-
ArtykułySEXEDPL poleca: najlepsze audiobooki (nie tylko) o seksie w StorytelLubimyCzytać1
-
ArtykułyTom Bombadil wreszcie na ekranie, nowi „Bridgertonowie”, a „Sherlock Holmes 3” jednak powstanie?Konrad Wrzesiński2
-
Artykuły„Dzięki książkom można prawdziwie marzyć”. Weź udział w akcji recenzenckiej „Kiss cam”Sonia Miniewicz4
-
Artykuły„Co dalej, palenie książek?”. Jak Rosja usuwa książki krytyczne wobec władzyKonrad Wrzesiński36
Biblioteczka
2016-06-12
2016-06-07
2015-03
2015-06-19
Książkę udało mi się pochłonąć w dwa dni i zadziwiająco dużo z niej wynieść. Bardzo emocjonalny stosunek do tematu, jaki zdradza styl pisania Karpowicza, może wydawać się nieprofesjonalny, ale sam sposób przekazania informacji czyni o wiele przyjemniejszym w odbiorze - ułatwia kojarzenie poszczególnych faktów, wyraźniej unaocznia ich charakterystyczne cechy. Osobiście ten sposób pisania bardzo przypadł mi do gustu i był miłą odmianą po pracach skupionych raczej na suchym wymienianiu faktów.
Książkę udało mi się pochłonąć w dwa dni i zadziwiająco dużo z niej wynieść. Bardzo emocjonalny stosunek do tematu, jaki zdradza styl pisania Karpowicza, może wydawać się nieprofesjonalny, ale sam sposób przekazania informacji czyni o wiele przyjemniejszym w odbiorze - ułatwia kojarzenie poszczególnych faktów, wyraźniej unaocznia ich charakterystyczne cechy. Osobiście ten...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to2015-05-31
Jak autor sam twierdzi, jest to pierwsza publikacja, która sięga do dziewiętnastowiecznych traktatów i pism poświęconych architekturze i w ogóle zagadnieniu sztuki chrześcijańskiej. Jeśli jest to prawda - a nie mam powodów, by w to nie wierzyć - to niewątpliwie jest to praca przełomowa, która z pewnością przyczyni się do rehabilitacji tak pogardzanego przed kilkadziesiąt lat historyzmu. Autor faktycznie opatruje swoją pracę bogatym materiałem bibliograficznym, składającym się zarówno z prac teoretyków XIX wieku, jak i średniowiecznych, które wtedy właśnie badano. Jedyne czego mi brakowało, to przykładów, a co za tym idzie - ilustracji, które jednak odgrywają dużą rolę w publikacjach poświęconych sztuce. Wracając jednak do pozytywów - podobał mi się fakt, że książka traktuje temat w pełnej perspektywie dziejowej, nie ograniczając się tylko do "swojego" wycinku historii; tak oto autor, zanim przejdzie do rozważań nad teoriami i poglądami XIX wieku, przytacza jak te teorie i poglądy rozwijały się i zmieniały od średniowiecza. To czyni pracę mniej hermetyczną i wartą polecenia nie tylko osobom zajmującym się naukowo historią sztuki.
Jak autor sam twierdzi, jest to pierwsza publikacja, która sięga do dziewiętnastowiecznych traktatów i pism poświęconych architekturze i w ogóle zagadnieniu sztuki chrześcijańskiej. Jeśli jest to prawda - a nie mam powodów, by w to nie wierzyć - to niewątpliwie jest to praca przełomowa, która z pewnością przyczyni się do rehabilitacji tak pogardzanego przed kilkadziesiąt...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to2015-01-15
2015-02-16
2015-02-20
2015-03-29
2014-12-04
2014-12-03
2014-03-27
2014-01-29
Bardzo przyjemna monografijka, o ile ktoś nie potrzebuje natychmiast jednoznacznych, pewnych informacji. Autor przedstawia historię katedry możliwie jak najdokładniej, uwzględniając wszelkie komplikacje badawcze i niepewności. Pracę zamyka zbiór barwnych ilustracji przedstawiających to, o czym była mowa na kartach książki, włącznie z fotografiami przedwojennymi i z czasów wojny. Zdecydowanie przyjemna lektura.
Bardzo przyjemna monografijka, o ile ktoś nie potrzebuje natychmiast jednoznacznych, pewnych informacji. Autor przedstawia historię katedry możliwie jak najdokładniej, uwzględniając wszelkie komplikacje badawcze i niepewności. Pracę zamyka zbiór barwnych ilustracji przedstawiających to, o czym była mowa na kartach książki, włącznie z fotografiami przedwojennymi i z czasów...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to2014-01-11
2014-01-08
Bardzo dobrze opracowanie, pozwalające się z grubsza zorientować w zagadnieniach sztuki pierwszej połowy XX wieku. Najciekawszy był jednak dla mnie rozdział poświęcony architekturze - wyraźnie widać po tonie wypowiedzi, że w połowie lat 90. ubiegłego wieku funkcjonalizm był poddawany ostrym krytykom, rehabilitacji zaś doczekał się poprzedzający go ekspresjonizm.
Bardzo dobrze opracowanie, pozwalające się z grubsza zorientować w zagadnieniach sztuki pierwszej połowy XX wieku. Najciekawszy był jednak dla mnie rozdział poświęcony architekturze - wyraźnie widać po tonie wypowiedzi, że w połowie lat 90. ubiegłego wieku funkcjonalizm był poddawany ostrym krytykom, rehabilitacji zaś doczekał się poprzedzający go ekspresjonizm.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to