Narratologia
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2017-04-07
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-04-07
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301192600
- Tagi:
- marketing reklama PR storytelling opowiadanie
Jak kupujesz różne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego),kosztują mniej więcej tyle samo i są tak samo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed Tobą na półce),przestajesz myśleć o samym produkcie, a zaczynasz rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast namawiać Cię, byś kupił mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.
Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy – sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.
Książka ta zabierze Cię w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowiesz się, dlaczego historie mają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Wspólnie odkryjemy kod, dzięki któremu sam będziesz mógł sam takie opowieści tworzyć.
Czy ta książka jest dla Ciebie? Tak!
Jeśli zajmujesz się promocją, reklamą, marketingiem, znajdziesz w niej konkretne wskazówki wspierające komunikację różnych działań. Jeśli pracujesz z grupami, jesteś trenerem, nauczycielem, znajdziesz inspirację, jak przekazywać skutecznie treści. Jeśli występujesz często w roli prelegenta, znajdziesz podpowiedź, w jaki sposób przygotować wystąpienie, aby wszyscy Cię słuchali. To co, gotowy na podróż? Zapnij pasy, bo zaczyna się… od końca świata.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 761
- 359
- 105
- 42
- 10
- 8
- 8
- 6
- 5
- 5
OPINIE i DYSKUSJE
Otwiera oczy na kulisy tworzenia fabuły. Rozkłada ją na części proste. Nie wyniosłem z tej książki wiele, bo kieruję się intuicją i swoja logiką natomiast muszę podkreślić, że treść jest na wysokim poziomie.
Otwiera oczy na kulisy tworzenia fabuły. Rozkłada ją na części proste. Nie wyniosłem z tej książki wiele, bo kieruję się intuicją i swoja logiką natomiast muszę podkreślić, że treść jest na wysokim poziomie.
Pokaż mimo toOcena dwojaka: dla laika, co zaczyna przygodę z tematem - 4 na 5; dla osoby z lekturami w temacie - maksymalnie 4 na 10 (wg opisu LC, że 4 to "może być").
Początkujący: książka to doskonały punkt wyjścia do dalszych eksploracji w temacie. Oferuje ciekawe optyki, pojęcia-hasła kluczowe. Raz na jakiś czas pojawią się jakieś nazwiska prosów w temacie. Zebranie kluczowej wiedzy na początek w jednej pozycji.
Osoba z >1 lekturą w temacie: książka rozepchana, jak na ilość faktycznej merytoryki. Śmiało można opracować destylat tej książki, zawężający jej objętość do 16x. Autor używa tonu, nieraz, paternalistycznego; tonu, że ta wiedza to tak-jakby wiedza ukryta. Podejście do przypisów (=atrybucji, skąd się to wzięło) dość wybiórcze. W pewnych przypadkach zbytecznie produkował pojęcia, o czym niepochlebnie się wyrażał Tadeusz Pawłowski (1977, 1986). Gdzie bibliografia? To nic, że książka popularnonaukowa; bibliografia uwypukliłaby rolę tej książki jako wstępu do tematu.
Konkluzja: Narratologia pióra Pawła Tkaczyka to książka niejednoznaczna, która - w idealnym świecie - byłaby targetowana zero-jedynkowo. Dla początkującego (dla którego książka mogłaby być pierwszą w temacie) śmiało można rekomendować Narratologię. A gdy mowa o odbiorcach zorientowanych w literaturze przedmiotu - to strata czasu.
Ocena dwojaka: dla laika, co zaczyna przygodę z tematem - 4 na 5; dla osoby z lekturami w temacie - maksymalnie 4 na 10 (wg opisu LC, że 4 to "może być").
więcej Pokaż mimo toPoczątkujący: książka to doskonały punkt wyjścia do dalszych eksploracji w temacie. Oferuje ciekawe optyki, pojęcia-hasła kluczowe. Raz na jakiś czas pojawią się jakieś nazwiska prosów w temacie. Zebranie kluczowej...
W moim odczuciu autor faktycznie umie w storytelling . Wciągnęłam się w opowieść o tym jak opowiadać historie.
W moim odczuciu autor faktycznie umie w storytelling . Wciągnęłam się w opowieść o tym jak opowiadać historie.
Pokaż mimo toPrzyjemna popularnonaukowa książka o opowiadaniu historii. Tłumaczy dlaczego i jak historie działają, jak i dlaczego są ważne. Opisuje sporo narzędzi, których autor może użyć, żeby zainteresować czytelnika. Przykłady świetnie ilustrują to, co przekazuje autor. Jest kierowana dla marketingowców, ale dla mnie kontekst marketingowy był akurat najmniej ciekawy. Osoby które interesują się tematem efektywnego opowiadania historii raczej nie znajdą tutaj zbyt wielu rzeczy, których nie wiedzieli. Ale podstawowa wiedza na ten temat jest zebrana w ten poręczny tomik i przedstawiona w atrakcyjny sposób. Polecam początkującym bajarzom, pisarzom i wszystkim innym opowiadaczom.
