Hiperszwindel. Jak oszukują nas hipermarkety i wielkie sieci handlowe
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Tytuł oryginału:
- Big-Box Swindle. The True Cost Of Mega-Retailers And The Fight For America's Independent Bussinesses
- Wydawnictwo:
- Wektory
- Data wydania:
- 2016-06-30
- Data 1. wyd. pol.:
- 2016-06-30
- Liczba stron:
- 329
- Czas czytania
- 5 godz. 29 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788360562925
- Tłumacz:
- Karolina Gawlik
Hipermarkety opanowały handel na Zachodzie. Olbrzymie centra handlowe i międzynarodowe sieci w błyskawicznym tempie wyparły małe, lokalne sklepiki, zajmując nie tylko tereny na przedmieściach, ale również wkraczając do centrów miast i niszcząc istniejący tam wcześniej handel. Zwolennicy hipermarketów twierdzą, że pozwalają one kupować ludziom więcej i taniej, dając dodatkowo nowe miejsca pracy. Jak jest jednak naprawdę? Czy rzeczywiście w hipermarketach kupimy wszystko taniej? Czy w salonach sieci handlowych faktycznie znajdziemy więcej niż w tradycyjnych specjalistycznych sklepach? Czy hipermarkety przyczyniają się do ograniczenia bezrobocia, czy raczej je wspierają, na dodatek niszcząc lokalne wspólnoty?Odpowiedzi na te pytania znajdzie czytelnik w tej pasjonującej, ale też budzącej grozę książce.
Książka ta pokazuje, że model ekonomiczny propagowany przez wielkich detalistów jest współczesną wariacją na temat starego europejskiego systemu kolonialnego, zaprojektowanego nie po to, by zbudować dzięki niemu społeczeństwa samowystarczalne gospodarczo i zdolne do życia, ale by pozbawić społeczności wszelkich bogactw i zasobów. Mimo to wiele miast ochoczo otwiera drzwi przed korporacyjnymi kolonizatorami. Niektóre robią to w oczekiwaniu na zwiększone dochody z podatków, jednak w pewnym momencie zdają sobie sprawę, że wielkie sklepy odciskają wyraźne piętno na infrastrukturze i usługach publicznych. A może być jeszcze gorzej: gdy z lokalnej gospodarki pozostają jedynie ruiny, miasta orientują się, że są całkowicie uzależnione od kilku hipermarketów, które mogą podnieść ceny, zwolnić pracowników lub zagrozić przeniesieniem się do sąsiedniej miejscowości, o ile nie otrzymają ulg podatkowych. (fragment Wprowadzenia)
Firmy, których wyniki finansowe są w dużym stopniu uzależnione od współpracy z jedną lub dwiema sieciami, a takich jest teraz mnóstwo, nieustająco balansują na krawędzi ryzyka całkowitego stłamszenia i utraty wszystkiego. W wywiadzie udzielonym magazynowi „Fast Company” Frank Garson II, prezes The Lovable Company – założonej w 1926 roku firmy produkującej bieliznę – opisał relacje łączące jąz Wal-Martem: „Wal-Mart ma tak ogromną siłę nabywczą, że ustala zasady bez oglądania się na nikogo. Jeśli nie spodobają im się twoje ceny, to albo zaczną sami to produkować, albo znajdą kogoś innego, kto sprosta ich wymaganiom”. Po wynegocjowaniu umowy z Lovable Wal-Mart postanowił jednostronnie zmienić jej warunki, zmuszając producenta do wycofania się z interesu. Trzy lata później firma Lovable zniknęła z rynku. „Wal-Mart przeżuł nas i wypluł”, stwierdził Garson. (fragment książki)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 38
- 11
- 5
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Hiperszwindel. Jak oszukują nas hipermarkety i wielkie sieci handlowe
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Książka otwierająca oczy, ukazująca władzę i wpływ wielkich sieci handlowych na nasze życie. Wyróżniającym aspektem jest brak podawania argumentów drugiej strony, jak również ciągłe powtarzanie wcześniej przytoczonych założeń.
Jest to lektura pesymistyczna i czarnowidząca naszą przyszłość. W mojej opinii warto zwrócić na nią uwagę pod względem jej przydatności w uświadomeniu sobie działalności, często postrzeganych pozytywnie sieci handlowych i ich praktyk. Jednakże zalecam umiar i ostrożne przyjmowanie wszytkich podanych w książce faktów.
Poziom książki, jak również tworzenie wrażenia otaczających nas teorii spiskowych doskonale wpisuje się w działalność wydawnictwa Wektory.
Książka otwierająca oczy, ukazująca władzę i wpływ wielkich sieci handlowych na nasze życie. Wyróżniającym aspektem jest brak podawania argumentów drugiej strony, jak również ciągłe powtarzanie wcześniej przytoczonych założeń.
więcej Pokaż mimo toJest to lektura pesymistyczna i czarnowidząca naszą przyszłość. W mojej opinii warto zwrócić na nią uwagę pod względem jej przydatności w...