Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek

Okładka książki Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek Renata Wrona
Okładka książki Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek
Renata Wrona Wydawnictwo: Studio Suite77 poradniki
190 str. 3 godz. 10 min.
Kategoria:
poradniki
Wydawnictwo:
Studio Suite77
Data wydania:
2017-10-27
Data 1. wyd. pol.:
2017-10-27
Liczba stron:
190
Czas czytania
3 godz. 10 min.
Język:
polski
ISBN:
9788394808228
Tagi:
marka kobiety etykieta wizerunek kobieta biznes wygląd
Średnia ocen

7,1 7,1 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,1 / 10
9 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
2348
394

Na półkach: ,

Chociaż żyjemy w XXI wieku i teoretycznie mamy równouprawnienie, kobiety ciągle muszą walczyć o swoją pozycję w świecie, w którym dominują mężczyźni. Dotyczy to także, a może przede wszystkim, świata biznesu. Panie, które chcą się wybić i osiągnąć sukces zawodowy, muszą zbudować silną markę osobistą, świadczącą o ich profesjonalizmie. Właśnie temu tematowi poświęciła swoja książkę Renata Wrona – coach ICF, trenerka rozwoju osobistego i biznesu, specjalistka public relations, ekspertka kreowania wizerunku.

Czym właściwie jest marka osobista? Jak pisze autorka: Marka osobista to ty – kim jesteś, jak wyglądasz, jak się zachowujesz, co umiesz, co inni o tobie myślą i z czym kojarzysz się innym. Krótko mówiąc, jest to zbiór indywidualnych cech (wewnętrznych i zewnętrznych) budujących nasz wizerunek. Renata Wrona w przejrzysty i przystępny sposób przedstawia zbiór porad, które pozwolą kobietom budować pewność siebie i profesjonalizm, a w efekcie – osiągać większe sukcesy na polu zawodowym.

Książka jest podzielona na kilka głównych działów, z których nauczycie się nie tylko tego, jak dbać o swój wygląd (jak ubierać się na różne okazje, jak łączyć kolory i dobierać dodatki, jakich błędów nie popełniać przy wyborze stroju),lecz także jak zachowywać się w sytuacjach biznesowych, jak powinna wyglądać właściwa komunikacja oraz w jakim zakresie zdrowie wpływa na wizerunek. Autorka zamieściła wiele praktycznych wskazówek, które mogą się przydać zarówno w sferze zawodowej, jak i w pracy nad sobą. Bardzo podobało mi się kilkakrotne podkreślanie, że budując swoją markę, jak najbardziej warto inspirować się osobami, które podziwiamy, ale z pewnością nie należy nikogo kopiować i udawać kogoś, kim nie jesteśmy. Należy pozostać sobą – ulepszoną wersją samej siebie.

Marka kobiety w biznesie została pięknie, profesjonalnie wydana. Gruby, błyszczący papier, duża, wyraźna czcionka, przejrzysty układ tekstu i mnóstwo kolorowych fotografii sprawiają, że książkę czyta się bardzo przyjemnie. Książka została napisana prostym językiem; na szczęście pani Renata nie poszła w stronę branżowego stylu, niezrozumiałego dla postronnych obserwatorów, ale postarała się, aby każda czytelniczka bez problemu mogła zrozumieć porady i przesłanie książki. Widać, że autorka zajmuje się coachingiem, bo zwraca się do czytelniczek na „ty”, co wzbudza ich zaufanie i pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Chociaż spotkałam się z opiniami, że tę książkę powinna przeczytać każda kobieta, to nie do końca mogę się z tym zgodzić. Jest to lektura skierowana do konkretnego odbiorcy, czyli kobiety aktywnej zawodowo, ale nie w każdej pracy da się zastosować opisane przez panią Wronę rady. Na przykład kelnerka, sprzątaczka czy pracownica McDonald’s niewiele wyniesie z tej lektury, za to bizneswoman, menedżerka, właścicielka firmy czy pracownica korporacji znajdą w niej wiele cennych treści, które zachęcają do pracy nad marką osobistą i mogą pozytywnie wpłynąć na życie. Część informacji jest uniwersalna i rzeczywiście w jakimś stopniu może dotrzeć do każdej czytelniczki, jednak – jak wskazuje sam tytuł – przede wszystkim dotyczy zachowania i wizerunku w środowisku biznesowym.

Jeżeli chodzi o moje odczucia, to książka przemówiła do mnie w niewielkim stopniu – absolutnie nie należę do jej grupy docelowej. Jako zorientowana na dom i rodzinę „kura domowa” zwyczajnie nie znajduję w swoim życiu zastosowania większości porad, niewątpliwie cennych dla bardziej aktywnych czytelniczek. Nie jestem też zwolenniczką tak popularnych w dzisiejszych czasach i powszechnie promowanych poglądów, że moje JA jest najważniejsze, że powinnam być skupiona na SOBIE i SWOJEJ karierze, że moje osobiste szczęście leży tylko w MOICH rękach. Wręcz przeciwnie – uważam, że ludzie byliby szczęśliwsi, gdyby mniej skupiali się na sobie, a więcej na innych.

Z pewnością nie jest to zła książka i z czystym sumieniem mogę polecić ją tym z Was, które poważnie traktują swoją karierę zawodową i samorozwój; którym zależy na poprawieniu własnego wizerunku i zyskaniu większej pewności siebie; które marzą o byciu kobietą sukcesu. Marka kobiety w biznesie może Wam w tym pomóc, o ile jesteście pełne pasji, zdeterminowane i gotowe na zmiany.

Chociaż żyjemy w XXI wieku i teoretycznie mamy równouprawnienie, kobiety ciągle muszą walczyć o swoją pozycję w świecie, w którym dominują mężczyźni. Dotyczy to także, a może przede wszystkim, świata biznesu. Panie, które chcą się wybić i osiągnąć sukces zawodowy, muszą zbudować silną markę osobistą, świadczącą o ich profesjonalizmie. Właśnie temu tematowi poświęciła swoja...

więcej Pokaż mimo to

avatar
114
36

Na półkach: ,

Poradnik? W dodatku w modnym od pewnego czasu zabarwieniu coachingowym? To chyba nie dla mnie. Ale właściwie… dlaczego by nie spróbować – z takimi myślami zaczynałam lekturę „Marki kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” Renaty Wrony, która jest PR menedżerką oraz trenerką rozwoju osobistego i biznesu.

Czy mój początkowy sceptycyzm okazał się uzasadniony? I tak, i nie. Fanką poradników nie zostanę, ale akurat po tę książkę warto było sięgnąć.

Treść

Całość utrzymana jest w charakterystycznym, poradnikowym stylu. Zawiera mnóstwo rad związanych z szeroko pojętym funkcjonowaniem w biznesie.

Książkę podzielono na zamknięte bloki. Są rozdziały poświęcone m.in. brandingowi osobistemu oraz etykiecie kobiety w biznesie. Niektóre terminy być może brzmią nieco tajemniczo, ale autorka każdy z nich tłumaczy w jasny sposób – dzięki temu czytelnik nie czuje niedosytu. Wręcz przeciwnie, może poczuć się doedukowany, jak było w moim przypadku.

Układ książki sprawia, że czyta się ją bardzo szybko. Są wyliczenia, podkategorie, podrozdziały, a nawet – co mnie zaskoczyło – krótkie rozmowy z kobietami, które odniosły sukces zawodowy i chętnie dzielą się swoim doświadczeniem. Myślę, że to wartość dodana tej książki i jej niebanalny wyróżnik. Obok teorii pojawia się również praktyka.

Autorka za cel postawiła sobie skłonienie czytelniczki i do refleksji, i do działania. Skutecznie buduje relację poprzez bezpośrednie zwroty oraz zadaje bardzo trafne, motywujące pytania. Nie powinno to dziwić, w końcu jest trenerką personalną, więc nawiązywanie kontaktów ma opanowane do perfekcji.

Trudno jednoznacznie określić, dla kogo przeznaczona jest ta książka. Na pewno może być pomocą dla kobiet, które mniej lub bardziej pewnie poruszają się w świecie biznesu. Jej walory docenią też zapewne panie pragnące budować własną markę i są na różnym etapie kariery. Jednak nie sądzę, by jej treść była skierowana do wąskiego grona odbiorców. Ten poradnik dotyka wielu aspektów życia zawodowego i osobistego.

Podoba mi się, że wskazówki Renaty Wrony są uniwersalne. Choć nie prowadzę swojego biznesu, wiele z nich mogę zastosować w życiu osobistym i zawodowym. Co więcej, książka to nie tylko poradnik dotyczący biznesu, lecz także… poradnik o stylu. Tak, nie brakuje w nim rad odnoszących się do ubioru, makijażu, a nawet doboru okularów przeciwsłonecznych i bielizny!

Autorka nie ustrzegła się pewnego niebezpieczeństwa – używania trywializmów oraz banałów. I tak przeczytałam, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz albo że zawsze warto być sobą. Gdy czytam podobne stwierdzenia, mam wrażenie, że osoba, która je wypowiada, idzie na łatwiznę, nie ma nic ciekawego do powiedzenia, a tak przecież nie jest w przypadku Renaty Wrony. Przekonałam się o tym w innych punktach książki. Wiem, że potrafi prawić z sensem i konkretnie.

Być może posługiwanie się sloganami to typowy zabieg dla literatury poradnikowej? Może wpisuje się w język charakterystyczny dla coachów? Myślę, że jest to możliwe i dla osób, które poruszają się w tym świecie, może być pomocne i naturalne.

Na szczęście autorka nie pozostawia czytelnika z banałem z tyłu głowy, a zwykle rozwija swoją myśl. Schematy wykorzystuje jako punkt wyjścia.

Layout:

Mówi się, aby nie oceniać książki po okładce, ale cóż zrobić, gdy jest się estetą i wygląd też się liczy? Zawsze zwracam uwagę na okładkę, format, skład.

W pierwszej kolejności w oczy rzuciło mi się, że książka nie jest typowych rozmiarów (jest większa),co jest dla mnie minusem. Zwłaszcza, że to poradnik dla kobiet, który przecież powinien bez trudu zmieścić się w damskiej torebce. Mam też wrażenie, że przez swój niestandardowy rozmiar trochę gorzej leży w dłoni.

Drugą kwestią są ilustracje. Większość z nich przedstawia autorkę, co jest oczywiście zrozumiałe – jest ona profesjonalistką i swoją osobą pokazuje, jak profesjonalistka powinna się prezentować. Coś poszło jednak nie tak. O ile jakość fotografii wydaje się dobra, o tyle nie do końca dobrze wyszły one w druku. Zdjęcia są rozpikselowane, niewyraźne. Także grafik w niektórych momentach się nie popisał i efekt jest nienaturalny.

Po trzecie: font. Duże, czytelne litery, dosyć spora interlinia, pogrubienia we właściwych miejscach. Dzięki takim zabiegom książka nie męczy podczas czytania, a i lektura idzie sprawniej.

Wreszcie po czwarte: okładka. Gdybym lektury wybierała wyłącznie po wyglądzie okładki, raczej nie sięgnęłabym po tę książkę. Jej front niczym specjalnym się nie wyróżnia. Składa się z niewielu elementów: tytułu, dopisku u dołu, fotografii autorki oraz jej nazwiska. Zwykle w prostocie tkwi wielki urok, ale tu jest pusto i… zwyczajnie. Myślę, że na półce zniknie w zbiorze innych pozycji.

Podsumowanie:

„Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” Renaty Wrony zaskoczyła mnie pozytywnie. Obawiałam się nudnej przeprawy przez oczywisty poradnik, lecz nie było tak źle. Wyniosłam wiele cennych rad, choć czasem krzywiłam się, kiedy czytałam znane mi slogany.

Cieszę się, że mam tę pozycję na półce. Kto wie, będę potrzebowała do niej sięgnąć?

Poradnik? W dodatku w modnym od pewnego czasu zabarwieniu coachingowym? To chyba nie dla mnie. Ale właściwie… dlaczego by nie spróbować – z takimi myślami zaczynałam lekturę „Marki kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” Renaty Wrony, która jest PR menedżerką oraz trenerką rozwoju osobistego i biznesu.

Czy mój początkowy sceptycyzm okazał się uzasadniony? I tak, i nie....

więcej Pokaż mimo to

avatar
420
207

Na półkach: , ,

Marka kobiety - co to tak naprawdę jest?

Tak naprawdę każda z nas jest marką, tylko nie zawsze wiemy, jak ją zaprezentować w odpowiedni sposób. Bardzo może nam w tym pomóc poradnik Renaty Wrony "Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek" 
Zarówno  w biznesie, jak i życiu osobistym ważny jest sposób, w jaki postrzegają nas inni. Nie chodzi tylko o wygląd zewnętrzny, lecz także o nasz charakter i osobowość. Istotne jest poznanie swoich wad i zalet, aby umieć wykorzystać je w każdej sytuacji.
Renata Wrona - trenerka rozwoju osobistego, ekspertka w dziedzinie budowania marki w tym marki osobistej, savoir vivre'u w biznesie, komunikacji interpersonalnej. Właścicielka firmy Prime Image, autorka książki "Szczęśliwa kobieta - rozwój, kariera, miłość" oraz artykułów z zakresu budowania marki i etyki w biznesie.