Przyjemna popularnonaukowa książka o opowiadaniu historii. Tłumaczy dlaczego i jak historie działają, jak i dlaczego są ważne. Opisuje sporo narzędzi, których autor może użyć, żeby zainteresować czytelnika. Przykłady świetnie ilustrują to, co przekazuje autor. Jest kierowana dla marketingowców, ale dla mnie kontekst marketingowy był akurat najmniej ciekawy. Osoby które...
więcej Pokaż mimo toAutor uczy, że największą atencję przykuwają emocje związane z przemocą - również, czy szczególnie - tą wobec dzieci. Zgadza się, to nie tajemnica, że w opowieściach , w książkach jak i w filmach sex i przemoc to najbardziej "nośne" tematy. Przeczytałam książkę do połowy (może ciut ponad) - byłam zniesmaczona, równocześnie nie dowiedziałam się też niczego odkrywczego. Dobre przykłady jak przyciągnąć uwagę widza to np wspominka prawdziwej historii czerwonego kapturka - w wersji w której wilk był złym duchem, który przed uśmierceniem małej dziewczynki, wcześniej ją jeszcze zgwałcił. Wg mnie dość żenujący poziom na rozwijanie story tellingu.
Autor uczy, że największą atencję przykuwają emocje związane z przemocą - również, czy szczególnie - tą wobec dzieci. Zgadza się, to nie tajemnica, że w opowieściach , w książkach jak i w filmach sex i przemoc to najbardziej "nośne" tematy. Przeczytałam książkę do połowy (może ciut ponad) - byłam zniesmaczona, równocześnie nie dowiedziałam się też niczego odkrywczego. ...
więcej Pokaż mimo toSuper
Super
Pokaż mimo toSpodziewałem się znaczniej więcej biorąc pod uwagę liczne pozytywne opinie i cenę książki.
Kilka dobrych tricków i ogólne podsumowanie jak tworzyć dobre opowiadanie. Bardzo przyjemnie, że mamy tu atrakcyjne przykłady:)
Spodziewałem się znaczniej więcej biorąc pod uwagę liczne pozytywne opinie i cenę książki.
Pokaż mimo toKilka dobrych tricków i ogólne podsumowanie jak tworzyć dobre opowiadanie. Bardzo przyjemnie, że mamy tu atrakcyjne przykłady:)
Bardzo ciekawa lektura, dla wszystkich, których interesuje szeroko rozumiane pisarstwo [nie tylko pod kątem marketingowym].
Widoczne na okładce hasło [„Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń.”] bardzo trafnie oddaje zawartość książki. Autor proponuje rozwiązanie oparte na "klockach" [czyli pewnych schematach], które mogą posłużyć do zbudowania własnej historii lub wykorzystania ich do przeanalizowania, rozłożenia na czynniki pierwsze, jakiejś fabuły/narracji.
Działanie "klocków" Autor obrazuje na wielu różnych przykładach - np. "Shrek", "Baśnie Braci Grimm", słuchowisko "Wojna Światów", "Matrix", "Poetyka", "Ojciec Mateusz", itd. Więcej u Tkaczyka właśnie tego typu odwołań, niż pracy z jakimiś case study ze świata marketingu [z tego też względu polecam "Narratologię" wszystkim tym, których interesuje szeroko rozumiane pisarstwo - również proza].
"Narratologia" ma ponadto sporo ciekawostek z różnych dziedzin naukowych - psychologia, socjologia czy choćby neurologia. Dlatego czyta się ją jak dobrze napisaną publikację popularnonaukową.
Ale są też minusy, o których muszę wspomnieć. Przede wszystkim brak bibliografii oraz indeksu. Mnogość przytoczonych przez Autora dzieł oraz nazwisk aż się o to prosi. Zwłaszcza, iż nazwy rozdziałów nie ułatwiają poruszania się po książce [po prostu czasami trudno stwierdzić po samej nazwie o czym są].
Jak zwykle książki od PWN to #mocwiedzy, nie inaczej jest w przypadku "Narratologii", którą serdecznie polecam👍
Dłuższa recenzja dostępna na mojej stronie - link poniżej:
https://karols.pl/narratologia-pawel-tkaczyk-recenzja/
Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję Wydawcy.
Bardzo ciekawa lektura, dla wszystkich, których interesuje szeroko rozumiane pisarstwo [nie tylko pod kątem marketingowym].
więcej Pokaż mimo toWidoczne na okładce hasło [„Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń.”] bardzo trafnie oddaje zawartość książki. Autor proponuje rozwiązanie oparte na "klockach" [czyli pewnych schematach], które mogą posłużyć do...
spoko, warta swojej ceny
spoko, warta swojej ceny
Pokaż mimo toNadzwyczaj ciekawe opracowanie. Autor uczy jak snuć opowieści (do wykorzystania w marketingu, prawie, innych czynnościach zawodowych),ale przy okazji pokazuje bardzo popularne schematy występujące w przeważającej większości popularnych filmów, książek i bajek. Nie bez powodu Tkaczyk przedstawia się jako Paweł "Zepsułeś mi dzieciństwo" Tkaczyk ;). Imho warto przeczytać, szczególnie że czyta się lekko - książka nie jest "przegadana".
Nadzwyczaj ciekawe opracowanie. Autor uczy jak snuć opowieści (do wykorzystania w marketingu, prawie, innych czynnościach zawodowych),ale przy okazji pokazuje bardzo popularne schematy występujące w przeważającej większości popularnych filmów, książek i bajek. Nie bez powodu Tkaczyk przedstawia się jako Paweł "Zepsułeś mi dzieciństwo" Tkaczyk ;). Imho warto przeczytać,...
więcej Pokaż mimo to