strony historia firmy jest bardzo interesująca, pełna ciekawych zakrętów i opisanych sposobów jak poradzono sobie z przeciwnościami. Ponadto opis innowacji wprowadzonych przez firmę uzmysławia wpływ jaki wywarła na cała branżę. Z drugiej jednak strony książka jest dość długa (ponad 400 str.) i napisana bardzo dokładnym, rzeczowym językiem, jednak dla mnie o charakterze sprawozdawczym - trochę jakby wszystko zostało opisane przez bardzo dokładnego księgowego. Niemniej jednak polecam lekturę, można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.
Mam z tą książką mały problem, ponieważ z jednej strony historia firmy jest bardzo interesująca, pełna ciekawych zakrętów i opisanych sposobów jak poradzono sobie z przeciwnościami. Ponadto opis innowacji wprowadzonych przez firmę uzmysławia wpływ jaki wywarła na cała branżę. Z drugiej jednak strony książka jest dość długa (ponad 400 str.) i napisana bardzo dokładnym,...
więcej Pokaż mimo toMimo, ze ksiazka z poczatku lat 90, to oprocz cyferek nadal jest aktualna. Daje 8 bo odpowiada na praktycznie kazde pytanie jakie mialem o McDonaldsa i jego dzialanosc. Poza tym lubie historie, w ktorych ktos nieskoncentrowany na jak najwiekszym zysku w koncu i tak go osiaga.
Mimo, ze ksiazka z poczatku lat 90, to oprocz cyferek nadal jest aktualna. Daje 8 bo odpowiada na praktycznie kazde pytanie jakie mialem o McDonaldsa i jego dzialanosc. Poza tym lubie historie, w ktorych ktos nieskoncentrowany na jak najwiekszym zysku w koncu i tak go osiaga.
Pokaż mimo toFantastyczna opowieść o pozornie znanej marce.
Z jednej strony opowieść o Rayu Krocu, który stosował świadomy kapitalizm zanim stało się to modne, z drugiej podręcznik przedsiębiorczości, w którym sporo jest o satysfakcji klienta, priorytetach młodego przedsiębiorcy, systemie franczyzy (wiadomo),ale też podnajmie nieruchomości, wyszukiwaniu i dobieraniu partnerów biznesowych, łamaniu zasad marketingu czy... unifikacji frytek.
Historia McD jest tu potraktowana znacznie poważniej niż w filmie The Founder z Michaelem Keatonem w roli Kroca, jednak nie jest to cegła wypchana detalami. Każdy kolejny rozdział to wyższy poziom gry: od trudów założenia lokalu pokazowego po otwieranie nowych oddziałów co trzy dni, wejście na giełdę, dominacja w branży.
Polecam przedsiębiorczym.
Fantastyczna opowieść o pozornie znanej marce.
więcej Pokaż mimo toZ jednej strony opowieść o Rayu Krocu, który stosował świadomy kapitalizm zanim stało się to modne, z drugiej podręcznik przedsiębiorczości, w którym sporo jest o satysfakcji klienta, priorytetach młodego przedsiębiorcy, systemie franczyzy (wiadomo),ale też podnajmie nieruchomości, wyszukiwaniu i dobieraniu partnerów...
Historia dotyczy przede wszystkim lat 50 i 60-tych.
Mimo to książkę warto przeczytać.
Na drugim planie widać jak wiele dzieliło i nadal dzieli biznes amerykański od rodzimego.
Na pierwszym planie historia pasjonata, który najpierw patrzył na satysfakcję klientów, potem na rozwój firmy a dopiero na końcu na swój zysk (przez długi czas nie pobierał wynagrodzenia, choć pod koniec życia dogoniły go miliony...).
Historia dotyczy przede wszystkim lat 50 i 60-tych.
więcej Pokaż mimo toMimo to książkę warto przeczytać.
Na drugim planie widać jak wiele dzieliło i nadal dzieli biznes amerykański od rodzimego.
Na pierwszym planie historia pasjonata, który najpierw patrzył na satysfakcję klientów, potem na rozwój firmy a dopiero na końcu na swój zysk (przez długi czas nie pobierał wynagrodzenia, choć pod...