Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
6,62 (619 ocen i 37 opinii) Zobacz oceny
10
20
9
55
8
95
7
205
6
108
5
76
4
22
3
23
2
8
1
7
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8373845585
liczba stron
88
język
polski
dodał
Krzysiek W

Inne wydania

Głównym elementem artystycznym, będącym scenicznym wyrazem dezintegracji osobowości, jest w tym dramacie konstrukcja bohatera i symboliczna przestrzeń sceniczna. Bohater - człowiek bez imienia, a zarazem mający wiele imion, bez nazwiska, bez wieku - raz ma lat 7, 37, to znów 40, bez zawodu - ma ich wiele. Jest więc równocześnie nikim i każdym. Sposób przedstawienia jego biografii...

Głównym elementem artystycznym, będącym scenicznym wyrazem dezintegracji osobowości, jest w tym dramacie konstrukcja bohatera i symboliczna przestrzeń sceniczna. Bohater - człowiek bez imienia, a zarazem mający wiele imion, bez nazwiska, bez wieku - raz ma lat 7, 37, to znów 40, bez zawodu - ma ich wiele. Jest więc równocześnie nikim i każdym. Sposób przedstawienia jego biografii (fragmentaryczny), symbolicznie określa tytuł dramatu - jak w kartotece, życiorys i osobowość tego człowieka budują luźne fiszki z zapisanymi informacjami, które nie łączą się w spójną całość.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Dolnośląskie, 2006

źródło okładki: www.wbibliotece.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 85
Rafał Ignaczak | 2016-02-22
Na półkach: Przeczytane

Mój szacunek do Różewicza i do tego utworu nigdy nie ulegnie zmianie. W perfekcyjny sposób autor ukazał za pomocą tekstu stan psychiczny bohater, a to nie jest rzecz łatwa - zwłaszcza w teatrze. Nie ma tutaj ani jednej rzeczy przypadkowej, a wszystko sprowadza się do tego, aby lepiej zinterpretować utwór. Zagubiona postać ma odwzorowanie w chaotycznej formie. Perfekcyjnie została odwzorowana deformacja psychiki po przeżyciu wojny.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Wembley, Wimbledon

Wiktor Osiatyński cenił sport i muzykę klasyczną. O tej drugiej nie napisał żadnej książki, a szkoda. Bo o piłce nożnej i tenisie napisał w sposób nie...

zgłoś błąd zgłoś błąd