Książka Renaty Wrony pozwala nam odnaleźć swoje własne ja, zmusza nas do refleksji i zastanowienia się nad sobą. W poradniku znajdziemy mnóstwo porad na temat tego, jak wykreować własną markę, aby była silna, profesjonalna, a przede wszystkim naturalna, bo nikt nam nie zaufa jeżeli będziemy udawać kogoś kim nie jesteśmy. Autorka podkreśla, że ważne są samoakceptacja i pogodzenie się ze sobą.

Książkę podzielono na rozdziały,które układają się w spójną całość. W każdym rozdziale znajdziemy pytania, które z pozoru wydają się łatwe - to właśnie dzięki odpowiedziom na nie możemy poznać swoje prawdziwe ja. 
Oprócz rozdziałów poświęconych naszemu charakterowi, zachowaniu i tego jak powinniśmy postrzegać siebie, znajdziemy mnóstwo wskazówek dotyczących naszego wizerunku. Sporą część książki poświęcono wyglądowi i temu, jak prezentować się adekwatnie do sytuacji.

W obecnych czasach gdy wszystko znajduje się na wyciągnięcie ręki musimy nauczyć się z tego korzystać - książka Renaty Wrony stanowi w tej kwestii idealną podpowiedź. Znajdziemy w niej mnóstwo porad dotyczących stroju, makijażu, czy zwykłych dodatków, które podkreślą nasz profesjonalizm.
Sporo informacji zawartych w książce stanowi dla mnie standard, który staram się wdrażać na co dzień. Podejrzewam, że jest to spowodowane doświadczeniem, jakie zdobyłam i w pracy, i w życiu prywatnym - jako mama uważam, że nawet w domu powinno się pokazywać swoje mocne strony, a gdy jesteśmy pewni siebie, uda nam się osiągnąć nawet najbardziej odległe cele.

No ale żeby nie było za słodko, muszę przyczepić się do jednej małej rzeczy, która trochę mnie irytowała.
Pisałam już, że w książce zawarto ważne pytania, które pomogą nam określić nasze ja. Kilka z pytań się powtarza co trochę wybijało mnie z rytmu. Zaczęłam się zastanawiać, jaki cel miało kilkakrotne ich zadawanie, tym bardziej że za każdym razem starałam się na nie odpowiadać.

Nie zmienia to jednak mojego ogólnego zdania na temat książki. Uważam,że ten poradnik powinna przeczytać każda pewna siebie kobieta, która pragnie osiągnąć swoje cele. Książka napisana jest bardzo przystępnym i łatwym językiem a jej dodatkowym atutem są zdjęcia zamieszczone k każdym rozdziale, które doskonale uzupełniają tekst.
Książkę tę poleciłabym zwłaszcza kobietom młodym, dopiero wchodzącym w dorosłość, ponieważ to one są na początkowym etapie budowania swojej marki. 
Ja osobiście nie tylko wyniosłam ogrom wiedzy dotyczący stroju czy zachowania, lecz także zrozumiałam jak należy postrzegać siebie w odniesieniu do innych.

Już wiem, że marką jesteśmy my same,a sposób, w jaki traktujemy i postrzegamy siebie, wpływa zarówno na nas, jak i na nasze otoczenie, współpracowników i bliskich. 
Dlatego moim zdaniem warto sięgnąć po "Markę kobiety w biznesie"

https://judithreads.blogspot.com/2018/01/marka-kobiety-w-biznesie-etykieta-i.html

Marka kobiety - co to tak naprawdę jest?

Tak naprawdę każda z nas jest marką, tylko nie zawsze wiemy, jak ją zaprezentować w odpowiedni sposób. Bardzo może nam w tym pomóc poradnik Renaty Wrony "Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek" 
Zarówno  w biznesie, jak i życiu osobistym ważny jest sposób, w jaki postrzegają nas inni. Nie chodzi tylko o wygląd zewnętrzny,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
200
50

Na półkach: ,

Nie stronię od poradników – czasami lubię je przeczytać, aby utwierdzić się w przekonaniu, że wypracowałam sobie świetny system. Trochę już siebie znam i wiem o sobie co nieco. I tak było też z książką Renaty Wrony „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” – w trakcie czytania uświadamiałam sobie, że przecież ja to wszystko wiem! Akceptacja siebie, o której pisze autorka, to podstawa budowania własnej marki. Akceptacja, która według mnie jest przydatna nie tylko w zawodowej części życia, lecz w ogóle!

Dla wielu kobiet książka może być świetną pozycją, aby rozpocząć nową drogę. Drogę, której celem jest zbudowanie – albo odbudowanie – pewności siebie, a w efekcie zmiana swojego wizerunku. A ten może być kluczowym elementem sukcesów zarówno osobistych jak i zawodowych. W tym aspekcie książka jest ciekawa. Bo rozkłada na czynniki pierwsze wizerunek, jego składniki i opisuje na co warto zwrócić uwagę.

Cała recenzja na: https://bookpleasure.blogspot.com/2018/01/marka-kobiety-w-biznesie-renata-wrona.html#more

Nie stronię od poradników – czasami lubię je przeczytać, aby utwierdzić się w przekonaniu, że wypracowałam sobie świetny system. Trochę już siebie znam i wiem o sobie co nieco. I tak było też z książką Renaty Wrony „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” – w trakcie czytania uświadamiałam sobie, że przecież ja to wszystko wiem! Akceptacja siebie, o której pisze...

więcej Pokaż mimo to

avatar
251
204

Na półkach:

Recenzja pochodzi z bloga: http://kasiaiksiazki.blogspot.com/2018/01/marka-kobiety-w-biznesie-etykieta-i.html

„Marka kobiety w biznesie. Etyka i wizerunek” – jak wskazuje tytuł, książka jest skierowana do nas, kobiet. Autorka stara się w niej wpoić nam pewne zasady, którymi powinnyśmy kierować się podczas budowania naszego ja w firmie, w której pracujemy. I nie ma znaczenia, czy zajmujemy wysokie stanowisko, czy jesteśmy szeregowymi pracownikami. Wskazówki, które jak na tacy podaje nam Renata Wrona, przydadzą się zarówno tym z nas, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pracą w firmie (mniejszej czy większej, typu korporacja),jak i starym "wyjadaczkom". Wiadomo, czym większe doświadczenie mamy w danej dziedzinie, tym większą mamy wiedzę. Mimo wszystko każda z nas w książce znajdzie coś dla siebie.

Zapewne wiele kobiet stwierdzi, że nie ma sensu sięgać po tę książkę, wszak czego nowego można dowiedzieć się z poradnika, poza tym, co już wiemy? Myślałam tak samo, ale sama pracuję w dosyć dużej firmie – może do typowej korporacji wiele jej brakuje - i stwierdziłam, że warto poszerzyć swoją wiedzę w tej dziedzinie. Z chęcią przyjęłam propozycję przeczytania i zrecenzowania tej książki.
Kiedy dotarła do mnie przesyłka, pierwszą rzeczą, która rzuciła mi się w oczy, była bardzo dobra jakość wydania książki. Dobrze dobrana czcionka, bogato ilustrowana (a może raczej – bogata w fotografie),przejrzysta. Wiedziałam, że pod tym kątem będzie się ją dobrze i szybko czytało. Bałam się jednak, że treść będzie nie dla mnie – przecież w swojej codziennej pracy nie mam kontaktu z klientem zewnętrznym, nie obowiązuje mnie też ściśle określony dress code, a jedynie pewne schematy zachowań.
Czego dowiedziałam się z poradnika Renaty Wrony?
Nie od dziś wiemy, że to, jak wyglądamy, wpływa na sposób, w jaki odbiera nas otoczenie. To właśnie pierwsze wrażenie zwykle decyduje o tym, jak postrzegają nas inni. Cytując klasyka: „Jak cię widzą, tak cię piszą”. W tym krótkim stwierdzeniu kryje się sama prawda, dlatego tak ważne jest kreowanie swojego wizerunku szczególnie w pracy.
Wizerunek również w kreowaniu własnej marki odgrywa bardzo ważną rolę. Jaka zatem jest różnica między wizerunkiem a marką? Wizerunek jest tym, co znajduje się na zewnątrz, co opisuje nasz wygląd, sposób zachowania, zaś marka – poza wymienionymi wyżej czynnikami – to także samorozwój, doskonalenie umiejętności i podnoszenie kompetencji.
Renata Wrona przybliża nam zarówno powody, dla których istotne jest świadome budowanie własnej marki, jak i czynniki, które się na nią składają. To, jak siebie postrzegasz, czy w siebie wierzysz, czy jesteś pewna siebie, czy jesteś osobą asertywną wpływa na to, jak jesteś odbierana przez współpracowników, kontrahentów etc.
Autorka przykłada wielką wagę do tak ważnego aspektu, jakim jest etyka w biznesie. Każdy z nas (mam na myśli pracowników korporacji, firm itp.) powinien znać zasady zachowywania się – zwłaszcza podczas spotkań biznesowych. Niby znamy te podstawowe, ale nie każdy zwraca uwagę na niuanse przedstawione przez autorkę. Nie musimy zajmować wysokiej pozycji w hierarchii firmy, aby zachowywać się zgodnie z savoir vivre'm.

Cóż - śmiało polecam ją każdej kobiecie, która chce podreperować, ulepszyć swoją markę i swój wizerunek albo zwyczajnie pogłębić swoją wiedzę. Pamiętajmy, że zarówno wizerunek zewnętrzny, jak i sposób naszego bycia, wysławiania się, czy budowania relacji - wpływa na nasz odbiór przez osoby trzecie.

Recenzja pochodzi z bloga: http://kasiaiksiazki.blogspot.com/2018/01/marka-kobiety-w-biznesie-etykieta-i.html

„Marka kobiety w biznesie. Etyka i wizerunek” – jak wskazuje tytuł, książka jest skierowana do nas, kobiet. Autorka stara się w niej wpoić nam pewne zasady, którymi powinnyśmy kierować się podczas budowania naszego ja w firmie, w której pracujemy. I nie ma...

więcej Pokaż mimo to

avatar
868
366

Na półkach: , , , ,

NADSZEDŁ CZAS KOBIET!

Renata Wrona w przystępny sposób pokazuje, jak skutecznie stworzyć własny, niepowtarzalny wizerunek. Markę indywidualną, która będzie silna, a zarazem spójna i przekonująca.

Nie musisz zatracać siebie, aby stać się liderka. Wręcz przeciwnie – wykorzystaj swoje atuty!


Nie naśladuj nikogo, nie ulegaj kampaniom reklamowym ani kaprysom i opiniom innych. Miej jasno sprecyzowany cel, tak abyś budząc się rano, wiedziała, po co tu jesteś, z kim chcesz spędzić dzień i co robić. Abyś była pewna tego, jak chcesz żyć, wyglądać i postępować. Abyś była dumna z siebie.


Nie jestem ekspertką w temacie kreowania wizerunku, jednak temat nie jest mi obcy – przez dwa lata miałam z nim styczność na studiach. Gdy sięgnęłam po książkę pani Renaty, podstawy były mi znane.
Przede wszystkim cieszę się, że książka jest skierowana przede wszystkim dla kobiet. Większość książek o wizerunku napisano ogólnikowo, jednak nie oszukujmy się: nacisk położono szczególnie na mężczyzn.
W Marce kobiety w biznesie to panie mogą dowiedzieć się wielu przydatnych informacji. Dodatkowo książka jest napisana tak przystępnym językiem, że zrozumieją ją zarówno eksperci tematyki marki osobistej, jak laik, który stawia pierwsze kroki w budowaniu własnej marki.

Przyjrzyjmy się okładce, na której widnieje autorka. Postawa i wygląd Renaty Wrony przyciągają wzrok. Moja pierwsza myśl? Profesjonalistka. Widać, że patrzy na nas kobieta sukcesu, a jej wygląd zewnętrzny nie jest sztywny ani nudny. Otwieram książkę i tym razem skupiam się na papierze (to taki mój mały książkowy fetysz). Kartki – gruby, gładki papier. I ukryty w nim mały przekaz: dobra jakość. Książka jest perfekcyjnie dopracowana – nawet taki drobiazg, na który zazwyczaj nie zwraca się uwagi, świadczy o sposobie, w jaki Renata Wrona traktuje swojego odbiorcę.
Profesjonalizm przede wszystkim.

