Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Plany edukacyjno_zawodowe młodzieży w stadium eksploracji Zamierzenia. Wybory. Realia

Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku
5 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
83-88500-38-4
liczba stron
218
język
polski
dodała
magdanna

Orientacja i poradnictwo zawodowe należą obecnie do najtrudniejszych i najbardziej zaniedbanych przez teorię i praktykę edukacyjną problemów, które powstały w wyniku zachodzących zmian społeczno-ekonomicznych. Niniejsza publikacja przedstawia je w sposób kompleksowy. Akcentuje konieczność kształtowania w szkołach wszystkich szczebli uczenia się, zainteresowań, aspiracji oraz wielostronnego i...

Orientacja i poradnictwo zawodowe należą obecnie do najtrudniejszych i najbardziej zaniedbanych przez teorię i praktykę edukacyjną problemów, które powstały w wyniku zachodzących zmian społeczno-ekonomicznych. Niniejsza publikacja przedstawia je w sposób kompleksowy. Akcentuje konieczność kształtowania w szkołach wszystkich szczebli uczenia się, zainteresowań, aspiracji oraz wielostronnego i profesjonalnego doradztwa w celu podejmowania przez młodzież trafnych wyborów edukacyjnych i zawodowych.
Książka powstała w wyniku badań własnych Autora, których przedmiotem był proces kształtowania i realizacji planu edukacyjno-zawodowego młodzieży w okresie dorastania podejmującej zasadnicze decyzje życiowe.
W części metodologicznej przedstawione zostały założenia i koncepcja badań, tj. cele, problemy, definicje, techniki i narzędzia, dobór populacji i organizacja badań. Kolejne rozdziały pracy poświęcone są przedstawieniu znaczenia informacji zawodowej, wykorzystaniu technologii informacyjnej w projektowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej, prezentacji planów edukacyjnych i zawodowych w szkołach podstawowych, karierze edukacyjnej i zawodowej młodzieży szkół ponadpodstawowych oraz ich zamierzeniom życiowym, ich nastawieniom i stosunku do zmian w planach. Następnie przedstawione zostały problemy związane z wyborami i decyzjami zawodowymi młodzieży oraz znaczenie poradnictwa zawodowego w okresie podejmowania decyzji. W kolejnej części Autor podkreśla rolę zasobów informacji oraz sposobów ich udostępniania w celu wspomagania rozwoju zawodowego młodzieży.

Teoretyczne założenia planowania kariery edukacyjno-zawodowej młodzieży. Podstawy metodologiczne problematyki badawczej. Plany edukacyjno-zawodowe uczniów.Kariera edukacyjno-zawodowa młodzieży. Decyzje edukacyjno-zawodowe młodzieży. Zasoby informacji uczniów wspomagające ich rozwój zawodowy. Polecam nauczycielom pedagogiki, kształcenia zawodowego, wychowawcom młodzieży, studentom kierunków pedagogicznych i badaczom tej problematyki.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 167
magdanna | 2010-10-23
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd