Opinie użytkownika
Bookmedia piały z zachwytu nad „Fourth Wing”, teraz piszą peany na temat „Iron Flame”. Czy warto?
Pierwszą część czytało mi się lekko i przyjemnie, drugi tom mnie zmęczył. Podzielony jest na dwie części o bardzo nierównym tempie. Ale skończyłam, bo nie poddaję się tak łatwo (jak na jeźdźca przystało).
Nadal mamy wiele przewidywalnych rozwiązań, schematycznych działań, ale...
Staram się czytać sporo literatury azjatyckiej. Myślałam, że już dość dobrze poznałam ten styl. „Sny umarłych” pokazały mi jak bardzo się myliłam! Pochylam głowę z pokorą przed Borą Chung, bo udało się mnie zaskoczyć, poruszyć i zniesmaczyć.
To nie będzie lekka lektura. Jest brutalnie, poruszono tutaj bardzo trudny temat przemocy wobec kobiet (fizycznej i psychicznej). Do...
Czy przygody Emerytów z Cooper Chase kiedyś mi się znudzą? Być może. Ale jeszcze nie teraz. Bardzo lubię klimat cosy crime, który tworzy Richard Osman. Sprawiają mi sporo frajdy i realnie pomagają mi się odprężyć.
Lubię podążać za „naszymi” emerytami, podoba mi się fakt, że poznaję ich dalsze losy. Formuła jest podobna do poprzednich tomów, więc jeśli czytaliście...
Nie miałam szczególnych oczekiwań, przyciągnął mnie tytuł. I jestem mile zaskoczona. „Król Kruków” to porządna młodzieżowa fantastyka. W tej recenzji chciałabym podsumować moje odczucia dotyczące całego cyklu Maggie Stiefvater.
Historia opiera się na poszukiwaniach legendarnego Króla Kruków i związanych z nim lini mocy. Trójka przyjaciół z elitarnego liceum: Gansey, Adam...
Nie miałam szczególnych oczekiwań, przyciągnął mnie tytuł. I jestem mile zaskoczona. „Król Kruków” to porządna młodzieżowa fantastyka. W tej recenzji chciałabym podsumować moje odczucia dotyczące całego cyklu Maggie Stiefvater.
Historia opiera się na poszukiwaniach legendarnego Króla Kruków i związanych z nim lini mocy. Trójka przyjaciół z elitarnego liceum: Gansey, Adam...
Nie wiem kiedy i dlaczego (choć się domyślam), ale pochłonęła mnie azjatycka literatura. Jest coś w tych opowieściach - w ich prostej konstrukcji, ale wielopoziomowym przekazie, co sprawia, że po prostu podążam za nimi. I czuję, że te książki mnie na jakimś poziomie zmieniają. Tym razem padło na „Fotografa utraconych wspomnień”. Pomysł jest w zasadzie prosty, bo oto mamy...
więcej Pokaż mimo to
Zyta Rudzka i „Ten się śmieje kto ma zęby”, czyli Nagroda Literacka NIKE 2023. Nie kieruję się w życiu zasadą: jak wygrało to trzeba przeczytać. Zwróciłam na nią uwagę przez wywiad u @karolpaciorek (Imponderabilia) z @Remigiuszmróz. Lubię sprawdzać co polecają inne osoby zanurzone w literaturze.
Książka to przede wszystkim historia Wery i jej starań, aby godnie pochować...
Ile jesteśmy w stanie zrobić dla ocalenia naszych bliskich? Wszystko. I Dianna oddała wszystko - swoje człowieczeństwo, swoją wolność - za życie siostry. W efekcie od tysiąca lat jako zabójczyni, istna maszyna do zabijania, spełnia każde polecenie Kadena. Wszystko by odnaleźć legendarną Księgę Azraela. Splot wypadków sprawia, że przez swoje działania Dianna sprowadza...
więcej Pokaż mimo to
Wracamy do naszych angielskich Emerytów z Cooper Chase - a dokładniej wracamy do przeszłości Elizabeth. Poznajemy jej pierwszego męża, ale też dowiadujemy się dla kogo Komisarz odstawił słodkie i dlaczego nie warto zadzierać z przyjaciółmi Ibrahima.
Kolejna odsłona przygód Joyce, Elizabeth, Ibrahima i Rona, oczywiście z trupem w tle. Ponownie Autor pod płaszczykiem cosy...
Historie kobiet usłyszane i spisane przez Martynę Wojciechowską. Jej subiektywna galeria cudownych osobowości z różnych krańców świata, przedstawione z reporterskim zacięciem, bez zbędnych opinii i komentarzy. Dziesięć Kobiet, dziesięć historii: Marbelli, Larysy, Jennifer, Moreny, Zeny, Darlan, Massarrati, Elli, Fainy i Corrine. Niezwykle poruszająca lektura, która...
więcej Pokaż mimo to
Kapitalne! Połączenie fantastyki i kryminału - to może się okazać moim ulubionym miksem gatunkowym. Sprawa czysto kryminalna - seryjny morderca, ale w świecie, w którym wyznawcy Księżyca kryją się w mroku nocy, a dzień należy do wyznawców Słońca.