Przejdźmy jednak do treści, która jest kluczowa.
Już w pierwszym rozdziale autorka przedstawia nam informacje dotyczące elementów budujących nasz wizerunek. Strona za stroną dowiadujemy się, jak należy zachowywać się, aby nasi odbiorcy postrzegali nas jako równoprawne partnerki biznesowe. Dodatkowo pojawiają się pytania, które – o ile każda z nas szczerze na nie odpowie – pozwolą nam wywnioskować, do czego tak naprawdę dążymy i jak chcemy, aby nas postrzegano. Autorka wciąż zwraca uwagę na to, aby nasz wizerunek zewnętrzny był kompatybilny z naszym wewnętrznym ja.
Po serii pytań przechodzimy do kolejnych etapów – między innymi wyglądu zewnętrznego. Zdaję sobie sprawę, że w wielu książkach ten temat był wielokrotnie poruszany, ale… Po raz pierwszy spotkałam się z tym, aby w książce o wizerunku biznesowym była mowa o… bieliźnie. Coś czuję, że Was zainteresowałam…! Ale na tym koniec.
Jeśli chcecie poznać resztę, sięgnijcie po Markę kobiety w biznesie.

Jeśli chodzi od moje odczucia, to muszę przyznać, że zostałam pozytywnie zaskoczona. Spodziewałam się naukowego bełkotu. Nie było go. Sądziłam, że przeczytam punkt po punkcie, krok po kroku o tym, jak wykreować własną markę. Zamiast tego dowiedziałam się, jak wykreować wizerunek, który będzie odzwierciedlał moje mocne strony. Byłam pewna, że nie dowiem się niczego ponad to, o czym słyszałam na studiach. Pomyłka! Ze skruchą biję się w pierś i polecam tę książkę każdej kobiecie.
A zwłaszcza tym, które są tak sceptycznie nastawione, jak ja byłam.

Recenzja również na moim blogu: annrecenzuje.blogspot.com

NADSZEDŁ CZAS KOBIET!

Renata Wrona w przystępny sposób pokazuje, jak skutecznie stworzyć własny, niepowtarzalny wizerunek. Markę indywidualną, która będzie silna, a zarazem spójna i przekonująca.

Nie musisz zatracać siebie, aby stać się liderka. Wręcz przeciwnie – wykorzystaj swoje atuty!


Nie naśladuj nikogo, nie ulegaj kampaniom reklamowym ani kaprysom i opiniom...

więcej Pokaż mimo to

avatar
565
441

Na półkach:

Bardzo byłam ciekawa książki Renaty Wrony, ponieważ lubuję się w tego typu publikacjach. Lubię obserwować i podglądać ludzi sukcesu w ich codzienności, a Renata Wrona niewątpliwie osobą sukcesu jest. Jej książka stanowi odzwierciedlenie tego stwierdzenia.


RENATA WRONA
Renata Wrona jest trenerką rozwoju osobistego i trenerką biznesu, coachem, właścicielką firmy, specjalistą PR… No, mogłabym tak wymieniać do jutra, a nie o to przecież chodzi. Przed przeczytaniem książki najpierw przejrzałam trochę internety w poszukiwaniu informacji o tej pani i jej historii. Ktoś, kto pisze poradniki o samorozwoju i budowaniu swojej marki, musi wzbudzać zaufanie. Chciałam sprawdzić, czy tak jest w tym wypadku. Trafiłam na kilka wywiadów i artykułów. Ich lektura przekonała mnie do zapoznania się z nową książką bardziej, niż sądziłam. Bo osoba, którą poznałam przeglądając wiele stron w sieci, po prostu wzbudziła moje zaufanie.

PODEJŚCIE HOLISTYCZNE
Budowanie marki to nie tylko dobre logo i idealna oferta produktowa czy usługowa; na silną markę składa się wiele czynników. Wiele osób pomyślałoby, że to czyste banialuki i coachingowe wymysły, tymczasem holistyczne podejście do przeróżnych tematów jest kluczem do osiągnięcia zamierzonego celu. Według Renaty Wrony tak jest również w kreowaniu wizerunku i budowaniu marki. Układanka bez jednego czy dwóch elementów będzie działać, ale jako tako. Aby osiągnąć sukces, wszystkie puzzle muszą do siebie pasować.

Książka Renaty Wrony jest skierowana do kobiet, które pragną osiągnąć sukces, prowadząc własny biznes. Mimo niewielkich rozmiarów zawiera mnóstwo przydatnej i przejrzyście przedstawionej wiedzy. Najważniejsze kwestie zostały wypunktowane, co niezwykle sprzyja ich przyswojeniu. Autorka wykłada kawę na ławę i tłumaczy m.in., jak się prezentować, zachowywać, komunikować, ubierać, myśleć czy kreować własne ja.

