Imperium Big Maca. Dzieje korporacji McDonald’s

Okładka książki Imperium Big Maca. Dzieje korporacji McDonald’s
John F. Love Wydawnictwo: Fijorr Publishing biografia, autobiografia, pamiętnik
458 str. 7 godz. 38 min.
Kategoria:
biografia, autobiografia, pamiętnik
Tytuł oryginału:
McDonald's: Behind the Arches
Wydawnictwo:
Fijorr Publishing
Data wydania:
2018-11-23
Data 1. wyd. pol.:
2007-01-01
Liczba stron:
458
Czas czytania
7 godz. 38 min.
Język:
polski
ISBN:
9788364599507
Tłumacz:
Katarzyna Jopek
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
7,9 7,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
7,9 / 10
23 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
264
9

Na półkach:

Świetna pozycja dla osób zainteresowanych historią najpopularniejszej sieci fastfoodowej, franczyzą czy prowadzeniem biznesu.
Szczegółowo opisane studium przypadku McDonald's obrazuje co jest najważniejsze w prowadzeniu własnej działalności. Książka motywuje do poszukiwania swojej pasji i angażowania się w to, co się robi.
Bardzo szczegółowo opisana, można niekiedy się pogubić. Do książki dodałabym oś czasu, z zaznaczeniem najważniejszych wydarzeń, co ułatwiłoby czytelnikowi odnalezienie się w chronologii historii powstawania McDonald's jak i poniekąd życia Raya Krocka.
Z pewnością wrócę kiedyś ponownie do tej lektury, ponieważ wiele mądrości i wskazówek można z niej wyciągnąć. Zwłaszcza młodzi ludzie, którzy chcą osiągnąć sukces tu i teraz, natychmiast! Przykład Raya Krocka i McDonald's pokazuje, że w swój biznes trzeba włożyć całego siebie, a sukces przyjdzie prędzej czy później, ale nie sam.

Świetna pozycja dla osób zainteresowanych historią najpopularniejszej sieci fastfoodowej, franczyzą czy prowadzeniem biznesu.
Szczegółowo opisane studium przypadku McDonald's obrazuje co jest najważniejsze w prowadzeniu własnej działalności. Książka motywuje do poszukiwania swojej pasji i angażowania się w to, co się robi.
Bardzo szczegółowo opisana, można niekiedy się...

więcej Pokaż mimo to

2
avatar
145
68

Na półkach: ,

Witam, dziś książka od Fijorr Publishing „Imperium Big Maca” autorstwa Johna F.Love. Wydawnictwu za egzemplarz serdecznie dziękuję, a już teraz do rzeczy.
Książka opowiada o dziejach korporacji Mc Donalda. Jest to najbardziej rozpoznawalne logo na świecie. Złote łuki. Przynajmniej każdy, chociaż raz na pewno odwiedził sieć fast foodów w swoim lub pobliskim mieście. W tej recenzji pojawi się sporo ciekawostek, gdyż książka jest można powiedzieć jest historią najsłynniejszej restauracji na świecie. Z takich najważniejszych to restauracja została założona w 1940 roku w USA przez dwóch braci Richarda i Maurice’a McDonaldów. Od 1953 firma udziela systemu franczyzowego, który w 1955 roku rozkręcił Ray Kroc. Pierwsze restauracje były założone tylko dla kierowców. Czyli coś na wzór dzisiejszego Mc Drive. Mc Donald na początku działalności serwowali tylko burgery. Cena była dość atrakcyjna. 15 Centów za burgera, napoje i frytki 10 centów. Trudno w to uwierzyć, ale Mc Donald borykał się z wieloma problemami. Brak pieniędzy, konflikty między pracownikami. Przez te wszystkie problemy przeszedł Ray Kroc, który od początku widział w firmie ogromny potencjał.
W 2002 roku powstaje Fundacja Ronalda Mc Donalda pod inicjatywą Mc Donalda, która działa w 52 krajach świata, mająca jeden cel. Pomaganie dzieciom, by były zdrowe i sczęśliwe.
Mc Donald zawitał do Polski w 1992 roku, a budowa jego pochłonęła budżet w wysokości miliona dolarów. W dniu otwarcia złożono 13300 zamówień. Była to wówczas największa liczba zamówień od momentu założenia restauracji. Na dzień dzisiejszy w Polsce znajduje się 435 restauracji Mc Donald.
Książka, jako historia jednego z pionierów świata biznesu czyta się dobrze. Jeśli chcesz dowiedzieć jak dwaj bracia zbudowali światowe imperium, to ta lektura jest dla ciebie. Wydawnictwu dziękuję

Witam, dziś książka od Fijorr Publishing „Imperium Big Maca” autorstwa Johna F.Love. Wydawnictwu za egzemplarz serdecznie dziękuję, a już teraz do rzeczy.
Książka opowiada o dziejach korporacji Mc Donalda. Jest to najbardziej rozpoznawalne logo na świecie. Złote łuki. Przynajmniej każdy, chociaż raz na pewno odwiedził sieć fast foodów w swoim lub pobliskim mieście. W tej...

więcej Pokaż mimo to

4
avatar
81
42

Na półkach:

bardzo dobra książka pokazująca moc kapitalizmu

bardzo dobra książka pokazująca moc kapitalizmu

Pokaż mimo to

1
Reklama
avatar
143
26

Na półkach:

Mam z tą książką mały problem, ponieważ z jednej strony historia firmy jest bardzo interesująca, pełna ciekawych zakrętów i opisanych sposobów jak poradzono sobie z przeciwnościami. Ponadto opis innowacji wprowadzonych przez firmę uzmysławia wpływ jaki wywarła na cała branżę. Z drugiej jednak strony książka jest dość długa (ponad 400 str.) i napisana bardzo dokładnym, rzeczowym językiem, jednak dla mnie o charakterze sprawozdawczym - trochę jakby wszystko zostało opisane przez bardzo dokładnego księgowego. Niemniej jednak polecam lekturę, można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.

Mam z tą książką mały problem, ponieważ z jednej strony historia firmy jest bardzo interesująca, pełna ciekawych zakrętów i opisanych sposobów jak poradzono sobie z przeciwnościami. Ponadto opis innowacji wprowadzonych przez firmę uzmysławia wpływ jaki wywarła na cała branżę. Z drugiej jednak strony książka jest dość długa (ponad 400 str.) i napisana bardzo dokładnym,...

więcej Pokaż mimo to

3
avatar
176
17

Na półkach:

Mimo, ze ksiazka z poczatku lat 90, to oprocz cyferek nadal jest aktualna. Daje 8 bo odpowiada na praktycznie kazde pytanie jakie mialem o McDonaldsa i jego dzialanosc. Poza tym lubie historie, w ktorych ktos nieskoncentrowany na jak najwiekszym zysku w koncu i tak go osiaga.

Mimo, ze ksiazka z poczatku lat 90, to oprocz cyferek nadal jest aktualna. Daje 8 bo odpowiada na praktycznie kazde pytanie jakie mialem o McDonaldsa i jego dzialanosc. Poza tym lubie historie, w ktorych ktos nieskoncentrowany na jak najwiekszym zysku w koncu i tak go osiaga.

Pokaż mimo to

2
avatar
14
5

Na półkach: ,

Fantastyczna opowieść o pozornie znanej marce.

Z jednej strony opowieść o Rayu Krocu, który stosował świadomy kapitalizm zanim stało się to modne, z drugiej podręcznik przedsiębiorczości, w którym sporo jest o satysfakcji klienta, priorytetach młodego przedsiębiorcy, systemie franczyzy (wiadomo), ale też podnajmie nieruchomości, wyszukiwaniu i dobieraniu partnerów biznesowych, łamaniu zasad marketingu czy... unifikacji frytek.

Historia McD jest tu potraktowana znacznie poważniej niż w filmie The Founder z Michaelem Keatonem w roli Kroca, jednak nie jest to cegła wypchana detalami. Każdy kolejny rozdział to wyższy poziom gry: od trudów założenia lokalu pokazowego po otwieranie nowych oddziałów co trzy dni, wejście na giełdę, dominacja w branży.

Polecam przedsiębiorczym.

Fantastyczna opowieść o pozornie znanej marce.

Z jednej strony opowieść o Rayu Krocu, który stosował świadomy kapitalizm zanim stało się to modne, z drugiej podręcznik przedsiębiorczości, w którym sporo jest o satysfakcji klienta, priorytetach młodego przedsiębiorcy, systemie franczyzy (wiadomo), ale też podnajmie nieruchomości, wyszukiwaniu i dobieraniu partnerów...

więcej Pokaż mimo to

5
avatar
336
290

Na półkach:

Historia dotyczy przede wszystkim lat 50 i 60-tych.
Mimo to książkę warto przeczytać.
Na drugim planie widać jak wiele dzieliło i nadal dzieli biznes amerykański od rodzimego.
Na pierwszym planie historia pasjonata, który najpierw patrzył na satysfakcję klientów, potem na rozwój firmy a dopiero na końcu na swój zysk (przez długi czas nie pobierał wynagrodzenia, choć pod koniec życia dogoniły go miliony...).

Historia dotyczy przede wszystkim lat 50 i 60-tych.
Mimo to książkę warto przeczytać.
Na drugim planie widać jak wiele dzieliło i nadal dzieli biznes amerykański od rodzimego.
Na pierwszym planie historia pasjonata, który najpierw patrzył na satysfakcję klientów, potem na rozwój firmy a dopiero na końcu na swój zysk (przez długi czas nie pobierał wynagrodzenia, choć pod...

więcej Pokaż mimo to

5

Cytaty

Więcej
John F. Love Imperium Big Maca. Dzieje korporacji McDonald’s Zobacz więcej
Reklama
Więcej
Reklama
zgłoś błąd