Fabuła opiera się głównie na postaci Catrin - młodej asystentce architekta budującego sanktuarium wyznawców Słońca. Przeszłość...
Autobiografia Britney Spears. A raczej opublikowane skrawki niczym z pamiętnika.
Przede wszystkim bardzo smutna historia dziewczynki, którą chciała dać najbliższym wszystko - a oni to wszystko wzięli i zapragnęli jeszcze więcej.
Jako matka nie jestem w stanie wyobrazić sobie limitowanego kontaktu z dzieckiem przez 13 lat. Jako matka nie potrafię zrozumieć, jak można...
Pełne, szczegółowe kompendium wiedzy na temat MBSR - Programu Redukcji Stresu w Oparciu o Uważność. Autor przekazuje nam nie tylko praktyczne wskazówki dotyczące ćwiczeń medytacyjnych czy jogowych, ale także przekazuje nam całe tło filozoficzne, medyczne i socjologiczne.
Jeśli mielibyście przeczytać jedną książkę w tematyce mindfulness to niech to będzie dzieło...
Czy po raz kolejny przeczytałam trzeci tom serii bez znajomości poprzednich? Owszem! I tym razem niestety zaspoilerowałam sobie całą serię „Córki Króla Piratów”. Trzeci tom - „Zemsta królowej piratów” co prawda opowiada historię Sorindy, ale w tle dowiadujemy się o dalszych losach Alosy, więc polecam Wam zacząć od pierwszego tomu. Tak jak kolejność nakazuje, bo zrobiłam...
więcej Pokaż mimo to
Niesamowita powieść z gatunku cosy crime - seniorzy rozwiązujący zagadki kryminalne. Czworo niezwykle skutecznych emerytów rozwiązuje zagadki kryminalne spędzając czas na osiedlu Cooper Chase. Pomiędzy herbatami, drinkami, winem i ciastem wykorzystują swoją wiedzę i doświadczenie, by pomóc policji w rozwikłaniu zagadki morderstwa.
Świetnie stworzone postacie - emerytowany...
Musze przyznać, że TikTok mnie zainspirował do przeczytania „Dworu Cierni i Róż” - ilość filmików związanych z fae mnie po prostu przytłoczyła i chciałam zobaczyć, co tak naprawdę zachwyciło czytelników.
Przeczytałam. I nadal nie wiem. Zacznijmy od plusów - interesujący świat przedstawiony, intrygi dworskie, nieśmiertelne istoty, które wszystko załatwiają przemocą -...
Pozycja, której nie przeczytacie tak szybko :) „Podręcznik szybkiego czytania” Toniego Buzana to złożone z pięciu części studium dotyczącego pracy naszego mózgu, naszego oka i naszych możliwości. Każda część jest rozbudowana i wręcz „napakowana po brzegi” wiedzą i danymi. Do tego testy, rozpisane plany działania - cudo! Poruszone zostają także kwestie tworzenia notatek i...
więcej Pokaż mimo toBywa czasami tak, że przyciągnie nas okładka. Jej kolor, grafika, jedno zdanie z opisu i nie zastanawiamy się zbyt długo, po prostu bierzemy i czytamy. Ostatnio robię tak coraz cześciej. I tym samym przeczytałam „Morderstwo w zimowy dzień”, czyli drugi tom z cyklu Flora Steele, nie znając pierwszego. Czy to bardzo przeszkadza? Zupełnie nie. Autorka tak prowadzi fabułę, że...
więcej Pokaż mimo to
Historia Orayi, dziewczynki ocalonej przez Króla Zrodzonych z Nocy. Ukrytej w mroku zabójczyni wampirów, która podejmuje wyzwanie i zostaje uczestniczką turnieju Kejari. W czasie walk jej uwagę przykuwa Raihn - zawiązują sojusz, by znaleźć swoje słabe punkty. Ale żeby poznać czyjeś słabe punkty, trzeba się też trochę samemu odsłonić. Kto wyjdzie na tym lepiej?
To naprawdę...
Twórczość Jo Nesbo znam i bardzo lubię. Ale ta książka to coś innego - coś co mnie wciągnęło jak słuchawka telefoniczna i wypluło jak maszynka do mięsa na burgery. Historia Richarda jest tragiczna, jest skomplikowana. Ludzie wokół niego to ogromne zagadki. Dzieją się rzeczy niesamowite. Mnie lektura pochłonęła. Wielowarstwowość tej opowieści kojarzyła mi się z „Wyspą...
więcej Pokaż mimo to