WAŁKOWANIE
Wiele kwestii opisanych w książce zostało przedstawionych na milion jeden sposobów w innych publikacjach – mniej lub bardziej obszernie. Mam na myśli rozdział o wizerunku. Prezentowana wiedza owszem, jest przydatna, ale tyle razy była wałkowana, że autorka mogła ją pominąć lub skrócić. Minusem książki może się również okazać mnogość poruszonych tematów. Na 180 stronach trudno rozwinąć aspekty budowania indywidualnej marki czy komunikacji w biznesie. Zapewniam jednak, że mimo wielu poruszanych zagadnień każdy rozdział jest bardzo merytoryczny.

PEREŁKI
Na szczególną uwagę zasługują końcowe rozdziały książki – o etykiecie kobiety w biznesie, komunikowaniu się i zarządzaniu sobą i swoją karierą. Żałuję, że są takie krótkie. Czekam na ich rozwinięcie… może w postaci kolejnej książki? Część rzeczy, o których pisze Renata Wrona, była mi dobrze znana, a nawet oczywista, dobrze jednak przypomnieć je sobie oraz poznać kilka nowych perspektyw i teorii.

KOBIECA SIŁA
Bardzo przypadł mi do gustu fakt, że poradnik jest niezwykle kobiecy. Nie mam na myśli jedynie pięknych zdjęć autorki; książka została napisana pięknym i „delikatnym” językiem, a jednocześnie przedstawia konkretną wiedzę. Renata Wrona mówi o kobiecości jak o potężnej sile i ogromnym potencjale, który drzemie w każdej kobiecie. Trzeba jedynie trochę się postarać, aby ruszyć z miejsca i zacząć kreować siebie jako silną, jedyną w swoim rodzaju markę.

PODSUMOWANIE
Książka Renaty Wrony jest godna uwagi. Warto się z nią zapoznać zarówno jeśli już działamy we własnym biznesie, jak i wówczas, gdy dopiero o nim myślimy. Holistyczne podejście pozwoliło autorce przedstawić najważniejsze kwestie w sposób zwięzły i merytoryczny. Książka Renaty Wrony urzekła mnie również pod względem stylistycznym; jest napisana pięknym, mam wrażenie – bardzo kobiecym – językiem. Autorka przedstawiła również najważniejsze zasady savoir vivre’u w biznesie, które mogą się przydać w życiu codziennym.

Renata Wrona jest świetną wizytówką własnej książki. To, o czym pisze, zna z autopsji i nie są to wyssane z palca „najprawdziwsze prawdy”.

Nadchodzi nowy rok; każdemu, dla kogo oznacza stawianie sobie nowych celów – również biznesowych – polecam zapoznać się z książką Renaty Wrony i wcielić w życie opisane rady.

Książka „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” w trzech słowach: mądra, merytoryczna, pięknie napisana.

Bardzo byłam ciekawa książki Renaty Wrony, ponieważ lubuję się w tego typu publikacjach. Lubię obserwować i podglądać ludzi sukcesu w ich codzienności, a Renata Wrona niewątpliwie osobą sukcesu jest. Jej książka stanowi odzwierciedlenie tego stwierdzenia.


RENATA WRONA
Renata Wrona jest trenerką rozwoju osobistego i trenerką biznesu, coachem, właścicielką firmy,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
3
3

Na półkach: ,

Bardzo dobrze napisany poradnik,
bez wymądrzania się, z szacunkiem do kobiet
- wiele praktycznych porad i zwrócenie uwagi na rzeczy wydawałoby się oczywiste,
a jednak otwiera szeroko oczy.
Z wielu porad skorzystałam.

Bardzo dobrze napisany poradnik,
bez wymądrzania się, z szacunkiem do kobiet
- wiele praktycznych porad i zwrócenie uwagi na rzeczy wydawałoby się oczywiste,
a jednak otwiera szeroko oczy.
Z wielu porad skorzystałam.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    12
  • Chcę przeczytać
    8
  • Posiadam
    5
  • Marketing
    1
  • Przeczytane w 2017
    1
  • 2017
    1
  • Polskie
    1
  • Recenzenckie
    1
  • 2017 - 120 książek
    1
  • Poradniki, rozwój osobisty
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek


Podobne książki

Przeczytaj także